Capitolul 83

34 3 0
                                    

Antrenamentul s-a încheiat și pot spune că a fost unul cât de cât ok.Nu îmi vine să cred că spun așa ceva,dar pentru prima oară în toți anii de când înot,nu simt nevoia de a-mi vomita plămânii din mine din cauza oboselii.Cu toate astea,mă doare puțin spatele și ceva mă apasă pe umeri,dar nu mă simt istovit.Deși...aș cam avea nevoie de un masaj.

"Nu îmi vine să cred că o spun,dar v-ați descurcat de minune azi." afirmă antrenorul,maxilarul meu fiind la podea deoarece aud pentru prima oară niște laude din partea lui."Ce?De ce vă uitați așa la mine?"

Se pare că nu sunt singurul cu gura căscată și cu ochii cât cepele.Bella și Gregg au aceeași expresie ca și a mea.

"Eu zic să vă bucurați de cuvintele astea pentru că nu o să le auziți prea des.Am o stare bună azi." continuă el.

"Cum așa?" întreabă Gregg surprins.

"Deci să înțeleg că vouă nu v-am spus." își trece o mână prin păr."Se întâmplă să mă însor."

"Serios?" întrebăm toți trei la unison,nevenindu-ne să credem.

"Foarte serios.Și aveam de gând să vă invit la petrecerea de după nuntă.Poimâine la 5 după-amiaza.Veniți?"

"Eu mă bag." spune amicul meu petrecăreț."O să fiu acolo."

"Cred că și eu o să vin." intervine Bella,privindu-mă de parcă m-ar implora să dau același răspuns.

"Eu...nu știu.Nu prea mai sunt adeptul petrecerilor." o privesc în ochi."Mai ales de când cu...incidentul."

"Haide,Hayden." mă roagă ea."Sunt sigură că ne vom distra."

Îmi dau ochii peste cap și oftez.

"Bine,fie.O să vin."

"Perfect atunci." spune antrenorul,ușurat."Apropo,încă un mic amănunt.Urmează să luați acea mică vacanță de la antrenamente.Știu că e nasol pentru tine,Hayden..." se întoarce înspre mine."...dar când se termină perioada asta liberă vom începe antrenamentele în forță și vom avea parte de o multitudine de antrenamente și campionate.Pănă atunci trebuie să vă odihniți bine și să vă hrăniți cum trebuie,nu vreau să puneți o sută de kilograme pe voi."

"Stai,de ce e nasol pentru mine?" întreb confuz.

"Pentru că nici nu ai avut bine primul antrenament după o pauză de două luni iar acum trebuie să te oprești iar."

"Cred că toți merităm o vacanță ceva mai lungă." ridic din umeri.

"O vacanță în care vei merge la doctor,Hayden." intervine amicul meu de parcă mi-ar fi frate mai mare.

"Doctor?De ce?"

"Știi foarte bine." îmi vorbește pe un ton dur,iar privirea lui e pe măsură,la fel și a Bellei.

Și tocmai mi-am dat seama de ce.

"Sunt pe dinafară.Ce se întâmplă și de ce e nevoie să mergi la doctor?" întreabă antrenorul,vizibil îngrijorat.

De ce a trebuit să deschizi subiectul ăsta,Gregg?De ce acum?

"Dentist." zic repede."Mă doare măseaua." îmi mut privira în altă parte și îmi scarpin ceafa.

"Te duci la dentist așa cum pot purta eu un copil în burtă.Tu știi ce ușor ești de prins atunci când minți?"

"Cine ești tu? Doctorul Lightman?" (1)

"Hayden..."

"La dracu'." șoptesc,cât să aud numai eu."Da,ok,să zicem că mă duc pentru un control.E vreo problemă?"

"Ce fel de control?" întreabă suspicios.

Clipesc lent și expir aerul din plămâni cu putere.

"Nu știu.Nu știu exact ce o să îmi facă."

