Aku berjalan dengan hyung aku. Namyoon namanya. Dia tua 5 tahun dari aku. Aku memang rapatlah dengan dia.
Aku dengan Namyoon hendak ke kedai masa tu. Biasalah, budak-budakkan?
Jalan punya jalan, ada satu van hitam muncul dari belakang dan berhenti depan kami. Kira macam, dia block laluan kamilah senang kata.
Masa tu, kawasan sunyi. Aku suka guna jalan ni sebab lebih dekat.
"Namjoon, berdiri belakang hyung.." Itu pesan Namyoon pada aku bila dia nampak ada tiga lelaki turun dari van itu.
"Cepat! Tangkap dia!"
Wei wei wei, apa main tangkap-tangkap ni? Ingat aku ayam ke? Kalau ayam pun, awal lagi nak buat rendang raya!!
Aku lari setelah Namyoon menarik tanganku. Diorang kejar kamilah. Tapi, diorang lebih tangkas dan kuat. Tanganku dicapai dan aku terpisah dengan hyung.
"Namjoon ah!!" Aku tengok dia menangis. Mulutku ditutup. Aku tengok Namyoon kena pukul. Teruk. Sampai terkulai dia macam ikan bilis.
"Bos, macam mana budak ni? Boleh guna jugak rasanya." Salah seorang lelaki mencempung tubuh hyung yang dah tak sedarkan diri.
"Kalau macam tu, bawak sekali. Bonus!"
Kami dibawa ke suatu tempat yang aku sendiri tidak tahu. Sebab? Masa perjalanan, aku dipengsankan.
Aku tersedar dari pengsanku. Aku berada di sebuah tempat yang kotor. Berdebu.
"Hyung ah!" Aku menangis setelah hyung tiada di sisiku.
Aku keseorangan. Tiada siapa di sisiku. Aku dikurung di dalam sebuah bilik.
"Hyung!" Aku panggil lagi!
"Woi budak! Diam ah! Memekak je!!" Satu suara lantang dari luar mengejutkan aku.
"Mana hyung saya!" Aku melawan.
"Aku kata diam! Aku bunuh kau nanti!" Aku terdiam. Takut dengan ugutan yang kedengaran agak bodoh.
"Gum, mana budak tu?"
"Kat dalam. Dah sedar dah pun. Nak aku bawak keluar?"
"Nae. Aku nak bawak dia join dengan yang lain."
"Baguslah, dia ni asyik memekak je. Bengang aku.." Aku dengar pintu dibuka. Dua orang lelaki bertubuh tegap sedang menghadap aku.
"Meh sini.." Dia panggil. Aku teragak-agak untuk mengikutnya.
"Aku kata sini!" Dia menjerit merentap tanganku. Aku mula cuak. Aku nak eomma, appa dan hyung aku balik.
Aku dibawa ke suatu tempat. Aku lihat, ramai kanak-kanak dan remaja di situ. Wajah mereka ketakutan. Kecuali dua orang budak yang sedang ketawa di belakang. Gaya macam sebaya aku. Mungkin mereka adik beradik atau sahabat?
"Kau duduk sini. Jangan ke mana-mana kalau aku tak suruh. Faham?!" Aku angguk perlahan. Setelah lelaki itu berlalu pergi, remaja dan kanak-kanak lain pun dah buat hal masing-masing..
"Namjoon ah!" Aku dengar orang memanggilku. Aku toleh ke belakang.
"Hyung!" Tubuh lelaki itu aku dakap. Aku menangis di dalam pelukannya. Sungguh aku takut sekarang. Lelaki itu sekadar mengusap-ngusap rambut aku.
"Shh..semua akan okay.." Dia cuba tenangkan aku.
"Kita kat mana ni hyung? Eomma dengan appa mana?" Aku lihat hyung sudah menangis.
"D-Diorang ada. Nanti diorng datang.." Dia masih memujuk.
Lama juga aku di sini. Hampir sebulan. Boleh lah tahan sengsara tu. Kadang-kadang diberi makan, kadang-kadang tak. Tapi aku pelik, kenapa banyak kanak-kanak dan remaja yang berkurang? Mereka dibawa pergi dan tak kembali.
Suatu hari, aku duduk dengan hyung di tepi kerusi.
"Hyung, benda apa bau busuk sangat ni eh?" Aku tegur.
"Entahlah. Hyung pun tak tahu. Kau kentut ke?"
"Haish, Namjoon kentut bagi warning dululah."
"Yelah tu.." Tawa kami berderai.
"Tu, kita guna budak tu." Kami berdua angkat kepala. Ada seorang lelaki sedang menunding jari ke arahku. Tak, ke arah Namyoon. Tawa kami mati.
Namyoon pegang tanganku seerat mungkin. Aku pandang Namyoon. Wajahnya serius berbaur risau.
"Sini kau!" Tangan hyung direntap.
"Eh, apahal ni?! Lepaskan aku lah!!" Namyoon meronta-ronta.
"Diam!" Pipi hyung ditampar. Aku sudah menangis.
"Hyung.." Tubuh Namyoon aku peluk.
"Ke tepilah kau!" Tapi tubuhku pula disepak. Aku terduduk.
Namyoon cuba bantu aku, tapi dia dibawa pergi. Aku ingin mengikutnya, tapi, tubuhku dipegang seorang lelaki sasa. Akhirnya, aku terduduk lemah. Aku meraung sekuat hati.
Dan sejak daripada itu, aku tak pernah berjumpa dengan hyung lagi.
Dua hari kemudian, aku duduk di longkang berdekatan tong-tong yang berbau.
"Minhyuk!" Aku dengar suara halus memanggil nama seseorang. Aku intai.
Eh, bukan ni ke salah seorang dari budak yang ketawa hari tu?
"Arghhh!!" Aku disentak pula dengan jeritan kuat. Serentak aku dan dia menoleh ke arah bunyi tersebut. Datang dari satu bilik kecil.
Aku mengintai sedikit ke dalam bilik itu tanpa kanak-kanak berbaju biru lusuh itu sedari. Aku menekup mulut. Air mataku mengalir.
Aku lihat, satu tubuh kecil sedang dilapah dan disiat kulitnya. Dua lelaki yang melakukan perkara jijik ini hanya ketawa.
Itu, itu budak yang ketawa tempoh hari! Aku pandang kanak-kanak itu kembali. Wajahnya pucat dan dia terus berlari pergi.
Aku tertanya-tanya. Adakah hyung aku diperbuat sebegini rupa? Hyung...aku menangis di situ.
"Stok tak cukuplah! Diorang nak organ banyak lagi!"
"Mana budak tu! Yang baju biru tadi ni. Bawak dia ke sini."
Itu dialog yang aku dengar. Aku nekad untuk lari dari sini.
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...