Yoongi's POV
Malam ini, aku akan tuntut semua janji aku pada Woozi. Aku renung kosong rumah di hadapan aku. Pisau di tangan aku genggam. Pisau yang sering menghantui aku dengan kesalahan lampau.
Sepatutnya, dengan pisau ni lah aku selamatkan Woozi. Dengan pisau ni lah aku tamatkan satu riwayat dan selamatkan satu nyawa.
Pintu rumah aku tolak. Sunyi dan gelap. Mesti lelaki tu tak ada di rumah. Aku pandang sekeliling.
Aku yakin, inilah rumah lelaki tak guna tu. Aku berjalan melewati ruang tamu. Sebelum terhenti setelah ternampak sesuatu. Perlahan-lahan aku mendekati barang yang tersusun kemas di atas rak.
Aku capai dan aku belek. Aku tersengih. Aku kenal benda ni..
"Bola Woozi dan Jimin..." Aku tersenyum nipis apabila terasa seperti aku dibawa melayang ke dimensi dulu.
Flashback
"Korang buat ape tu Jiji, Chim?" Aku mendekati Woozi dan Jimin yang terkebil-kebil di bawah pokok di luar perkarangan rumah jiran aku.
"Ah, hyung. Kami tengah main bola ni." Woozi berdiri dan mengundur memberi laluan untuk aku menjenguk sedikit.
"Mana bolanya?" Aku menyoal.
"Jiji pegi sepak syampai tekelua ke umah syana.." Fuh pelat sungguh kau Jimin.
"Hah? Umah yang ade anjing tu ke?" Mereka berdua mengangguk sambil menunduk. Aku mencekak pinggang.
"Kejap, Toongew cuba ambilkan. Temankan Toongew pelish.." Aku menarik tangan kecil Jimin.
Sampai di rumah itu, perlahan-lahan aku masuk ke dalam rumah tersebut dalam keadaan merangkak.
Nasib baiklah anjing tu tengah tidur. Aku suruh Woozi dan Jimin duduk di luar.
"Shh..good girl eh boy.." Aku perlahan-lahan mencapai bola itu yang berada di tepi pasu bunga. Beberapa meter dari kedudukan anjing hitam yang sedang tidur.
"Achum!!!"
Sekarang, aku rasa menyesal sebab tak patah-patahkan tulang Jimin sebab bersih secara tiba-tiba. Dah la belakang kepala aku pulak. Habis bersembur bakteria-bakteria dan virus-virus mikroorganisma semua.
"Grrr!!" Aku mula sedar yang anjing itu sudah bangun. Dan dia mengeram dan menjegil ke arah aku.
"Lareii Toongew lareii!" Jerit Jimin dan Woozi sudah meninggalkan aku.
Korang kena tahu..diorang dari kecil memang keturunan Firaun. Kotlah nak tolong aku. Ni tak, blah camtu je.
"Arghh!! Eomma!! Tolong!!!" Kami menjerit sambil berlari. Woozi sempat melencong masuk ke dalam rumah, tapi sebaliknya untuk aku dan Jimin.
"Cepat!!" Jimin menarik tangan aku setelah anjing itu kian mendekat. Nak gigit bontot aku plak tu.
Eii, bontot sendiri ada, nak gigit bontot orang lain jugak.
Kami berlari sambil menangis. Kami masuk ke dalam satu lorong. Baru aku sedar ia adalah jalan mati. Kami tiada jalan keluar. Anjing itu perlahan-lahan mendekati kami. Aku bersembunyi di belakang Jimin memandangkan dia lagi gemuk dari aku. Hahaha!
"M-Macam mana ni?" Jimin menyoal cemas.
"K-Kayu tu!" Tunjuk aku. Perlahan-lahan Jimin mencapai kayu itu.
"Shuh! Shuh! Jangan kaco kami ah! Kami tak berhutang dengan awak pun!!" Jerkah Jimin, walau dia sedar dirinya kecil dan berpipi tembam.
"Grrr..auk!!" Anjing itu terus menerpa ke arah kami. Anjing itu menyasarkan aku sebagai bahan gigitannya. Aku menekup wajah, menutup mata. Tangisan aku makin kuat.
"Eommaa!!" Aku membuka mata. Mata aku terbuntang luas. J-Jimin! Tangan Jimin kena gigit!
Tak sangka dia gunakan tangan kanannya untuk lindungi aku. Pada..pada usia yang masih belum berfikir dengan matang, waras..
"Lali Toogew!!" Jimin menjerit.
"Neber! I neber liv u alone!" Aku menjerit dan memukul sekuat hati anjing itu.
Gigitan di tangan Jimin dilepaskan. Pantas aku memeluk Jimin. Aku biarkan Jimin menangis dalam pelukkan aku.
"Kat situ!" Aku angkat kepala. Woozi! Woozi dan..appa..
"Jauhkan diri dari anak-anak aku!!" Jerkah appa berlari ke arah kami.
Appa terus menghalau anjing tersebut. Kemudian, dia mendekati Jimin yang masih menangis di dalam pelukan aku.
"Cedera ke? Biar appa bawa ke hospital. Woozi, Yoongi..kamu berdua balik rumah cepat. Eomma dah tunggu kat rumah." Cemas appa mengangkat Jimin dan terus berlari ke hospital.
"Hyung..jom.." Woozi tarik tangan aku, menyentakkan aku dari terus memandang Jimin.
End Flashback
"Masa tu..appalah hero Yoongi. T-Tapi kenapa appa? Kenapa appa berubah lepas eomma tinggalkan kita? Kenapa..kenapa appa bunuh Woozi?!!" Aku menjerit, cuba melepaskan tangisan.
Aku terduduk dan kepala aku tertunduk. Bola itu aku peluk ke dada. Aku rindukan mereka. Aku rindukan kebahagiaan aku dulu. Aku rindukan Jimin. Aku rindukan Woozi. Aku rindukan eomma.. keluarga aku.
"H-Hyung..s-sakit..."
Aku angkat kepala dan memandang sekeliling. S-Suara Woozi!
"N-Nae..h-hyung tahu. K-kita lari okay? M-mulakan hidup yang baru? Jauh dari neraka dunia ni?"
Tak...semua dialog ni. Semua ni ialah mimpi ngeri aku!
"G-Gomawo hyung.."
Aku nampak jasad Woozi terkulai di atas riba jasad aku. Aku yang masih cemas menggoncang-goncang tubuh kecil Woozi. Ini..ini memori aku dulu.
"Woozi!! Woozi bangun!!"
"Andwae...andwae...jangan pergi!" Aku cuba mencapai jasad mereka berdua, tapi mereka hilang bagaikan kabus.
Tangan aku menggeletar. Aku bangun dan berdiri tegak. Rambut putih yang jatuh menutup mata, aku biar tidak diusik. Perlahan-lahan bibir aku mengukir senyuman kelat.
Aku dah gila ke?
Aku mendekati kerusi yang tersusun di antara sofa koko. Aku duduk dan tertunduk. Tangan aku letak di belakang. Aku tergelak.
"Aku tunggu kau balik...appa.."
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...