#27 - First Love

1.8K 215 9
                                    

"T-Tapi.."

"Hyung..kau dah ada kehidupan kan? Kenapa kau nak sedih lagi? Aku okaylah. Kau jangan risau." Woozi tersenyum lagi.

"Aku tak boleh lupakan kau.." Yoongi mengetuk-ngetuk cermin. Bagaikan dia pula yang terperangkap di dalam dunia berkaca itu.

Woozi turut melakukan hal yang sama. Bagaikan tapak tangan mereka hendak bertemu. Tapi, hanya dipisah dengan sekeping tembok berkaca.

"Aku tak suruh kau lupakan aku. Cuma..beri ruang pada hati kau untuk terima yang baru." Desak Woozi lagi.

Perit hatinya melihat orang yang dia sayang. Yoongi diam tidak berkutik. Hanya bahu yang terhinjut-hinjut.

"Ingat pesanan aku, cuba beri ruang pada hati kau untuk terima benda baru." Yoongi angkat kepala kembali.

Tiada lagi wajah Woozi yang kecil. Senyumannya. Tubuh kecilnya. Yoongi cemas. Dia meraba-raba sekeliling cermin.

"Tak..tak..tak!! Jangan tinggalkan aku!" Yoongi meraung.

"Please...jangan tinggalkan aku lagi.."

•  •  •

"Jangan! Jangan tinggalkan aku...aku nak kau teman aku!"

"Suga! Bangun!"

"Jangan pergi!!" Yoongi pantas bangun dari pembaringannya. Sempat Hoseok memaut bahu Yoongi agar dia tidak melompat.

"Kau kenapa?" Soal seseorang. Yoongi mengelap dahinya yang basah dengan peluh. Kain lembab jatuh ke atas selimut.

"M-Mana..mana dia?" Yoongi pandang sekeliling. "Mana apa?" Wajah resah Jimin dipandang lama.

"Adik aku! Mana adik aku?!" Yoongi menggoncang-goncang tubuh Jimin macam orang tak waras.

"Apa kau ni? Kau ade adik?" Seokjin mencelah.

"A-Adik aku..mana dia.." Yoongi mula menangis. Soalan mereka dibiar tidak berjawab. Bingung semua orang yang ada di situ.

"Kau..ada jumpa orang lain ke masa kau jumpa Suga tadi?" Semua kepala tertoleh ke arah Jimin. Jimin mendongak. Cuba mengingati kembali kisah 3 jam lalu.

Flashback (Jimin's POV)

"Apa masalah kau hah?!" Taehyung menolak aku dari tepi.

"Masalah aku ape? Kau yang cari pasal dengan aku dulu kan?!" Aku membalas kembali. Geram.

"Eh, agak-agak ah kau letak pil dalam minuman tu! Kau ingat best ke terperap dalam jamban tu selama 3 jam?!" Jerkah Taehyung.

"Kau ingat aku suka dimalukan depan orang ramai? Kena marah dengan bos?!" Aku merentap kolar baju Taehyung. Dan Taehyung merentap kolar baju aku. Masing-masing merenung mata antara satu sama lain.

Bush!!!

"Erk.." Tercegang kami berdua setelah disimbah air.

"Amacam? Best mandi?" Soal Seokjin sambil menyapu-nyapu tangannya.

"Ape ni hyung?!" Marah kami berdua serentak. Memang rasa nak lempang dia pakai side mirror kereta.

"Ape hyung hyung?! Nampak buku lima ni? Pergi masuk! Bising je. Tak malu ke?! Dah besar panjang gaduh macam budak-budak!" Membebel Seokjin sementara dua orang penonton sedang tergelak kecil di belakang Seokjin.

Aku kembali merenung wajah Taehyung yang turut melakukan hal yang sama dengan aku.

"Woi woi, nak kiss ke ape ni? Lepas cepat!" Seokjin mencelah menolak kami berdua.

"Huh!" Aku membentak lalu masuk ke dalam rumah. Meninggalkan mereka semua di muka pintu.

Aku melangkah naik ke atas. Tobat aku geram dengan perangai dia. Aku tak tahu, apa masalah mamat tu! Kenapalah si Seokjin tu bawa dia balik!

Sambil membebel aku melangkah masuk ke dalam bilik. Aku membuka lampu, semuanya okay. Sebelum aku terpandang satu susuk tubuh sedang terbaring di hadapan cermin solek.

End Flashback and Jimin's POV

"A-Aku rasa tak ada." Jimin menggeleng. Yang lain hanya membisu. Tiada ayat yang mampu mereka ungkapkan.

Nak tanya, tapi rasa tak wajar. Yoongi nampak terlalu lemah tatkala Namjoon cuba menenangkannya.

"Erm, korang keluarlah dulu. Biar aku tenangkan Suga. Lagipun, dah lewat ni. Elok korang pergi tidur." Jimin menatap empat lelaki yang sedang memeluk tubuh.

Mereka mengangguk sebelum berlalu pergi. Jimin menapak ke arah pintu dan menunggu mereka untuk keluar. Masing-masing diam tidak berkutik dan berwajah sebal. Usai semuanya keluar, Jimin menutup pintu dan memandang Yoongi yang masih teresak-esak.

"Suga.." Panggil Jimin, sinis.

Yoongi angkat kepala. Perlahan-lahan Jimin menapak ke arahnya.

blood sweat and tears I : The Truth Untold (C)Where stories live. Discover now