____________________________________
Seokjin duduk di birai katil. Membelakangi tingkap yang semakin cerah. Mata merah berkacanya merenung kosong lantai tile putih."Wae...wae..." Kedua-dua tangan yang dilekapkan bersama ditembungkan di dahi.
Seokjin menutup mata. Kenapa semua ni terjadi?
Flashback (Seokjin's POV)
"Haish, dahaganya. Kenapalah kau nak dahaga pukul 3 pagi weh.." Bebel aku sambil mengusap leher yang terasa agak panas.
"Ya, aku tahu. Kau jangan cakap banyaklah!" Kaki aku terhenti. Bilik appa aku pandang aneh.
Eh, appa tak tidur lagi ke? Aku menjenguk sedikit ke dalam bilik. Appa tengah berbual dengan seseorang di dalam telefon. Dari riak wajahnya jelas dia sedang serius.
"Aku tak nak kau hilangkan dia, atau dia terlepas. Kalau aku dapat tau yang dia hilang, aku bunuh kau. Lagi satu, anak saudara aku ada dekat sini.."
"Sebab dia tak matilah dia ada kat sini bodoh! Dia dah jumpa aku. Dia dah mula ada kawan serumah dia. Kalau kita bunuh budak tak guna tu, nanti diorang semua akan syak sesuatu."
Aku tersentak. A-Adakah budak yang tak guna itu bermaksud..Jungkook?
"Aku nak, kau cari mereka semua dan bunuh serentak. Oh ya, macam mana perjualan organ kita? Dah dihantar ke negara sempadan? Bagus."
O-Organ? Appa penjual organ? Seolma..
"Dah, aku akan cari jalan untuk bunuh mereka semua. Kau teruskan plan kau. Aku tak kira, aku nak budak tu dibunuh jugak! Asalkan duit aku masuk, kau boleh buat apa kau suka! Cari lebih ramai pelanggan dan culik lebih ramai budak-budak."
Dia mematikan perbualan. Aku cepat-cepat berundur ke belakang setelah terasa dia akan menoleh ke arah aku.
"Siapa tu?!" Dia soal lantang. Aku diam membatu dan menekup mulut.
"Perasaan aku rasanya.." Lelaki itu berjalan ke arah katilnya. Satu bingkai gambar di atas meja kecil dia capai. Gambar tu dia tenung sambil tersengih sinis.
"Haih, hyung..hyung..hyung.." Aku dengar dia panggil ayah kandung aku yakni abangnya dalam keadaan gembira. Hati aku mula terusik curiga.
"Kau lembab lah hyung. Duit kau yang banyak tu kau serah sahajalah kat aku. Hahaha! Tak sia-sia aku rosakkan brek kau dan buat kau kemalangan." Hati aku macam dihentak hingga berkecai. Wajah aku berbahang menahan marah. Hati aku bergetar menerima kata-katanya.
Dia...dia bunuh ayah?!! Dia yang sebabkan ayah aku kemalangan?!
"Tapikan hyung, kenapalah kau tak mati terus je dalam kemalangan tu? Kenapa kau cedera ringan je?" Aku dengar suara dia lirih tapi sinis.
Tapi, dari maksud kata-katanya, ayah aku masih hidup?!
Aku intai sedikit. Aku nampak dia pegang gambar ayah aku.
"Menyusahkan aku pulak terpaksa hentak kepala kau malam tu.."
Jadi maknanya, ayah aku bukanlah mati sebab kemalangan? Tapi pembunuhan?! Pembunuhan yang dilakukan oleh adiknya sendiri?! Jung Soo Hoon?!
"Kau pulak Seok Yoo." Aku dengar dia panggil nama eomma. Mata aku basah dengan air mata. Tatkala aku tersedu, aku tutup mulut. Risau dia dengar.
"Nasib baiklah aku sempat letak racun dalam minuman kau. Kalau tak, harta dia mesti jadi hak kau." Dia gelak puas. Sementara aku sudah menangis menghadap kebenaran disebalik semua lakonan ngeri. Hati aku meronta-ronta dengan raungan kepedihan.
Aku menutup mata, memampatkan air mata hingga jatuh meleleh ke pipi.
Manusia bertopengkan syaitan."Kim Seokjin.." Nama aku keluar dari mulutnya.
Mata aku membulat. Apa lagi yang dia akan buat? Aku ke mangsa seterusnya?
"Kenapalah mereka tak bunuh kau je? Tapi, rancangan aku berjaya. Aku buat macam kau diculik, tapi sebenarnya, semua tu rancangan aku. Aku tak tahulah macam mana kau boleh selamat dalam bilik tu. Tapi lepas ni, kau akan mati, bersama kawan-kawan kau.." Dia tergelak sinis.
Aku terkesima. Maknanya, semua perjalanan perit hidup aku ini, berselindung dengan kejahatannya?
Aku duduk bersandar di dinding luar biliknya. Air mata kanan aku mengalir.
End Flashback
"Tak...aku takkan benarkan kau buat semua ni pada aku dan kawan-kawan aku lagi. Ayah...mak...mianhae..." Seokjin menekup wajahnya.
Menghadap semua kebenaran melalui senyuman tipunya.
Appa..
Memang...
Binatang..
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...