Nečakaný hosť

1.1K 125 5
                                    

,,Ktorému zo slov počkaj ma v izbe si nerozumela?" Skye sťažka podopieral akéhosi muža, ktorý krvácal. Bez rozmýšľania som sa k nim rozbehla a podoprela muža z druhej strany.

,,Opatrne. Je zranený," varoval ma Skye.

Spoločnými silami sme ho preniesli na pohovku.

Skye mu pritisol ruku na ranu a hovoril akési slová, pri ktorých sa rana trochu zacelila, no nie o dosť. ,,Kúzla nefungujú tak, ako by mali," poznamenal.

Skye znovu raz zmizol v obláčiku dymu a nechal ma samu s cudzincom. Pokúšala som sa udržiavať jeho vedomie tým, že som sa mu prihovárala. On mi ale nepovedal ani slovo.

Netrvalo dlho a Skye sa zjavil s obväzmi, nožnicami a pohárom vody. ,,Strihaj," podal mi obväzy a nožnice. Začal oplachovať ranu vodou a odriekavať akési kúzla.

Podala som mu nastrihané obväzy a spoločne sme previazali hlbokú ranu na chrbte. Cudzinec vydýchol úľavou.

,,Čo sa mu stalo?" spýtala som sa.

,,Neviem. Obväzy presakujú."

Znovu som začala strihať obväzy a asistovať nepovolanému lekárovi.

,,Kto to je?" vyzvedala som.

,,Môj kamarát."

Čoskoro pribehla zavalitá Marie s akousi fľaškou v ruke. ,,Nevedela som nájsť vonný olej. Ale našla som toto. Mohlo by to pomôcť."

,,Výborne, Marie," pochválil ju. ,,Marie, nájdi Chrisa a priveď ho sem," zavelil následne. Nebolo pochýb o tom, že by bol dobrým doktorom, práve sa tak úplne správal. Sústredene, so snahou pomôcť a zachrániť život.

Odhrnul obväzy a povedal svojmu pacientovi: ,,Teraz to bude štípať."

Vylial mu do rany alkohol, na čo sa ozvalo hlasné zastonanie od bolesti.

,,No to je úžasné. To už si rovno môžeme na dvere vyvesiť nápis nemocnica," na schodoch sa objavil Chris a v závese za ním Marie.

,,Mohol by si byť taký milý, dobrý, vľúdny, láskyplný, nesebecký, ochotný, sklapnúť, a prísť mi pomôcť?" povedal mu Skye zvýšeným hlasom.

Chris sa pridal ku Skyeovi a spoločne začali odriekavať kúzla. Ja som zatiaľ ďalej trhala a strihala nožnicami obväzy. Rana sa zacelila ešte viac a zdalo sa, že už ani nie je taká hlboká. Nakoniec, keď sme ranu previazali, sme si vydýchli úľavou, a celkového napätia v miestnosti o trošku ubudlo.

,,Napadli.. Elven napadli," povedal ten cudzinec. Premáhal sa, hovorenie v tejto chvíli bolo nad jeho sily.

,,Kto ho napadol Rakesh?"

,,Armáda. Stvorenia."

Cítila som vinu. Ako som mohla z Elvenu tak zbabelo utiecť, keď mám v rukách veštbu, ktorá môže zachrániť životy týchto nevinných ľudí?

,,Aké stvorenia?"

,,Démoni."

Vedela som úplne presne, čo mal Rakesh na mysli. Po líci sa mi skotúľala slza. Cítila som sa ako tá najhoršia osoba pod slnkom, teda vlastne čoskoro pod mesiacom, nakoľko sa stmievalo.

,,Myslím, že nám chce Amber niečo povedať," povedal Chris, čím na moje úvahy upozornil.

,,Je to víla. Ako si myslíš, že sa cíti, keď Elven údajne napadli démoni?" bránil ma Skye, pričom Chris si ma začal zvedavo premeriavať. ,,Ani nevieme, čo napadlo Elven. A možno sa len Rakesh s niekým stretol v boji, ten naňho použil nejaké kúzlo, a teraz trpí halucináciami."

Elven ✅Where stories live. Discover now