Pretvárka

1.4K 120 8
                                    

To nezvládnem. Nezvládnem sa pretvarovať. Cítila som obrovskú bolesť. Bola som rada, že bol víkend a nemusím ísť do školy. Ale bola tu rodina, ktorá si určite všimne, že nie som v poriadku. Vytiahla som si prikrývku až k ušiam a ľahla si.

Keď už bolo okolo desiatej, do izby vošla mama. Tvárila som sa, že spím. Pribuchla dvere a odišla. Keď bolo dvanásť, na spánok som to už viac uhrať nemohla. Zašla som do kúpeľne a malátne si na tvár natrela vrstvu mejkapu. Sťahoval mi pokožku tvoriac tak masku, ktorú som odteraz musela nosiť.


Vždy keď som si na Erika spomenula, prišlo mi zle, stiahlo sa mi hrdlo a potláčala som ďalší príval sĺz. Ani nemal poriadny pohreb.

S kamennou tvárou som zišla do kuchyne. Jedlo mi nechutilo. Niežeby nebolo dobré, len som nemala chuť jesť.

,,Je ti zle?" pýtali sa ma.

Prižmúrila som oči a pokrútila hlavou. Mamka sa natiahla a dotkla sa môjho čela. ,,Klameš. Veď celá horíš, Amber. Choď si ľahnúť."

Poslúchla som.

,,Lucas, v kúpeľni v lekárničke je teplomer. Mohol by si poň skočiť?"

Lucas so slimačím tempom zodvihol zadok od televízora v obývačke. Mala som trochu zvýšenú teplotu. A čo? Nič vážne. Ja som bola nažive. Čo je jedna hlúpa horúčka v porovnaní so smrťou? Druhou smrťou mne blízkej osoby v poslednom čase?

Celý víkend som nevytiahla päty zo svojej izby. Mala som prevažne pokoj, keď nerátam fakt, že sa vždy našiel niekto, kto mi občas priniesol jedlo a čaj. Alebo občasné zasvietenie mobilu, ktorý som nedvíhala. Dala som si ho na úplne tichý režim a ignorovala ho. Moja sociálna batéria bola v tejto chvíli vybitá.

Poobede prišiel do mojej izby Adam, nesúc ďalší ovocný čaj. ,,Pre teba," podal mi hrnček.

Erik by chcel, aby som žila. Nesmútila. Ibaže som sa cez jeho smrť nedokázala len tak preniesť a ísť ďalej. Zomrel mi pred očami a to len preto, lebo som nebola dostatočne rýchla, aby som zasiahla. Tentokrát to bolo úplne iné, než so starkou. Nemohla som nikomu povedať o svojich pocitoch, bolesti z jeho straty a obavách.

Nech sa deje čokoľvek, do Elvenu sa nevrátim. Ak sa ten prívesok nemá dostať do rúk istej Keriane, tak najlepšie čo môžem urobiť, bude ostať tu. Lenže nebolo to odsúdenie Elvenčanov na smrť?

Ostávalo mi veriť, že mali dostatok rozumu na to, aby sa odpratali niekam do bezpečia. Ak sa prívesok dostane do nesprávnych rúk, rozpúta sa väčšie peklo, než tam je teraz, a to som nechcela. Jedno som však urobiť mohla: spísala som na papier proroctvo z Elvenu. Kde nepomôže vlastná hlava, pomôže iná hlava alebo internet. Zadala som do vyhľadávača slovo Pandora.

Prvé linky patrili klenotníctvu, preto som prešla na Wikipédiu. Stálo tam: Pandora môže byť: postava z gréckej mytológie, fiktívny mesiac z filmu Avatar, egyptský a arabský hudobný nástroj, malý mesiac Saturna, švédska eurodance speváčka, planétka 55 Pandora, nepohlavná larva kmeňa brvoústovcov (Cycliophora). Aká larva? Prečítala som si názov ešte raz. Pandora - román o upíroch, hudobná skupina, dedinka v Ohiu, komixová postava, a tak ďalej. No, bolo toho dosť. A hoci ma tie brvoústovce zaujali (už som niekedy povedala, že som divná?) klikla som na Pandoru ako postavu z gréckej mytológie. Musela som uznať, že mi to bolo omnoho platnejšie, než vedomosti o nejakých larvách.

Takže, tu je zhrnutie môjho prieskumu: Pandora z mytológie bola známa predovšetkým tým, že priniesla svetu zlo a utrpenie. Keď Prometéus daroval ľuďom oheň a naučil ich rôznym zručnostiam a vedomostiam, Zeus sa rozhodol zoslať na ľudí zlo, a tak nariadil, aby Héfaistos, božský kováč vytvoril z hliny a vody dievča, ktorej kráse nik neodolá. Zeus jej vdýchol život, bohovia dievčinu pomenovali Pandora, a na Diov príkaz jej venovali dary, ktoré boli nielen veľkorysé, ale i neblahé a sa ich radi zbavili. Aténa ju naučila ženským prácam, Afrodita jej vdýchla ľúbostnú túžbu, Hermés ju obdaroval zvodnosťou, ľsťou a klamstvom, a podobne. Všetky dary boli pevne uzavreté v skrinke.

Elven ✅Where stories live. Discover now