I still feel sad about Jonghyun 😭 eventhough I just know him, I really feel bad for him 😭 depression is not such a funny thing guys 😞 Love to know you Jonghyun 💕 You worked really hard :')
Yoongi's POV
Aku meletakkan besen yang mengandungi separuh air kosong di atas meja kecil bersebelahan katil Jimin.
Aku tersenyum kelat.
"Lamanya kau tidur. Dah dekat dua minggu kau tak bangun. Lambat lagi ke, weh? Aku tak sabar nak bawak kau jalan-jalan ni. Banyak benda yang berlaku sepanjang kau tidur.
Jungkook dah nak masuk latihan polis. Tu pun lepas Seokjin paksa dia. Nak bagi dia kuat katanya. Sekarangkan dia lembik macam obor-obor, tumbuk sikit dah jatuh.
So, nanti, boleh la dia jadi kuat! And lindungi kita semua! Hoseok dengan Namjoon pun tengah tunggu tawaran kerja baru kot. Seokjin..kau tahu tak dia dah ada crush. Hahaha! Tak lama lagi kita makan nasik minyak weh! Kalau kau bangun, aku suap kau banyak-banyak okay?
Tapi, kami gagal kesan V. Haih, takpe. Nanti kau bangun, kita sama-sama cari dia k?"
Aku bercakap sambil cuba menahan air mata. Aih, aku harap kau dengar apa yang aku kata ni, Min..
Aku mula menyelak selimutnya dan membuka butang baju Jimin satu persatu. Menampakkan badan dan bahunya yang berbalut rapi dengan kain kapan..eh silap, kain pembalut.
Senyuman kelat aku mati.
Aku usap lembut balutan luka di perutnya. Tak sampai hati plak nak cucuk. Nanti tak memasal dia bangun tabuh aku terus, aku plak yang koma nanti. Hahaha..
Haih..
"Kesian kau, Jimin. Kena hadap semua ni sepanjang hidup kau. Maaflah sebab biar kau hadap semua ni sorang-sorang..
Maafkan aku sebab tak cari kau dari dulu. Maaf sebab tak kenal kau."
Aku mula membasahkan kain dengan air tadi dan mengelap tubuhnya yang terdedah yang lain.
"Kau ingat tak masa kecik dulu? Masa first time kita jumpa? Masa kita umur 2 ke 3 tahun camtu. Kau curi puting baby aku kan, masa aku tengah tidur? Hahaha, satu rumah aku merangkak kejar kau. Last-last, kau terlanggar meja. Aku gak yang pujuk. Kau nangis kuat gila duh."
Aku tergelak sendiri.
Indahnya zaman tu. Zaman sebelum hadirnya mimpi ngeri yang ubah seluruh hidup aku.
Aku tengok Jimin yang masih 'lena' sebelum membasahkan rambutnya.
"Haih, rindunya masa kecik dulu. Time tu kita happy je. Dengan Woozi, dengan kau..ah, kalau la aku boleh putar balik masa, aku nak stay kat situ je."
Aku tersenyum lagi. Aku capai tuala dan mula mengelap lengan Jimin yang basah.
"Tapi, sekurang-kurangnya ada hikmah. Kita jumpa dengan kengkawan yang lain, kan? Hahaha."
Aku terdiam kejap setelah ketawa kecil. Aku pegang dada sendiri. Kenapa perasaan aku tunggang terbalik? Aku nak gembira atau sedih ni?
"Min, aku tau kau terseksa selama ni. Tapi kau jangan risau. Bila kau bangun nanti, semua dah tamat. Semua dah berubah. Kau dah bebas, Min. Aku janji yang aku takkan tinggalkan kau lagi."
Aku memakaikan semula baju Jimin. Wajahnya masih pucat dan matanya tertutup. Lenanya kau, Min..mesti kau happy dalam mimpi kau kan? Hahaha..tu yang kau tak bangun lagi, kan?
Aku tersengih sendiri sebelum disentak dengan suara lain dari belakang. "Suga."
Aku toleh ke belakang. Seorang lelaki sedang berdiri memandang aku.
"Ah, Seokjin hyung."
"Kau ikut aku kejap. Ada hal sikit nak bincang."
Aku mengangguk dan memandang Jimin semula.
"Ermm...tapi, kitaorang tak happy kalau kau tak bangun. So, bangunlah cepat. Kitaorang semua rindu kau, Min.
Aku keluar kejap. Nanti aku datang balik okay? Kau tidurlah dulu. Nanti bila kau dah puas tidur, kau bangunlah. Aku sentiasa ada tepi kau, okay?" Aku memandang Jimin kali terakhir sebelum bergerak mengikut Seokjin.
"Y....Yo..Yoo....ngi?"
YOU ARE READING
blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)
Mystery / ThrillerMatured content (16+) ▶Memang panjang, tapi sekali baca, belum tentu boleh berhenti ▶ Never expect the ending ▶ "Blood Sweat and Tears II : Escape From Nightmare" (Done Publish) + Kisah 7 sahabat yang berjuang mencari erti kebebasan dan kebahagiaan...