#37 - Leave

1.5K 195 6
                                    

"Hahaha! Ahjusshi ni pandai buat lawak lah." Puji Namjoon ketawa.

"Itu benerrr!!" Sokong yang lain.

"Dah dah. Hish, apelah korang ni, gelak malam-malam. Jom makan." Seokjin muncul dari dapur.

"Kay!!" Mereka berenam bergerak ke dapur. Masing-masing mengambil tempat duduk.

"Wehh! Sedap sial!!"

"Woi! Amende ko ni! Depan rezeki pun nak mencarut! Bontot punya perangai!"

"Hyung mencarut gak ha!"

"Mana ada aku mencarut! Ko tahu tak bontot itu ialah sejenis bentuk punggung?"

"Ni ni ni....takyah la gaduh depan makanan." Tegur Jimin.

"Benda boleh gaduh, buat apa kita bincang ha.."

"Hah baguslah. Bawak ajaran sesat. By the way, sedap hyung masak."

Seokjin membuat flip hair setelah dipuji Taehyung.

"Hari ni, aku masak special sikit. Eh, satu dua tiga empat lima.." Seokjin menerawangkan tangan ke arah 5 lelaki muda.

"Hyung ah, kenapa? Kami bukan biri-biri tau." Taehyung mencelah sambil melabuhkan punggung.

"Yah, mana lagi seorang? Jungkook..mana Jungkook?" Mereka memandang sekeliling di antara mereka.

"Betullah. Tadi dia naik ataskan?" Yoongi mencelah.

"Aku pergi panggil dia kejap.." Taehyung bangun semula dan meninggalkan mereka semua.

Taehyung mendaki tangga untuk ke tingkat dua. Kemudian, dia terus ke biliknya. Pintu bilik dia tolak perlahan. Gelap..

"Jungkook ah.." Panggil Taehyung perlahan. Kemudian, dia ternampak satu susuk tubuh berada di sudut.

Duduk dan memeluk kaki sendiri. Taehyung terdengar bunyi esakan terus menerpa ke arah tubuh itu. Bahu lelaki itu dia pegang lembut.

"Jungkook ah, kau okay?" Taehyung menyoal sambil cuba memandang wajah Jungkook. Tapi, Jungkook menyembamkan wajahnya ke lutut.

"Jungkook, bagitaulah kat aku. Kau sakit ke? Ada masalah ke? Diorang semua tunggu kau ah. Seokjin hyung masak sedap-sedap nuh.." Taehyung cuba memujuk.

Tapi, tangisan Jungkook yang semakin kuat tapi masih cuba dikawal menambahkan kerisauan Taehyung.

"Jungkook, asal kau ni? jangan buat aku risau wei.." Taehyung berkerut dahi. Jungkook akhirnya angkat kepala, wajahnya basah dengan air mata.

"V, aku nak bersendirian sekarang. Please. Tinggalkan aku sekejap.." Akhirnya Jungkook mengambil kata putus.

"T-Tapi.." Taehyung agak terkejut dengan kata-kata itu cuba bersuara.

"V, tolong faham aku. Aku nak bersendirian sekarang..." Jungkook bangun dan terus ke katilnya.

Taehyung turut berdiri tegak. Dia pandang Jungkook dengan pandangan keliru. Apa yang tak kena dengan Jungkook ni?

"O-Okay..kalau tu yang kau mintak. Tapi, kalau ada apa-apa, panggil je kitaorang kat bawah. Nanti aku bawakkan makanan kat kau." Taehyung menunggu sebentar di muka pintu. Mungkin ada balasan?

Tapi, kemungkinan itu bagaikan habuk ditiup angin. Taehyung menutup pintu bilik dan kembali turun ke bawah. Dari tangga dia sudah dapat mendengar tawa orang lain. Berbeza benar dengan keadaan Jungkook yang tiba-tiba berubah.

"Ah, V! Mana Jungkook?" Namjoon orang pertama yang ternampak Taehyung terus menyoal. Serta merta tawa mereka mendatar.

"Dia...dia dah tidur.." Taehyung menipu seraya melabuhkan punggung di kerusi.

"Awalnya. Tak kejutkan dia ke?" Jimin menyampuk.

"Tak sampai hati lah. Erm, tak apalah. Kita simpanlah sikit untuk dia.." Taehyung memberi cadangan dan mereka bersetuju.

"Seokjin ah.."

"Ya, appa?"

"Besok appa balik tau."

"Eh appa tinggal kat mana? Appa tinggallah kat sini." Seokjin berkerut dahi.

"Takpelah. Lagipun, appa banyak kerja kat rumah. Kawan kamu tu, macam tak suka je appa kat sini." Lirih suara Soo Hoon.

"Hish, takde ah. Dia cuma penat je tu. Nanti okaylah." Sampuk Hoseok.

"It's okay. Ahjusshi ada kerja kat rumah. Nanti kamu semua datanglah melawat."

"Erm kay.."

blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)Where stories live. Discover now