(Amber)
Naše prvé dieťa sa volalo Aileen, po Skyeovej mame. Meno Aileen znamená v preklade príjemná, krásna, žiariaca. A presne taká bola aj naša Lin.
Aileen bola strašne pokojným bábätkom. Moja mama povedala, že takáto sladká som bola po narodení aj ja. Keď sa usmiala, zabúdala som na to, že som jej prebaľovala tie pokakané a pocikané plienky, a že ma občas nenechá spať.
Bola krásna. Mala veľké modré okále a vlásky blond farby. Výzorovo sa potatila. Dupot jej prvých krôčkov a jej prvé slovká boli pre mňa jednými z tých najkrajších zvukov na svete. A jej levanduľová vôňa zase jednou z tých najkrajších vôní na svete. Stala sa odmalička Skyeovou malou princeznou. A rovnako tak mojou.
Ako druhý sa narodil Alix. Malý, s hnedými vlasmi, s o niečo tmavšími očkami než Aileen a šibalským úsmevom na tvári. Bol takým opakom malej Lin. Čiže vzhľadom sa udal skôr na mňa (až na ten úškrn a oči), ale správaním väčšou časťou na Skyea.
Alix strašne nerád spal. Sršal obrovskou dávkou energie, ktorú dával najavo častým revom. Tým, že tak často plakal, budil aj malú Lin, ktorá sa k nemu rada pridala, a tak sme mali doma malý detský orchester. Rád sa mi motal prstami vo vlasoch a ťahal ma za ne, na čom sa Skye neraz zo srdca zasmial. Také naše malé čertisko nezbedné.
Nikto proste nemohol spochybniť, čie tie deti sú. Detská zvedavosť, s ktorou Alix objavoval svet a rástol, nám neraz spôsobovala radosti, ako aj starosti. Najmä keď toho chudáka Robina ťahal za chvost.
,,Ako by sa ti páčilo, keby som ťa ťahal za pipík, Alix?" podpichol ho Skye.
,,Nepácilo."
,,Vidíš. Tak nechaj Robinov chvost napokoji."
,,A tatik? On tým chvostom aj ciká?"
,,Nie."
,,Tak naco ho má?"
,,Aby-" Skye sa zarazil.
,,Aby mu zakryl zadok," zamudrovala Aileen.
,,Áno. Presne na to," zasmial sa Skye.
,,Takze to je ako keď ja mam pipik, aby mi zakryl gulky?"
Vyprskla som limonádu, ktorú som práve pila. Zabehlo mi a začala som sa dusiť.
,,Áno, Alix. Je to presne takto," rozkašľala som sa.
Pri otázkach typu "A tatík?" či "Mamička?" sme neraz tŕpli, na čo zase Alix alebo Aileen zamerali svoju pozornosť, najmä však Alix. Ale o to viac sme sa nasmiali. Ich zvedavosť a úprimnosť boli dokonalou kombináciou na komédiu.
Alix a Aileen sa mali veľmi radi. Hoci bola od neho Aileen o trošičku staršia, Alix na ňu nedal dopustiť a chránil si sestričku ako oko v hlave. Veď nebol medzi nimi veľký vekový rozdiel, narodili sa v rovnaký deň.
A Skye? Kým ja som tŕpla, aby sa deťom nič nestalo, on ich bez problémov brával na horské dráhy, nechal ich jazdiť na koňoch, vyhadzoval ich do vzduchu a následne chytal, učil ich čarovať. A tiež aj mňa. Teda, učil ma čarovať, nevyhadzoval ma do vzduchu. Slovom, naše deti snáď ani nevedeli, čo znamená slovo nuda. A ani my. Mali sme naše dve malé, aktuálne päťročné slniečka.
YOU ARE READING
Elven ✅
FantasyPrvýkrát z neba, rozum sa s ňou hrá druhýkrát Aténa v bolestiach zmučená. Za splnu spojí sa diablova pýcha, v Pandorinej skrinke zavretá dýcha. Do tretice rúškom ticha každého oklame, štvrtýkrát nástrojom výrobcu podľahne. Číslo päť brány pekelné...