Müsteşar Ankara'ya döner dönmez Ankara Emniyet Müdürlüğü, İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Ankara ve İstanbul Özel Yetkili Savcılıkları ve MİT arasında oluşturduğu koordinasyon ile tüm birimleri olağanüstü bir çalışma ortamına çekmişti. Yaklaşık 300 civarında personelin çalışması ile bir araya getirilen bilgi ve belgelerle Boriniev YETSKOVİÇ ve Stanislav YERNOVANOV' un uluslararası teknoloji casusluğu yaparak tamamen kendilerine çıkar sağladıkları belgelenmişti. Bu amaçla Türkiye'de dahil yaklaşık elli kadar ülkede suç işledikleri tespit edilmişti. Rusya, Türkiye Büyük Elçiliğine resmi yazı ile ve kesin bir dille her iki şahsın da Ülkeleri ve KGB ile ilgilerinin bulunmadığını bildirmişti.
Sinem Müsteşarın verdiği defter üzerindeki bilgilerden yola çıkarak hassas bir çalışma sergileyip hazırladığı minik yazılımlarla dört gün birkaç saatlik uyku ve zorunlu ihtiyaç ve yemek molaları hariç aralıksız çalışmıştı. Bu çalışma ile Boriniev YETSKOVİÇ' in 34 ülkeye yayılmış banka hesaplarındaki nakit varlıklarını son derece karmaşık bir sistemle Ali Fuat SERENLİ' nin yurt dışındaki hesabına aktarmıştı. İki günlük ilave çalışma ile de transfer işlemlerinin dijital izlerini yok etmiş, değişik para birimlerini Euro ve Dolar' a çevirip hesabı aktive ederek bankadan da ekstre onayı almıştı.
Deniz kabuğu kamelya'da yemek yedikten sonra masaya istediği oldukça geniş tavaya defterin tüm sayfalarını koparıp atmış, Müsteşar da cebinden çıkardığı çakmak ile yakmış, tavada kalan külleri de birlikte göle savurmuşlardı. Sinem' in göle doğru dalgın dalgın bakarken gözleri dolmuş, son bir yıl gözlerinin önünden film şeridi gibi birkaç saniyede geçmişti. " Şahin bitti mi? Artık kimse zarar görmeyecek değil mi?" diye sordu. Müsteşar " O buluş ile ilgili olan her şey tamamen bitti hayatım. Bundan sonrası tamamen sana kalmış. O buluşu yeniden canlandırırken bilgi sızıntısına izin vermediğin sürece proje de güvende olacaktır. Ancak tamamen güvendeyiz diyemem" dedi. Sinem endişeyle kocasının gözlerine bakarak " Ne demek istiyorsun? Hala tehlikede miyiz?" diye sordu. Müsteşar gülümseyerek " Canım ben MİT müsteşarıyım Görevim gereği zaten her zaman hayati tehlike taşıyorum. Sen ise Ülkenin en gözde zenginleri arasındasın ve hatırı sayılır bir varlığı yönetiyorsun. Dolayısı ile sen de varlıkların nedeniyle daim tehlike altındasın. Aldığımız güvenlik tedbirlerini aksatmadığımız sürece mutlu yaşamamıza engel yok. Şimdi bana söyle bakalım. Projeyi hayata geçirecek misin ve O paraları ne yapacaksın?" dedi.
Sinem bakışlarının göle doğru kaydırıp " O projeyi mutlaka hayata geçireceğim ama şimdi değil. O proje dünya enerji dengelerini alt üst edecek bir proje. Ülke teknolojisi henüz buna hazır değil. Ülke ekonomisi de. Hükümet çok iyi gidiyor. Sayın Başbakan'da iyi niyetli. Önce Ülkenin ekonomisinin tamamen toparlanması, gizli varlık sahiplerinin ekonomiye katılarak üretim ve istihdama yönelik yatırımlara girip refahı arttırmaları gerek. Sanıyorum önümüzdeki beş yıl bu konu üzerinde yoğunlaşacağım. O parayı da tamamen bu amaçlar için kullanacağım" dedi.
Müsteşar " Beni bağışla hayatım. Ticari konulardan pek anlamam. Şu para konusunu anlayacağım dilde söyleyebilir misin?" dedi. Sinem bakışlarını yeniden Müsteşara döndürüp " Hayatım öncelikle Kırka' daki Saha'yı ve Eskişehir' deki tesisleri aktive edip yatırımlarımı kurtaracağım. Sonra SİSER' in geliştirdiği ürünler üzerine minik üretim tesisleri kurup işletmeye açacak, ürtime başlayan tesisleri maliyetini kurtaracak şekilde satacağım. Aynı şekilde Özelleştirme idaresinin elinde sıkıntı yaratan tesisleri uygun fiyata alıp modernize ettikten sonra satacağım. Böylelikle ülke birçok yeni yatırımcı ile karşılaşacak ve yeni istihdam sahaları açılmış olacak. Önümüzdeki Hafta Eskişehir' deki tesislerin açılışı yapılacak" dedi.
" Tamam şimdi anladım canım Siser'e girdiğimde revire gittiğini gördüm. Rahatsızlığın filan mı var?" diye sordu bu kez Müsteşar. " Hayır hayatım. Dr. Meral Ceren'e küçük bir operasyon yaptı. Ceren çok hassas bir kız. Hastaneye yatmak istemedi. Dr. Meral de hastaneden cerrah çağırıp operasyonu burada yaptı. Onun durumuna bakmaya gitmiştim. Hazır yeri gelmişken Savcı Hakan'ı cumartesi kahvaltıya çağırır mısın? Ona ilginç bir sürprizim olacak çok eğleneceğiz" dedi. Müsteşar Savcı Hakan Bey'in kahvaltıya çağrılması cümlesine takılınca Ceren' in kim olduğunu sormayıp " Ne sürprizi?" diye sordu. " Söylersem sürpriz olmaz ki" dedi Sinem kıkırdayarak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )
General FictionSina Amerika'da doğup büyüyen, Stajını NASA'da tamamlayan Bilgisayar donanım ve yazılım Mühendisiydi. Babası Cevdet SOLEY ise Türkiye' nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biriydi. Sinem eğitimini Avrupa'da tamamlayan moda tasarımcısıydı. Bab...