PERSPECTIVA LUI HAYDEN
Îmi deschid cu greu ochii,privind confuz în jurul meu,atunci când simt o vibraţie ciudată sub cap.Telefonul meu sună și acum mulţumesc cerului că e pe modul silenţios și nu mi-a spart timpanul.
Ce naiba caută telefonul meu sub pernă?
Cine mă freacă la cap la ora asta?
"Alo?" răspund iritat,cu o voce răgușită de somn.
"Dormi?" se aude o voce de bărbat la capătul celălalt al firului pe care o recunosc imediat.
Antrenorul.
"Neaţa și ţie.Și da,dorm,nu e ca și cum aș avea ceva mai bun de făcut la șapte dimineaţa. "
"În fine,la zece să fii la bazin,bine?"
Are un ton autoritar.Jur,mă calcă pe nervi câteodată cu chestia asta.
"Avem liber o lună,ţii minte?"
"Aveai.Dar tocmai ce am aflat de un campionat la care vreau să participaţi tu și...restul echipei.Trei înotători buni am și vreau să ajungeţi departe.Faci asta pentru mine?"
"Bine,la naiba.O să fiu acolo."
"Încearcă să dai de Gregg și eu o voi anunţa pe Bella,de acord?"
"Nu vrei să facem invers?"
"Tu abia vorbești cu fata aia,Smith.Abia dacă știi cum arată fără casca și ochelarii de înot."
"Sună-l pe Gregg,ok?Știu eu ce fac aici."
Campionat idiot.Nu putea sa fie într-un moment mai nepotrivit ca ăsta.
"La dracu'." șoptesc,mai mult pentru mine,sprijinindu-mi fața în palme.
Un mârâit mic se aude în spatele meu și îmi întorc capul,văzând-o pe Bella cum se întinde ușor și își deschide ochii verzi.Mă privește confuză,probabil pentru că în general ea se trezește înaintea mea în timp ce eu dorm pe trei sferturi din pat.
"Cum de ești treaz la ora asta?De obicei dormea și patul sub tine când deschideam eu ochii."
"A sunat antrenorul.La zece fix trebuie să fim la antrenament.A spus că o să avem nu știu ce campionat." spun eu și mă ridic din pat pentru a-mi căuta echipamentul.
"Campionat?Dar...eu nu cred că am nici două săptămâni de când m-am apucat de înot."
Tristeţea se așează pe chipul ei.
"El a spus că are doar trei înotători buni,adică tu,eu și Gregg.Să știi că se vede mai bine ce faci din afara bazinului decât din interiorul lui.Hai,pregătește-te."
"Avem trei ore,Hayden.Nu e nevoie să pun costumul pe mine de acum.Zic să mâncăm și noi ca niște oameni normali mai întâi.Și...stai putin,noi nu ar trebui să mergem la școală?"
După întrebarea Bellei,atât telefonul meu cât și al ei vibrează scurt.
"Am vorbit cu directoarea liceului vostru și v-am motivat absenţele,plus că sunteţi învoiţi până se termină nebunia asta cu concursul.Sunt 100% sigur că nu o să vă deranjeze." ne-a scris antrenorul
"Cred că tocmai am aflat răspunsul." spune Bella.
"Nu o să fie nevoie să îmi mai bat capul cu toţi idioţii din școală pentru ceva timp,în sfârșit a făcut și profu' o treabă bună."
Ridic pumnul în aer în semn de victorie.
. . .
Ajungem la bazin și spre fericirea mea,nu sunt decât eu,Bella și...văd că își face apariţia și antrenorul.În rest e liber.
"Neaţa profu'." spun pe un ton glumeţ,aruncându-i un rânjet stupid.
"Tu nu știi să îmi zici pe nume,nu?" mă lovește în joacă cu pumnul în spate.
"Tu îmi spui Smith tot timpul deci suntem chit,zic și eu."
"În fine,lasă asta.Unde-i Gregg?Știi ceva de el?"
"Stai puţin..." ne întrerupe Bella în timp ce își pune mâna ușor peste umărul meu. "La prietenul tău cel mai bun ne tot referim,nu,Hayden?"
"Da,de ce?L-ai văzut pe undeva?"
"Când am intrat l-am văzut după colţ.Vorbea la telefon și părea nervos.Sau trist.Sau ambele.Nici eu nu știu exact."
Trec câteva secunde până când amicul meu ni se alătură.Dar ceva e schimbat la el.A luat în greutate?Nu,sunt șanse mai mari să slăbească decât să se îngrașe.Și-a schimbat tunsoarea?Nup,nici asta.
"Neaţa la toţi..." spune pe un ton trist,mult prea trist și plictisit pentru tipul vesel și extrovertit care obișnuiește să fie.Ochii lui sunt roșii și are niște cearcăne al naibii de adânci,iar zâmbetele pe care obișnuia să le arunce înspre toţi cei din jurul său nu sunt pe faţa lui acum.
"Frate,ce dracu' s-a întâmplat cu tine?Ce-i cu faţa asta?" îl întreb eu.
"Dacă îţi spun că ai păţit și tu asta cândva,înţelegi la ce mă refer?" zice și mă privește cu o moacă de câine plouat și trist.
Încerc să îmi dau seama despre ce vorbește dar am păţit atâtea cândva încât nu știu de unde să aleg.
"Deci ai fost bătut,închis,minţit,traumatizat,ameninţat sau înșelat?"
Șocul se poate observa din ochii lui.V-am zis eu că am pățit multe chestii.
"Dar ţi s-au întâmplat vreo câteva!Ultima variantă,apropo." își pleacă ușor privirea în pământ.
"Nu ai ce să faci,viaţa îţi mai fute câte o palmă peste cap din când în când."
"Gata cu discuţiile,avem treabă." ne întrerupe antrenorul. "Mergeţi să vă schimbaţi,încălziţi-vă și pe urmă aveţi de înotat așa : două sute de metri bras pentru Bella,două sute de metri spate pentru Gregg și -"
"Lasă-mă să ghicesc." intervin eu. "Două sute de metri fluture pentru mine.Mai bine mă trimiţi în iad."
"Mulţumesc că mă scutești de trăncănit." spune acesta sarcastic. "Ah,da și după asta,aveţi o mie cinci sute de metri liber."
"O mie cinci sute de metri?!" exclamăm toţi trei,în cor.
"Ce e așa de incredibil?Aţi avut pauză așa că să nu vă aud.Spor la treabă." spune și dă să plece.
"Vrei să zbori în bazin și nu știi cum?" îl întreb mai în glumă,mai în serios pe antrenor,care se decide să nu îmi răspundă,dar se întoarce pentru a-mi arăta ce deget mijlociu frumos are.
Nup,nu e nimic dubios în chestia asta.Așa mai facem câteodată.
Nu am chef să mă încălzesc,nu am chef să înot,nu am chef de nimic.Vreau doar să stau lungit în pat,cu Bella lângă mine,jucându-se cu părul meu sau făcându-mi un masaj pe spate sau să facem...
"Pământul către Hayden?" mă strigă Bella pentru a-mi atrage atenţia,scoţându-mă din gânduri. "La ce te gândești?"
"Um,nimic important,lasă.Hai să ne pregătim." îi răspund în încercarea de a schimba subiectul,după care ne ducem fiecare înspre vestiarul său.
CITEȘTI
Shape Shifted
Teen FictionHayden Smith este un tânăr în vârstă de 19 ani cu un trecut complicat și o atitudine pe măsură, care şi-a dedicat viaţa înotului de performanţă de când era copil, neavând însă parte de prea multă susținere. Când în calea sa va apărea o persoană cu o...