bab40

58.6K 941 36
                                    

Ara pov.

"Letih..." Raf mengeluh.. tangan kirinya memegang leher.

"Siapa suruh tidur lewat?" Aku menjeling ke arahnya. "Memang lah tak ada sesiapa yang suruh... tapi ada orang tu mimpi ngeri pula." Raf menjelingku ke kembali. Tangannya kembali memegang stereng kereta.

Aku tertawa kecil.. "lepas tu kan... orang tu kan...." aku mencubit peha Raf. Sengaja mengusik dia ni! Raf meletuskan tawanya.

Matanya masih memandang ke jalanraya. Aku mencebik..

Sebenarnya aku pun masih mengantuk. Tapi apa boleh buat?

Raf membukakan pintu.. aku memandang Sya yang sedang menjeling Zack.

Macam biasa, bergaduh je kerja.. aku melangkah ke arahnya.

"Sya, kau duduk tempat aku hari ni." Raf mengetuk meja Sya. Aku memandang Raf sambil mengangkat kening. "Aku nak jaga princess aku ni." Raf menjelingku sambil tersenyum.

"Nak bermanja manja pula. Tak apa lah, demi kawan.. terpaksa lah aku duduk dengan mamat poyo ni." Sya menjulingkan matanya ke atas. Aku tertawa kecil sambil melabuhkan punggung diatas kerusi.

Raf mengambil tempat duduk Sya.. "mengantuk.." bisik Raf sambil meletakkan siku diatas meja. "Sama." Balasku sambil melentokkan kepala dilengannya. Raf merenungku.

Aku mengecilkan mata sambil memandangnya tanpa berkata apa apa. Raf tertawa kecil.

"Oi pasangan bercinta. Tak habis lagi ke? Geli." Tegur seorang perempuan..

"Penyibuk. Yang kau tengok sini kenapa?!" Bidas Raf sambil memandangnya.. "entah.. dia yang tengok, dia pula yang panas." Zack mencelah.

"Takde boyfriend lah tu." Balas Sya pula sambil tersengih. Aku sekadar memerhati mereka.

"Tak sabarnya nak tunggu sayang jadi suri rumah sepenuh masa." Raf memandangku... "pasal suri rumah... tak boleh ke kalau saya berhenti belajar bila perut ni dah besar sikit?" Bisikku sambil menggigit bibir.

Raf mengedipkan mata beberapa kali. Aku cuba menguntumkan senyuman, tetapi rasa janggal pula.

"Hm... ikut lah." Balas Raf sambil tersenyum hambar.

Mataku menangkap satu susuk tubuh yang amat ku kenali.. Adrian. Tidak senyum.. hanya renungan yang tajam.

"Kenapa dia pandang isteri saya?" Bisik Raf sambil meletakkan dagunya diatas bahuku. Aku memandang Raf.

Rupanya Raf pun sedang tengok juga! Alahai...

"Mana lah saya tahu." Aku mengangkat bahu. Adrian berlalu pergi dari situ.. Entah kenapa, terasa bersalah..

Aku memandang Raf yang masih meletakkan dagunya dibahuku. "Bangun lah. Nanti Puan marah." Bisikku sambil menjeling ke arah Puan Yani yang sedang sibuk menerangkan sesuatu..



"Biar lah dia. Peduli apa." Raf mencebik.

________________________

Sayang Sangat ✔Where stories live. Discover now