K.A ÖZEL BÖLÜM 2(düzenlendi)

4.4K 157 14
                                    

YAZARIN GÖZÜNDEN 

Hayal soyut bir kavramdır. Hayal etmek insanın beyninde geliştirdiği duygu, düşünce ve geleceği canlandırmaktır diyebiliriz.

 Hayal etmenin hem bedeli sıfırdır hem de getirisi paha biçilemez. Hayal etmek insana umut verir güçlendirir. 

Bazı hayaller vardır ki gerçekleştiğinde tüm insanlığın işine yarayabilecek hayallerdir.

Örneğin; Edison karanlıktan korkan biriydi. Hep kafasında karanlığın yok olma hayallerini kurar ve bir gün bu hayallerinin peşinden gitmeyi amaçladı. Yılmadı usanmadı ve ampulü icat etti ve hem hayalleri gerçekleşti hem de insanlığa hizmette bulundu.

Aslında hayal bir insanın iç dünyasıdır. Yapmak istediği şeyler, umutları, bütün benliğidir. Hayal kurmayı bilmeyen bir insan nasıl yaşayacağını bilmiyordur. 

Hani denir ya "Planlı yaşamak gerek" diye. Hayaller aslında gelecekle ilgili planlarımızı da içinde barındırır. 

Hayal gücü geniş olan bir insan her şeyi yapabilir. Elinize bir kalem alırsınız. Yalnızlığınızı paylaşmak istersiniz. Ve başlarsınız yazmaya. 

Elinizdeki kalem olmasa gerçek dünyadan kopup gidersiniz. Asıl benliğinizin doruklarına ulaşırsınız. Hayal edebildiğiniz her şeyi ama her şeyi yazarsınız. İsteklerinizle bütünleşmiş bir dünya yaratırsınız.

 İçinde sadece sizin görmek istediğiniz, sadece sizin yapmak istediğiniz şeyler olur.

Hayallerinize çelik zincir vurup hayal dünyanızı kapatırsanız, hayat size zindan olur. Umut olmaz yaşayış olmaz. Bir bakıma deliririsiniz. Bir düşünsenize hayalsiz bir dünya; Renk yok ot gibi yaşayan hep aynı giden bir dünya. Her gün aynı şeyi yapıyorsunuz. 

Sabah kalkıp giyiniyorsunuz bir şeylerle uğraşıyorsunuz. Ertesi gün yine aynı. Ama hayal olunca her gün yeni ufuklar keşfediyorsunuz. Farklı şeylerle tanışıyorsunuz.

Hayal bir insanın kalbi, aklı, mantığı tamamen kendisidir. Olması veya olmaması gereken şeyler isterseniz hayal dünyanızda var olur isterseniz yok olur. Bir rüya gibidir her şey. Rüyayı bilinçaltı yönetir. 

Bilinçaltında filizlenen bir korku onu düşünmenizi sağlar. Ve rüyanızda da bilinçaltı tamamen suyun üstüne çıkar. Onu görürsünüz. Hayal dünyanızda da aynen böyledir. Korkulu, mutluluk dolu anları hayal edersiniz. Siz istemeden onlar bilinçaltından hayallerinize girer.

Ve hayalleri yok gibi davranan insanlar vardır. Aslında hayalleri vardır ama karamsarlığa kapılıp olmayacağından korkarlar. Bunu dış dünyaya asla hayal etmeyen olağanüstü şeylere inanmayan kişilikleriyle yansıtırlar. 

Gaddarlardır, kin tutarlar. Sadece önündekine elinde olanlara bakarlar. Daha yüksek için asla çaba harcamazlar. Aslında onlar da hayal etmiştir. Ama hayalleri bir anda inişe, çöküşe geçince her şeyden vazgeçmişlerdir. Agresiflerdir.

 Onlar aslında hayattan en çok korkanlardır. Sevgiyi tatmak istemezler. Sevilmek istemezler. Günü birlik hayatlar da yaşarlar. Hayalleri yok olmuştur. Sadece külleri vardır. Ve o hayallerin küllerinden yeniden yeşermesi çok zordur. Ölüm gibidir. Onlara eziyet çektirir.

Birde olmayacağını bildiği halde hayal edenler vardır. Onlar hayalleri kurtuluş olarak seçerler. Gerçek dünyan o kadar bezmişlerdir ki. 

Sürekli gözlerini kapatıp güzel şeyler hayal etmek isterler. Onlar en savunmasız kişileridir. Hayallerinin her zaman yıkılacağını bilirler. Gerçek hayat onlara yavan bir ekmek gibi gelir. Kimse onları anlamaz. Ama onlar hayattan yaşamaktan nefret ederler. Hayaller gerçek olmayacaksa yaşamanın ne anlamı vardır ki. 

Sevgisiz sahte bir dünya da. Masumların hep ezildiği, üzüldüğü bir dünya da. Değerlerinin bilinmediği bir dünya da. Ancak onlar hayallerini de yanlarına alarak gidince anlaşılır değerleri. Onlar için en doğru söz "Bir gün toprak yağmurun değerini anlayacak, o gün yağmur yağmayacak" idir. Onlar için hayal bir çıkış yolu, tuzaklardan kaçış yoludur.

Kolej Aşkı'm #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin