#63 - Gone?

1.5K 198 56
                                    

Sorry gais late update. Camna? Saspen dak? HAHAHA. Ingat nak pub dah, tapi wifi kena cut. HAHA. Padan muke aku. Actually an, aku suka bila korang memaki. Nampak kesungguhan anda menghayati cerita ini 😂 thnks, u gais make my day 😂

---------

"Suga...Suga bangun."

"Huh?" Terkebil-kebil aku membuka mata setelah Seokjin menepuk lembut bahu aku yang sedang dibuai mimpi.

Aku tengok sekeliling. Ah, aku mimpi rupanya. Aku tertidur bawah pokok. Aku tengok Seokjin.

"Jom.." Dia tarik tangan aku. Aku terpinga-pinga. Pergi mana?

"Jumpa Jimin." Aku tersenyum setelah diperkata sebegitu. See! Aku just mimpi! Hahaha!

Aku tersengih dan terus bangun. Jimin selamat wei! Jimin dah tunaikan janji dia!!

Tapi, kegembiraan aku tak bertahan lama. Mulut aku terbuka sedikit seperti memberi masa untuk otak aku menafsir pemandangan.

Aku..aku di perkuburan?! Apa ni?! Kenapa aku ada kat sini?!! Baru aku perasan, aku..aku pakai baju hitam! Semua orang pakai baju hitam!

Seokjin pegang bahu aku. Aku pandangnya dan dia menghulurkan sejambak bunga putih. Perlahan-lahan aku capai bunga itu tanpa berfikir. Sumpah otak aku blank sekarang. Kemudian, dia tolak belakang aku perlahan-lahan ke arah satu rak kecil.

Aku yang bingung melihat gambar yang berada di dalam rak bersama sejenis kotak kecil.

"Tak...mustahil.." Aku pegang mulut sendiri.

Air mata aku jatuh sebaik sahaja mengenal pasti wajah di dalam bingkai itu.

Gambar Jimin...

Aku terundur dan bunga itu jatuh ke lantai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku terundur dan bunga itu jatuh ke lantai. Aku...aku tak bermimpi! Jadi, memang Jimin dah mati ke?!!

"Maafkan aku, Yoongi." Seokjin menepuk bahu aku.

"Tak...tak...TAKKKKK!!!!"

•   •  •

"Takk!!!"

"Suga!! Suga!! Bangun woi!"

"Hah!" Yoongi membuka mata sebaik sahaja pipinya dilempang Seokjin.

Dadanya berombak dan dia memandang sekeliling. Mukanya basah dengan peluh dan air mata.

"Kau pahal ni? Okay tak?" Seokjin menyoal lagi kembali melabuhkan punggung di tepi katilnya.

"Hyung, mana Jimin, hyung? Kita kat mana ni? Mana Jimin?! Apa dah berlaku, hyung?!" Yoongi meracau-racau terus merentap kolar baju Seokjin yang terpinga-pinga.

Apa dosa dia weh?

"J-Jimin dalam dewan bedah lagi. Kita kat hospital la. Kau pengsan kan tadi? Kau dah kenapa? Asal kau nangis ni?" Seokjin memegang tangan Yoongi dan membiarkan dia sendiri melepaskan cengkaman mengejut itu.

blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)Where stories live. Discover now