"Te simți rău?Pentru că,din punctul meu de vedere,arăți normal."

"Nu e asta neapărat,doar că...la naiba,chiar vrei să vorbim despre asta în acest moment?"

"Da.Chiar vreau.Vreau să știu ce se întâmplă cu tine.Sănătatea și performanțele sportivilor mei sunt mai importante decât orice.Nu de alta,dar nu vreau să mai fie nevoie vreodată să te scot din bazin și să te resuscitez."

Mă încrunt ușor.

"Resuscitare?Când s-a întâmplat asta?"

"Hayden,nu mai știi când ai leșinat atunci în bazin,iar eu și Gregg te-am scos afară?Știi tu,din cauza drogurilor ălora." intervine Bella.

"Ah,da." îmi presez degetele de frunte."Cred că îmi amintesc."

"Ei bine..." continuă antrenorul."...nu vreau să mai fac asta,deci spune-mi,pentru ce mergi la doctor?"

"Am avut niște amețeli...în ultima vreme.Nu e nimic grav."

"Atât?"

Tac și îmi trec o mână prin păr,încleștându-mi maxilarul.

"De la ce sunt amețelile alea?" întreabă din nou și se apropie de mine,privindu-mă de parcă aș fi la interogatoriu.

Înghit în sec.Bella și Gregg stau în spatele antrenorului,privind temători.Aerul pare din ce în ce mai rar pe aici și simt că mă sufoc.Până la urmă,mi dau seama că nu există nicio cale de scăpare și că trebuie să îi spun adevărul la un momendat,așa că deschid gura și răspund :

"Alcool." închid strâns ochii,pentru scurt timp,de parcă aș aștepta să explodeze o bombă."Sunt de la alcool."

"Și tu ai venit la antrenament cu alcoolul la bord?!" ridică tonul.

"Ce?Nu!" ripostez."Adică,nu știu.Am scos afară alcoolul și am și dormit.Dar azi,înainte să vin la antrenament,am amețit iar.Atât de tare încât am căzut pe jos,dar nu a durat mult până să îmi revin."

Își trece palmele peste față.

"Știi doar că nu e nevoie să vii dacă îți este rău,trebuie să..."

Cuvintele lui nu mai sunt inteligibile,ci sună mai mult ca niște mormăieli,iar imaginea din fața ochilor mei devine brusc neclară,până să fie neagră,deoarece îmi închid strâns ochii.Degetele mi se presează se tâmple,iar un geamăt îndurerat îmi iese printre buze și mă simt de parcă trupul meu e într-o luptă pe viață și pe moarte cu gravitația.

"Ești bine?" se aude o voce lângă mine,iar în momentul în care pierd acea luptă,două palme mă prind de umeri,ținându-mă pe loc.

"Mă pregăteam să îl întreb cum se manifestă amețelile alea,dar cred că o să aflăm." spune altă voce,ceva mai groasă,ce pare a veni din fața mea.

Picioarele îmi sunt ca de gelatină și sunt așezat pe ceva tare.Podeaua.Podeaua tare și rece.Nu văd nimic pentru că nu îmi deschid ochii,încercând să opresc senzația asta care mă lasă cu impresia că mă dau într-un montaigne-russe.

Parcă sunt în altă lume.Parcă sunt pierdut într-o gaură neagră și nu reușesc să dau de nicio ieșire spre lumea realității.Asta până când,ultima mea fărâmă de speranță își face apariția și își spune cuvântul.

"Hayden,uită-te la mine." spune o voce subțire și feminină iar eu procedez conform spuselor ei,privirea ajungându-mi peste două pietre prețioase de culoare verde.



(1) Dr. Cal Lightman, personajul principal al serialului "Lie to Me" , este cel mai cunoscut expert în detectarea înșelăciunilor cu ajutorul psihologiei aplicate și a microexpresiilor.

Shape ShiftedUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum