TEMMUZ 2009
Sinem Ceo ve Holding avukatını kovduktan sonra Holdinge Personel Müdürü olarak atadığı Selma GÜNTAY ile yoğun çalışma temposuna girmişti. Birlikte önce Holding merkezini ele alıp Holdingin zemin katında bulunan AR-GE bölümünü hemen kapatıp boşaltmışlardı. Boşaltılan komple zemin Bilgisayar Bilişim, İletişim ve İzleme Merkezi olarak düzenlenip Bilgisayar Mühendisi, Bilgisayar Yazılım Mühendisi, teknisyenler ve veri giriş personeli ile donatılmış, Bilgisayar Yüksek Mühendisi Yasin BEYCAN' ı birim amiri olarak atamıştı. Yeni kurdukları bu birim bilgisayar sistemleri bölümü, Yazılım ve geliştirme bölümü ve İletişim ve izleme bölümü şeklinde üç bölüm olacak, Yasin Bey bölüm şeflerini kendisi atayacaktı. Yasin Bey ve ekibi Sinem'in de teknoloji tavsiyelerini dikkate alarak alımları gerçekleştirmiş holdingi baştan sona yeniden donatarak sistem testlerini kısa sürede tamamlamış, Holding merkezinin tüm alarm ikaz sistemleri ve güvenlik kameraları bir merkeze toplanıp izlemeye alınmış, yine Holding merkezindeki tüm araçlara izleme sistemi takılmıştı. Oluşturulan seyyar bir ekip ile Bağlı Anonim şirketler de sıra ile ağ sistemine alınmaya başlanmıştı. Birim tam anlamı ile faaliyete geçince Sinem Yasin Bey' den Yönetim katındaki küçük toplantı odasını Borsa İzleme Merkezi olarak donatmasını, Holding Merkezindeki birim amirleri ile koordineli olarak birimlerin ihtiyacı olan yazılım programlarının geliştirilmesine başlanmasını söylemişti. Avukat Derya TUNALI ile koordine kurularak da Hukuk müşavirliğinin bilgisayar ağının kurularak sisteme alınmasını rica edip geliştirilen yazılımlara da patent alınmasını istemiş, bilişim bölümünden Yasin Bey ve ekibi de hemen çalışmalara başlamıştı.
Yönetim katının bir altında bulunan ve boşaltılan Hukuk Müşavirliği bölümü Koordinatörlükler şeklinde düzenlenmiş, Personel Müdürü Selma GÜNTAY yine bölüm için isabetli personel atamaları gerçekleştirmişti. Burası dört bölümden oluşturulmuş, Yatırım Planlama koordinatörlüğü, Üretim Planlama ve geliştirme Koordinatörlüğü, Satış ve Pazarlama Koordinatörlüğü ve Varlık Planlama ve Değerlendirme koordinatörlüğü şeklinde kuruluşu tamamlanmıştı. Her Koordinatörlüğe bir birim amiri atanmış, birim amirleri şimdilik doğrudan Sinem'e bağlanmıştı. Sinem her koordinatörlüğün yapacağı görevi ayrı ayrı anlatmış, Bağlı anonim şirketlerle ağ üzerinden iletişimin başlaması ile de veri ve bilgi akışı başlamıştı.
Kıyamet personel yönetimi değişikliği ile kopmuştu. Selma GÜNTAY' ın Personel Müdürlüğüne atanması Holdingin emektar personel müdürü Edip Beyi çileden çıkarmış, Edip Bey istifa edeceğini bildirmişti. Sinem de istifini bile bozmadan masasına gelecek istifaları derhal kabul edeceğini bildirince ilk yoğun istifa dalgası personel bölümünden gelmiş, onu AR-GE bölümünün kapatılması ile AR-GE birimi izlemişti. İstifalara oldukça canı sıkılan Sinem hemen Selma Hanım' a ilave talimat vermiş, Kemal Bey'in sekreteri Melek Hanım ile Mali Müşavir Nedim Bey hariç Holding de emekliliğini hak etmiş ne kadar personel varsa emekliliğe sevk edilmelerini bildirmişti. Böylelikle Temmuz boyunca Holding tamamen kendini temizleme ve yenileme operasyonu geçirmekle meşgul olmuştu.
Kemal Bey Tonton Can'ın gözetiminde bir hafta hastanede kalmış, hastanede kaldığı dönemde holdingle ilişki kurmasına yasak getirilerek tamamen sağlığına odaklanması sağlanmış, küçük bir baypas operasyonu bile geçirmişti. Holdinge döndüğünde kendini her zamankinden genç hissetmesine rağmen holdingdeki baş döndürücü gelişmeleri izlemekte epey zorlanınca izlemekten vazgeçmişti. Zaman zaman merakını yenemeyerek sorular sorup öğrenme yoluna gitmiş, bir süre sonra da gelişmelerden duyduğu memnuniyet üzerine ondan da vazgeçip sadece Sinem kendisinden bir şey isterse yerine getirmeye çalışmış, daha çok Holdingi holding dışında temsil etmeye başlamıştı. Ticari ve Ekonomik toplantılara katılmalar, gezmeler, ziyaret ve kabuller onun daha çok hoşuna gitmeye başlamıştı.
Avukat Sami YILMAZER bu dönemi daha çok Cevdet SOLEY' den kalan İş hanının yenilenmesi, çiftliğin modernizasyonu ve Sinem'in konağının bitirilmesi çalışmalarını yakından takip etmekle geçirmişti. Arada kendi evini İhtiyaç halinde yeniden kullanacak şekilde temizletip Sevgi Hanım ile birlikte çiftliğe taşınmış, Kemal Beyler de misafir kalan Sinem'in bir an önce konağına taşınabilmesi için konaktaki çalışmaların hızlanmasını sağlamıştı. Yine Sinem'in ricası üzerine Çiftlikteki Konağın bitişiğindeki Misafir konağını da aslına uygun tefrişini yapmıştı. Misafir Konağı Mutfak, banyo ve elektronik cihazlarıyla günün teknolojisini taşısa da tam bir eski zaman evi olarak döşenmiş, nostaljik görünümünü korumuştu.
Araştırma firması yetkilisi Doğan AKTAŞ Bey kendisine verilen 26 kişiye ilişkin araştırmalarını tamamlayarak kapsamlı bir dosya hazırlamış, bağlı Anonim Şirketlerden 8 üst düzey yöneticinin toplamda yaklaşık on üç milyon dolar civarında Holdingi dolandırdığını tespit etmişti. Araştırma firması ile koordine kuran Avukat Derya TUNALI hazırladıkları ekiplerle bizzat Sinem' in başkanlığında üç günlük çalışmanın ardından sekiz yöneticiyi Ceo Nadir ile Avukat Hayri benzeri operasyonla sıkıştırıp iç ettikleri bedellerden alabildiklerini nakit alamadıklarını gayrimenkul olarak tahsil etmişler, ardından da suç duyurusunda bulunarak tutuklanmalarını sağlamışlardı. SERENLİ Holdingin sekiz yöneticisinin tutuklanmasına ilişkin haberler holding ve bağlı kuruluşlarının borsadaki hisselerini yerle bir etmişti.
Kemal Bey SERENLİ HOLDİNG ve bağlı kuruluşlarına ait hisselerin borsadaki şiddetli düşüşünden oldukça endişelenmişti. Sinem'in Holding ve Bağlı kuruluşlarına ait arzdaki hisselerinin tamamına yakınını taban seviyesinden topladığını öğrenince de keyfi yerine gelmiş," Vallahi bu kız pek fena yahu, Holdingden soyulan paraları geri topladığı gibi borsadaki hisseleri de topladı. Hisseler yerine geldiğinde Holdingin kasasına kamyonla para dolacak " diye gevrek gevrek gülmüştü.
Son olarak Mali Müşavirlik firması mali denetimini tamamlamış, raporlarını arz etmek üzere randevu talep etmişti. Kemal Bey, Selma Hanım ve Sami Bey ile birlikte firma yetkililerini toplantı salonunda kabul eden Sinem firmanın raporunu dinleyip Firma yetkilisinden yapılması gerekenlerin ne olduğunu öğrenmek istedi.
Firma yetkilisi " Sinem Hanım görünüşe göre tekstil gurubunda yer alan SİNETEKS, SANTEKS, POLİMER KOTON ve PAKSU DOKUMA' yı acilen elden çıkarmanız gerekiyor. Ayrıca SERV OTOMOTİV, GELMAK ve KORDÖKÜM iştiraklerinizi de gözden geçirip bu iştiraklerden çıkmalı veya yönetim çoğunluğuna sahip olmalısınız. Bunlar Holdinginizin kanayan yaraları haline gelmişler" dedi.
Sinem " Bu saydıklarınızın hepsi borsada işlem gören kuruluşlar. Elden çıkarma bedellerini de aşağı yukarı hesaplamış olmalısınız" deyince Firma yetkilisi " Elbette hesapladık. Son olaylarınızdan sonra malumunuz Serenli Holding ve Bağlı kuruluşlarının hisseleri epey düştü. Bizim hesap yaptığımızda hisselerin tamamı taban seviyesindeydi. Bu itibarla hesaplarımız da taban seviyesinden. Buna göre SİNETEKS 12.7, SANTEKS 9.1, POLİMER KOTON 21.4, PAKSU DOKUMA 7.2, iştiraklerinizden SERVOTOMOTİV 28.3, KORDÖKÜM 41.7, GELMAK 53.3 milyon dolar değerindeler" dedi. Sinem " Teşekkür ederim beyefendi. Dönem sonunda kuruluşlarımızın yıllık bilançolarına da katkıda bulunursanız mutlu olurum. Faturanızı Holdinge yollayabilirsiniz" dedi
Firma yetkilileri salondan ayrıldığında Kemal Bey'in yüzü düşmüştü. Sinem " Kemal Bey lütfen üzülmeyin. Biliyorum onlar sizin ilk göz ağrılarınız. Ama onlar artık holdinge katkılarını tamamladılar. Onlar artık kangren. Bir an önce kesip atmazsak diğer kuruluşlarımızı da beraberlerinde götürecekler. İnanın o tekstil gurubunu bu gün kapatsak üç ayda bir sıfır fabrika kurarız " dedi. Şaşıran Kemal Bey " Hadi canım ciddi misin kızım?" deyince " Gerçekten çok ciddiyim Kemal Bey. Bana güvenin lütfen. Küçülmeden büyüyemeyiz" dedi Sinem. " Sen nasıl istersen kızım mal senin mülk senin. Ben de merak ediyorum ve merakla da izleyeceğim bakalım neler yapacaksın" diyerek gülümsedi Kemal Bey.
M.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )
General FictionSina Amerika'da doğup büyüyen, Stajını NASA'da tamamlayan Bilgisayar donanım ve yazılım Mühendisiydi. Babası Cevdet SOLEY ise Türkiye' nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biriydi. Sinem eğitimini Avrupa'da tamamlayan moda tasarımcısıydı. Bab...