'Waarom is hij er nu niet als je niet alleen mocht zijn van hem?' Ik geloof haar verhaal niet. Het zal best dat ze een miskraam gehad heeft, maar dat Lucian haar vraagt te blijven slapen? Ik weet het niet, maar hoe goed ken ik hem nou? Haast niet.
'Hij is iets aan het regelen op kantoor. Zou maar een uurtje duren, zei hij, dus hij zal zo wel terug zijn.'
'Veel intieme aandacht van hem gehad de afgelopen dagen?' Ik kijk haar aan met een opgetrokken wenkbrauw.
'Denk je dat ik seks met hem gehad heb terwijl de miskraam bezig was?! Dat mag niet eens!'
'Dat weet ik, daarom vroeg ik expres niet of jullie seks hadden.' Ik zei niets over seks.
'Nee, ook geen intieme momenten. Op een paar knuffels na. En hij kuste me een paar keer. Deze keer begon ik niet.' Ze lacht gemeen. Dit zegt ze natuurlijk expres om mij boos te maken. Maar ik geloof haar niet.
'Denk je nog steeds dat je een kans bij hem maakt? Heeft hij niet al meerdere keren laten weten dat hij je niet leuk vindt?'
'Dat wel, maar dat houd me niet tegen om te proberen hem van jou weg te krijgen.'
'Dat gaat je nooit lukken.' Ik sla mijn armen over elkaar.
'Waarom denk je van niet? Vanessa, laat me je iets vertellen wat duidelijk niet tot je doordringt. Lucian vindt je niet leuk, hij wil je alleen voor een kind en zodra die er is, heeft hij geen oog meer voor je. Je denkt van wel, maar dat is echt niet zo. Ik ken hem al jaren.' Haar woorden doen me pijn, ook al geloof ik ze niet. 'Daarnaast zei hij dat jij niet aan zijn verlangens kan voldoen. Hij heeft je nog niet eens meegenomen naar het deel van zijn slaapkamer achter de deur en dat gaat hij ook niet meer doen, omdat je veel te onervaren bent met BDSM. Hij heeft je nu.. één keer geblinddoekt? Ja, hij gaat je de komende maanden niet meenemen naar die kamer. En tot die tijd ben ik er voor hem, want ik weet wat hij wil en kan aan zijn wensen voldoen. Tegen die tijd zal ik alweer zwanger van hem zijn en dan kiest hij voor mij.'
'Dat is een leuk bedacht plan, maar je houdt geen rekening met iets anders.'
'En dat is?' Ze kijkt me aan alsof ik achterlijk ben.
'Ik ben zwanger.' Nu verschijnt er een gemene lach op mijn gezicht. Dat wist ze nog niet, ha!
Pascal lacht, gelooft er duidelijk niets van. 'Maak dat de kat wijs. Dat zou ik ook zeggen in deze situatie.' Ze staat op en rekt zich uit. 'Je kan maar beter gaan.'
'Ik laat me niet wegsturen door jou.'
'Je zei net zelf dat ik jou niet in mijn buurt wilde en jij mij ook niet. Nou, daar had je zeker gelijk in. En ik ga nergens heen.' Ze gaat weer op de barkruk zitten en opent haar laptop.
Ik ben woedend! 'Je miskraam was vast karma.' Met dat gezegd te hebben kijk ik of de katten nog eten en drinken hebben. Hun bakjes zijn vol en ik loop naar de voordeur. Ik doe die achter me dicht en loop naar de bushalte, die twee straten verder is. Als ik bijna de hoek om ben, word ik gebeld. Ik kijk op het scherm van mijn mobiel en zie dat het Lucian is. Ik weiger het gesprek en loop verder. Als ik bij de bushalte zit belt Lucian me weer. Pascal vertelde vast dat ik er net was en dat we ruzie hadden. Ook dit gesprek weiger ik en zet mijn mobiel op stil. Zo hoor en voel ik niet dat hij belt. Voordat ik mijn mobiel in mijn zak stop zie ik een melding op het scherm. Een whatsapp. Dat is vast Lucian. Ik schuif de meldingsbalk naar beneden en lees het whatsappje.
— Vanessa, kom terug.
Na het gesprek dat ik net met die slet had? No fucking way. —
Ik heb nog nooit zo tegen hem gepraat. Maar ik ben ook intens pissig en van streek door alles wat ze zei. Kutwijf dat ze is!
Je ziet en spreekt me misschien wel weer een keer als ze weg is. —
— Misschien?
Ja, is dat niet duidelijk genoeg? Anders gezegd; hoef ik geen contact zolang zij er is en zelfs als ze weg is, moet ik nog bedenken of ik nog wel contact wil. —
— Vanessa, je bent zwanger van me!
Nog wel, inderdaad. —
— Je gaat het niet weg laten halen.
Ik kan de strenge toon in zijn stem gewoon horen als ik dat berichtje lees.
Dat zie ik nog wel. —
— Vanessa, doe nou geen stomme dingen. Daar ga je spijt van krijgen.
Ik besluit niet meer te reageren en zie de bus aankomen als ik opkijk. De bus stopt voor de oudere vrouw rechts van me en ik stop mijn mobiel weg, stap de bus in en zoek een plekje.
JE LEEST
Geselecteerd [OP18+] & AU: Gekozen [OP18+]
Romans'Dan zie ik je vanzelf wel.' Lisa is nog niet de hoek van de gang om of de deur in de hoek gaat open waarna er een lange man met kort, donker haar de kamer uitloopt. 'O hey, je komt als geroepen.' Ineens is de vrouw verandert in een flirterig tiener...