(Skye)
Amber našiel Skye pri Herbiem, ako sa s ním rozprávala a pohládzala ho po hnedej hrive. Vtisla mu drobnú pusu na mieste pri nozdrách. Trochu mu tým pripomenula jeho mamu. Herbie sklonil hlavu a vydal zo seba spokojný erdžavý zvuk, akoby si bol pýtal prídavok. Nedivil sa mu.
Aj samotná Amber si toho všimla. ,,Tebe sa to páčilo, čo?" zasmiala sa zvonivým hlasom. ,,Si krásny, Herbie. A Skye ti dal krásne meno. Mám ťa rada. Ty mi aspoň nikdy neublížiš slovami. I keď stále ma môžeš kopnúť alebo zhodiť, alebo ja neviem, že čo. Ale aspoň ma nikdy nezraníš slovami ako to robia poniektorí ľudia," natiahla k nemu ruku s jedným z mála zvyškov zelenej trávy, ktorá ešte ostala v Elvene. Kôň pažravo otvoril pysky a nechal sa ňou kŕmiť.
Povzdychla si. Potom nadvihla zrak a pozrela sa za seba. ,,Skye?"
Bili sa v nej emócie. Na jednej strane jej tvár prezrádzala, že ho rada vidí, no na tej druhej z toho bola skleslá, až miestami smutná. Pristúpil k nej a spojil ich pery.
Všimol si v tom určitú mieru odmeranosti. Akoby bola medzi nimi akási neviditeľná priepasť, no on netušil, čo sa to deje.
,,Prečo ste sa s Chrisom pohádali?"
Pokrútila hlavou, čo značilo, že o tom nechce hovoriť. Položila svoje jemné ruky na jeho líca a prehovorila. ,,Chcem, aby si vedel, že ťa mám veľmi rada, Skye. Že ťa ľúbim a že si ten najlepší človek, akého som kedy stretla."
,,V poslednom čase mi veľmi pridávaš na namyslenosti, Amber."
Tajomne sa jej zvlnili kútiky úst. ,,Ty si človek, ktorý má to privilégium byť namysleným."
Prečo hovorila tak, akoby sa s ním lúčila? Zase pred ním niečo tajila.
Obloha ešte viacej černala a pod nohami sa im vytvorila inovať. Amber sa striasla od zimy a z úst jej vyletel obláčik pary. I Herbie začal byť nepokojný.
,,Rozširuje sa to po celom Elvene. Už to takto ďalej nemôže ísť. Musím konať," povedala.
,,Snáď musíme, nie? Sme v tom spolu."
,,A to je to, čo nechcem! Skye, ja nechcem, aby si skončil ako Erik!" v očiach sa jej takmer zrkadlili blesky. ,,Nechcem, aby sa ti niečo stalo a aby si umrel."
,,A ja zase nechcem to samé pre teba. Spolu sme silnejší," snažil sa ju ubezpečiť.
,,Ale tiež i zranitelnejší."
,,Dokážeme sa ubrániť," Skye mávol rukou a zaujal bojový postoj. Z jeho končekov vyšli žiarivé povrazy.
,,Čo-" otočila sa. Bol tam jeden z pekelníkov.
Amber zapišťala a prikrčila sa. Skye medzitým vypálil niekoľko silných kúziel a zaklínadiel, ktoré spôsobili, že čoskoro bolo po pekelníkovi. Stála tam, s otvorenými ústami, zvesenými plecami a výrazom roztraseného mačiatka.
,,Tuším si zabudla zatvoriť ústa," pristúpil k nej a dvoma prstami jej zaklapol pery.
Vykĺzla z dosahu jeho ruky a zatriasla hlavou. ,,Skye Adams, ty si niekedy taký-"
,,Úžasný?"
,,Neznesiteľný!"
,,Aj preto ma miluješ."
,,Namyslený!" obviňovala ho.
,,Mám privilégium taký byť. Sama si to povedala."
,,Magor!" zavrčala.
YOU ARE READING
Elven ✅
FantasyPrvýkrát z neba, rozum sa s ňou hrá druhýkrát Aténa v bolestiach zmučená. Za splnu spojí sa diablova pýcha, v Pandorinej skrinke zavretá dýcha. Do tretice rúškom ticha každého oklame, štvrtýkrát nástrojom výrobcu podľahne. Číslo päť brány pekelné...