Jimin duduk di birai katil di sebelah Yoongi. Matanya merenung wajah Yoongi yang basah dengan air mata. Tapi, Yoongi segera meraup wajahnya. Jimin membisu. Bahu Yoongi yang terhinjut dia pegang lembut.
Jimin menarik nafas dalam. Dia menutup mata, dan kembali membukanya.
"Min Yoongi.."
Laju Yoongi angkat kepala. Terbuntang mata kecilnya. Mata Jimin dia renung lama. M-Macam mana dia tahu nama sebenarnya?!
"Kau Min Yoongi kan?" Jimin soal lagi. Kepalanya didekatkan lagi dengan kepala Yoongi.
"M-Macam mana..kau tahu? T-Tak ada sesiapa pun yang panggil aku..dengan nama tu..sejak aku ke sini..tak ada sesiapa kenal aku dan tau..nama aku.."
"Jadi, memang betullah sangkaan aku selama ni. Kau lah Yoongi yang aku cari.." Tubuh Yoongi terus didakap erat.
Tapi pelukan itu tidak berbalas. Semestinya Yoongi masih keliru dan bingung. Jimin kembali memegang bahu Yoongi. Wajah Yoongi pula dia tatap lama.
Tapi bagi Yoongi, ini mengingatkan dia pada Woozi. Ya, Woozi sering memeluknya ketika dia bermasalah.
"Kau tak ingat aku?"
Dan jawapannya hanya gelengan kecil. Jimin tersenyum tawar.
"Ni aku...Park Jimin. Sepupu kau dulu. Atau kau boleh panggil aku, Chimchim.."
"Kau...kau Chimchim? Budak yang selalu main dengan aku dulu? Kau yang nak raba aku dulu kan?!" Yoongi cuba memutarkan video kenangan bertahun lalu.
"Bongok. Time tu kau yang curi coklat akulah gila." Jimin merengus geram.
Amboi amboi amboi..
"By the way, aku yang selamatkan kau dari dikejar anjing gila tu. Kau ingat tak?"
Yoongi terpana seketika. Budak kecil berbaju biru, berpipi tembam dan sering memakai topi kecil. Gambaran siapa ini? Takkanlah lelaki yang berada di tepinya sekarang?
"Kita terpisah lepas keluarga aku pindah ke Busan, dan keluarga kau ke Daegu. Kau ingat? Masa kita umur 4 ke 5 tahun." Jimin mengasak lagi.
Segera Yoongi mencapai lengan kanan Jimin. Dibeleknya beberapa kali, ditenungnya macam penilik nasib. Ada! Ada sedikit kesan parut. Yoongi kembali memandang Jimin yang tersengih.
"J-Jadi kaulah Chimchim tu?" Bergenang lagi air mata Yoongi setelah Jimin mengangguk.
"Jiminn!!" Yoongi terus meraung dan memeluk tubuh Jimin.
"Pahal ni?" Tercegang lelaki berambut oren itu.
Tapi, dia sekadar membiarkan Yoongi menangis di dalam pelukannya. Dia pasti, cara ini boleh menenangkan dia. Belakang Yoongi dia gosok. Setelah terasa esakkan Yoongi semakin berkurangan, dia pegang bahu Yoongi dan melepaskan pelukan itu.
"Eh, dah tertidur?" Jimin bersoal sendiri setelah kepala dia tertunduk lembik.
Jimin tergelak kecil. Dia tersenyum dan membaringkan Yoongi di katil kembali. Mungkin dia terlalu letih agaknya. Jimin menyelimutkan Yoongi dan meletakkan kain lembab di atas kepalanya. Hidung Yoongi merah.
"Haih..apelah yang tak kena dengan kau ni.." Jimin menggeleng dengan senyuman sebelum kembali ke katilnya yang berada di sebelah katil Yoongi.
"Tapi..apa yang tak kena dengan adik dia? Kalau tak silap aku..adik dia nama Min Woozi..kenapa Yoongi panggil dia tadi?" Jimin berpaling menghadap Yoongi.
Dia meletakkan tapak tangan kanannya di bawah dagu sambil merenung wajah sebal Yoongi. Sesekali yoongi tersedu. Jimin tersenyum simpul.
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...