"Jangan risau gais! Gikwang ade di sini!" Gikwang menolak pintu kafe ala-ala puteri Disney yang tengah menyanyi.
"Mana barang dapur tu?" Yoseob tidak mengendahkan kegedikkan Gikwang yang sudah didebik oleh Doojoon yang terkejut dengan tindakkan Gikwang menjerit macam orang gila.
"Nah." Taehyung yang muncul dari belakang dengan wajah selamba.
Saat beberapa beg plastik berwarna itu saling bertukar tangan, Doojoon melaung nama Gikwang dan Taehyung.
"Asal?" Doojoon menggamit mereka berdua.
Mata Taehyung menghantar Yoseob masuk ke dapur seraya kakinya melangkah mendekati lelaki yang sedang mengeluarkan sesuatu dari peti sejuk.
"Nah air untuk korang.." Seperti apa yang diarahkan Jimin, Doojon sekadar tersenyum mesra tanpa curiga.
"Eh, tiba-tiba je."
"Yeay! Air free!!" Gikwang bersorak dan mengambil salah satu milo ais di atas kaunter. Taehyung turut mengambil air milo itu dan meneguk. Baginya, air itu untuk melepaskan lelah.
Setelah hampir separuh gelas dia meneguk, dia mengerutkan dahi.
"Apahal air ni...pelik sangat rasa dia?" Taehyung membuat wajah cemberut.
"Pelik? Lah, dah separuh gelas kau minum baru nak rasa pelik ke? Meh sini aku nak tengok." Doojoon mengambil air itu dari Taehyung.
"Erkk.." Taehyung memegang perutnya yang tiba-tiba sahaja menucuk kuat.
"Ohk! Yah V ah! Kau okay ark?!" Gikwang dan Doojon gelabah memegang lengan Taehyung yang terduduk sambil memegang perutnya.
"A-Apa kau letak dalam tu?" Tergagap-gagap Taehyung menyoal. Dia bersandar di tepi kaunter.
"A-Aku tak tahu. J-Jimin yang suruh bagi.." Serta-merta mata Taehyung membulat.
"Apaa?! Jimin bagi?! P-Patutlah!" Taehyung terus berlari ke arah tandas. Pintu tandas terus dihempas kuat sehingga semua pekerja memandang ke arah bunyi itu.
Tercegang mereka semua. Tapi, ada satu makhluk sahaja yang ketawa terkekeh-kekeh di belakang.
"Annyeonghaseyo!"
"Nae, annyeonghaseyo. Erk..minta maaf. Kami belum buka kafe lagi. Pukul 12:30 petang nanti baru kami buka." Ujar Soo Hyun setelah seorang lelaki berjaket biru menolak pintu kaca kafe.
"Oh, saya ke sini sebab nak jumpa dengan Jimin. Ada sesuatu yang saya nak bagi kat dia.." Ujar lelaki 20-an itu sambil tersenyum. Mask hitam diturunkan.
"Eoh, Jimin? Jap eh. Saya panggilkan dia kejap." Mereka menunduk sedikit sebelum saling berpisah.
"Yah Jimin-sshi!" Laung Soo Hyun.
"Yoo! Mende?!" Laungan bersahut.
"Ni, ada orang nak jumpa kau. Kat depan."
"Awek mana pulak nak jumpa aku ni?" Jimin keluar dari stor belakang dan menapak ke ruang utama bersama selipar tandas yang diambil di belakang. Terpana seketika dia melihat tetamu yang ingin berjumpanya.
"Kau kenapa tengok aku macam tengok makhluk asing ni? Tau la aku hensem pun." Yoongi tersengih mengembalikan wajah cemberut Jimin.
"Erh, aku ingatkan ada yeoja yang cari aku. Rupanya kau. Hancur mood aku. Erh, sorry sikit. Aku tengok muka kau tu sama je dengan pintu kaca tu."
"Oh, flawless ke? Of course!" Jimin terasa bagai mahu melempang mangkuk hayun tu.
"Eii, perasan. Dah, kenapa kau datang tempat kerja aku? Nak mintak simpati ke ape?" Jimin menyoal berbaur gurauan kasar.
"Ni hah, aku hantarkan kasut kau. Gelabah sangat keluar, sampai kasut pun tinggal." Yoongi memberikan satu beg plastik hitam.
Jimin mencapai beg plastik hitam itu. Dia melihat ke dalam. Ada sebelah kasut kerjanya. Dia menurunkan kembali kasut itu dan terus memakainya.
"Thanks. Kau nak minum dulu tak?" Pelawa Jimin.
"Takpelah. Eh, V kerja sekali dengan kau kan? Mana dia? Tak nampak pun." Yoongi menjenguk-jenguk ruang cafe yang agak besar bertingkat dua.
Tak ada. Yang ada, cuma seorang lelaki yang baru didebik kerana asyik membuat gwiyomi dan aegyo.
"Tengah buat pelaburan khas." Jawab Jimin tanpa menoleh. Yoongi memandang pintu tandas. Oh..
"Kenapa? Confirm kerja kau kan?" Yoongi sudah rasa memang Jiminlah puncanya.
"Sekali sekala. Siapa suruh dia cari pasal dengan aku." Jimin mencebik lalu memeluk tubuh. Dia menjongket sebelah kening tanda tidak kisah.
"Hish, teruk betul. Dah la, aku balik dulu. Jumpa kat rumah lah. Aku ada kerja nak buat sikit." Yoongi menepuk bahu Jimin dan terus keluar dari cafe yang masih belum dibuka sepenuhnya itu. Mask hitam dipakai kembali.
Semasa melangkah untuk melintas jalan, bahunya dilanggar seseorang.
"Ah! Sorry!" Yoongi menunduk.
"Takpe tak pe." Yoongi kembali berdiri setelah lelaki itu berlalu pergi.
Dia sempat menilik wajah lelaki separuh abad itu. Matanya membulat. Ada sengihan sinis di bibirnya.
"Appa.."
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...