Jungkook's POV
Mak dan abah dah lama tak ada. Aku telah dijaga seorang perempuan tua. Tapi aku dilayan ala-ala hamba gitu. Dia kata aku ni tak berguna, aku tak layak sebenarnya hidup kat dunia fana ni.
Ah tak guna.
Hidup aku macam dah tak bermakna. Hari-hari aku kena dera. Kau fikir aku suka? Pftt..
Tapi, aku tak perasan pulak yang dia letak air dekat atas meja. Apa lagi, aku langgar la. Habis baju yang dia baru lipat kotor. Hahaha..
"Kau tak pandai buat kerja ke?! Habis basah baju aku!" Dia jerit pada aku.
"M-Mak..." Aku panggilnya walaupun terasa perkataan 'mak' itu terlalu tinggi untuk aku gelar kat dia.
Layak ke? Heh, macam langit dengan bumi, macam orang hidup dengan orang mati.
"Apa?!!" Lantangnya dia bersuara menjawab panggilan aku. Aku tertunduk. Bukan rasa bersalah, tapi takut.
"M-Maafkan Jungkook..."
"Apa?! Maafkan kau?! Kau ingat tu cukup ke?! Baju aku ni mahal kau tahu tak?! Lagi berhargalah dari nyawa kau!!" Aku terdiam kaku.
"Apahal kau diam?! Jawab apa yang aku tanya!!" Lengan aku dia rentap laju. Aku berkerut dahi menahan sakit.
"M-Mak..s-sakit!" Aku merintih.
"Oh, kau sakit?! Kau tahu tak, bertapa sakitnya hati aku masa jaga kau?! Aku ingatkan dengan bela kau aku dapat duit! Aku dapat untung! Tapi, haram tak! Menyusahkan dan membazirkan beras aku untuk bagi kau makan je!!" Tubuh aku digoncang-goncang.
"M-Maafkan Jungkook.." Aku merayu lagi.
"Kau ingat semudah tu aku nak maafkan kau?! Sini kau!!" Dia rentap rambut aku dan bawa aku ke satu bilik.
Aku takkan lupa benda ni sampai mati.
"J-Jangan mak!!" Aku merayu sambil pegang tangannya. Kepala aku sakit.
"Diam kau!!" Dia ambil baldi dan mengisi air di dalam baldi merah tu.
Ah perempuan ni..aku dah agak dah. Nak selam kepala aku dalam air ah tu. Aku tak tahu kenapa perempuan ni tak selam je aku sampai mati. Ni tak, masa aku dah nyawa-nyawa ikan tak cukup nafas, dia angkat kepala aku. Menyusahkan betul ah.
"J-Jungkook minta maaf!!" Aku merintih untuk kali terakhir. Kali terakhir ke? Aku harap macam tu ah.
"Argh! Aku rimas dengan ayat bodoh kau tu!"
Tanpa menunggu lama, dia selamkan wajah aku ke dalam baldi yang sudah penuh dengan air.
Aku menggelupur. Kepala aku diangkat.
"Kenapa? Tak cukup nafas?" Dia soal sinis.
Bodoh, dah nampak aku macam nak mati ni, tanya lagi soalan macam tu.
Aku meraung minta dilepaskan. Cengkamannya pada rambut aku masih kuat. Bahkan, semakin erat.
"Nah, sekali lagi. Tarik nafas elok-elok.." Kepala aku diselamkan lagi.
Aku takut. Aku kesal. Kenapa mak dan abah tak bawa aku bersama mereka? Kenapa mereka biarkan aku hidup di dalam dunia ni?
Aku harap aku mati.
Kepala aku diangkat. Rahang aku dicengkam. Fuh, panjang jugak umur aku eh.
"Kau tengok muka aku, aku tak nak kau buat masalah kat aku lagi lepas ni! Or, memang aku jual kau nanti!" Wanita itu melepaskan aku. Aku tercungap-cungap mencari nafas.
Dia mendengus geram dan meninggalkan aku dalam kesejukkan.
Hati aku penuh dendam. Aku nak balas setiap perbuatannya, tapi aku hanya 5 tahun. Aku tak mampu nak lawan. Aku lemah macam sampah!!
Kenapa? Budak 5 tahun dah pandai berdendam? Tak logik?
Kau tak tahu ke yang manusia ni berperasaan? Sedangkan binatang pun sayangkan anak.
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...