Still V's POV
"Mana anak tak guna kau tu?!?" Jerkahnya.
Aku intai dari balik pintu yang sudah aku tolak sedikit. Seorang lelaki yang cukup aku kenal menolak mak hingga wanita itu tersandar ke dinding.
"Jangan ganggu dia!! Dia dah pergi dari sini!!" Mak membalas tegas.
Lelaki berbaju putih itu mencengkam rambut mak. Mak menangis dan minta dilepaskan.
Nafas aku mula jadi berat melihat kejadian tu. Wajah aku panas. Mata aku dah penuh dengan cecair jernih.
Aku tarik nafas panjang sebelum menerpa masuk. Pintu aku hempas. Botol hitam kaca di atas meja aku capai seraya kaki aku semakin laju melangkah ke arahnya.
"Arghh!!!" Aku merentap kolar bajunya lalu menghentak botol itu ke kepalanya.
Botol itu pecah dan bertaburan di lantai. Aku berundur setapak. Melihat lelaki tadi sudah berhuyung-hayang pening sambil memegang kepala yang sudah basah dengan darah. Lelaki itu bertahan dengan menongkat tangan kanannya di jeriji tingkap.
Mak sudah menutup mulut dengan kedua-dua tangan. Walaupun tiada kata yang keluar dari mulutnya, tapi reaksi wajahnya cukup mampu membuatkan aku mampu membaca isi hatinya.
Aku teringat kembali kisah lama. Kisah yang mendorong aku menusuk perutnya dengan serpihan botol yang masih tergenggam di tangan kanan aku.Kemudian, aku cabut kembali serpihan botol itu. Botol itu terlepas dari tangan aku dan terhempas ke lantai. Aku mengundur lemah hingga belakang aku bertemu dengan dinding. Aku tengok tangan aku dah basah dengan darah dia.
Dan aku tergelak sinis. Melihat dia sudah berwajah pucat, macam satu hiburan untuk aku. Aku terduduk dan bersandar di dinding. Aku lunjurkan sebelah kaki.Aku lihat dia terbaring menggelupur macam haiwan disembelih. Darah berhamburan dari mulutnya. Dia dia aku dengan mata membulat. Macam tengah mintak penjelasan perbuatan aku secara tiba-tiba ni.
"Kau ingat siapa aku? Manusia yang pernah kau buat macam haiwan dulu. Kau pernah hancurkan hidup aku dulu. Kau tak ingat?"
Aku lihat matanya mengalirkan cecair jernih, begitu juga aku.
"Kenapa kau menangis? Menyesal? Sakit? Kau hancurkan hidup aku. Kau ingat aku tak tahu yang kau pernah bunuh hyung aku?? Kau ingat aku diam macam pokok, hilangkan diri macam habuk..kau selamat? Kau ingat semudah tu ke aku nak lupa segala perbuatan kau pada aku?!!!"
Aku meraung sambil memegang kepala. Mak sudah terduduk lemah. Dia masih terkejut. Tapi, aku cuba bertenang. Aku pandang mak.."Ini ke yang eomma nak?..kenapa eomma sorokkan kematian hyung dulu?! Eomma tak sayangkan dia ke?!" Aku menjerkah. Air mata aku mengalir deras.
Masa aku 4 tahun, aku kenal seorang lelaki. Taeyang. Hyung aku. Beza aku dengan dia cuma 2 tahun. Dialah tempat aku bermain, tempat aku lepaskan perasaan. Dia jaga aku. Dan, masa aku berumur 5 tahun, aku nampak dia diberi makan sejenis pil oleh syaitan bertopengkan iblis ni.
Mula-mula dia okay, tapi, dia tiba-tiba jatuh menggelupur dan mulut dia berbuih. Aku sedar pil itu ialah...racun..dan yang paling menyakitkan aku, dia disimpan di dalam guni, dan dibawa pergi entah ke mana.
"Kenapa eomma biarkan Tae hidup? Kenapa eomma tak bunuh je Tae macam mana lelaki jahanam ni buat kat hyung dulu? Dan kenapa...kenapa eomma tak sedih bila dia bunuh hyung?!! Wae eomma..wae?!! Dia dengan Tae lahir dari rahim yang sama! Eomma tak kisah pun! Takkan hanya disebabkan...hyung anak appa. Suami pertama eomma? Dan Tae, anak dia?" Aku soal lagi.
Makin deras tangisan eomma. Aku bangun. Tangan merah aku genggam membentuk penumbuk. Ya, Taeyang bukan abang kandung aku. Tapi, dia yang lindungi aku. Dia jaga aku sejak eomma mula berfoya-foya lupakan kami.
"Selama Taehyung hidup dalam dunia ni, ada soalan yang Tae teringin sangat nak tanya dan nak tahu jawapannya. Mana sifat keibuan eomma? Siapa kami pada eomma? Kenapa eomma buat semua ni pada kami?!? Apa salah kami sebagai anak eomma?!!!"
Aku lihat eomma tertunduk. Aku biarkan hingus dan air mata bertembung di dagu runcingku.
"Eomma tahu tak, sakitnya hati Taehyung selama ni? Tae tanggung seorang diri tau. Tae ni sampah ke dalam mata eomma? Jijik ke eomma tengok Tae selama ni? Eomma jijik ke dengan anak yang lahir dari rahim eomma sendiri?! Then, kenapa eomma tak bunuh je diri eomma tu?! K-Kenapa eomma hidup?!"
Aku mengetap bibir. Sumpah, ni la ayat yang paling kasar pernah keluar dari mulut aku. Aku...aku dah tak tahan dengan mak lagi. Dia tak macam mak lansung!
"Sorry eomma...Tae bukan anak eomma lagi. Tae maafkan segala kesalahan eomma kat Tae dulu dan Tae harap, eomma dapat maafkan Tae.."
Aku bergerak meninggalkan dua jasad itu. Mayat lelaki yang baru aku bunuh aku tengok. Aku tersenyum puas.
"Good night....appa.."
Aku kini membawa satu gelaran baru.
Pembunuh..ya, aku Kim Taehyung. Pembunuh berusia 22 tahun.
Hidup aku sebagai kanak-kanak hancur, biarlah aku hancurkan pula zaman dewasa aku..
Kalau dulu tangan orang lain yang pecahkan hidup aku, kali ni biar tangan aku sendiri yang pegang serpihan hidup aku..
Walapun tajamnya melukakan aku, aku rela sebab aku bebas.
Aku bebass!!!
Pang!!
Aku toleh ke belakang setelah bahu aku tiba-tiba menyengat. Air mata aku mengalir deras. Aku pandang mak dengan titisan air mata.
"Kau..tak puas lagi? Lepas kau bunuh hyung, kau nak bunuh aku pulak? Demi dia yang hancurkan kebahagiaan rumah tangga kau?"
Pistol di tangan mak jatuh, dan mak rebah. Dia menangis semahu-mahunya.
Aku tersenyum sinis.
"Kalau kau nak bunuh aku, aku relakan. Aku nak bebas. Kalau mati ialah jalannya, aku rela. Bunuh aku! Bunuh kalau semua tu dapat puaskan hati kau sebagai MAK aku!!!" Aku menjerkah memegang bahu yang kini mula mengeluarkan kelopak darah.
Mak tak bergerak. Bahunya masih terhinjut-hinjut.
"Maafkan aku."
Aku berjalan keluar dari rumah itu.
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...