6. Oyun

9.4K 964 105
                                    

OY VERMEYİ, YORUM YAPMAYI VE ARKADAŞLARINIZA ÖNERMEYİ UNUTMAYIN LÜTFEN :)



OYUN

"Dünyanın en iyi büyü okullarından biri olmamızın bir diğer sebebi de, dünyanın en iyi seralarından birine sahip olmamız," dedi Bayan LeGuin, seraya giderken.

İkinci katın balkonuna çıkan iki ana merdivenin arasındaki saatli kapıdan, duvarlarına eşit aralıklarla sabitlenmiş demir çubuklara asılı fenerlerle aydınlatılan bir sınıf uzunluğundaki koridora, oradan da bahçeye çıkmamıza gerek kalmadan bizi seraya ulaştıran büyük cam koridora çıktık. İkinci fransız kapıyı daha açıp iki kat yüksekliğindeki cam seraya girdik. Kapıyı açar açmaz yüzümüze vuran ferah havayı senkronize bir şekilde derin bir nefes olarak içimize çektik.

Seranın kubbe tavanları, devasa fransız pencereleri vardı. Okulun iç karartan havasının yanında burası farklı bir dünya gibiydi. Büyü için kullanılan çirkin bitkiler beklerken bambaşka bir dünyayla karşılaşmıştım. Bitkilerin ve ağaçların aralarına yürüyüş yolları ve banklar yapılmıştı. Ayrıca okulda kıstıkları beyaz rengin tümünü serada kullanmışlardı. Cam seranın iskeletini oluşturan demir, fransız pencerelerin çerçeveleri, banklar hep beyazdı.

Seranın tam ortasında bir süs havuzu ve havuzun ortasında el ele tutuşup kollarını havaya kaldırarak vücutlarını geriye doğru eğip yüzlerini gökyüzüne dönmüş dört cadının heykeli vardı.

Seradan dört koridor daha ayrılıyor ve bu dört koridorun sonunda yuvarlak, yine kubbe tavanlı cam seralar bulunuyordu.

"O seraların bir tanesinde çok özel büyülerle yetiştirmeyi başardığımız dünyanın en nadide bitkileri, bir diğerinde tütsü için kullanılan bitkiler, sizin girmenizin yasak olduğu diğerinde ise zehirli bitkiler var. Sonuncusunu ise kurutma alanı ve depo olarak kullanıyoruz."

Bir süre Bayan LeGuin ile gezdik. Bazılarını bildiğimiz, bazılarını ilk kez duyduğumuz ve ileriki zamanda daha detaylı öğreneceğimiz birkaç bitkiden bahsetti.

Odaklanma, büyüyü yoğunlaştırma, konsantrasyon, bilgelik için; fesleğen, sedefotu, defne, adaçayı, biberiye.

Korunmak için; melekotu, sümbül, meşe, boğanotu ve en önemlileri kına ve eski Roma'da şeytan kaçıran olarak bilinen, her cadının üzerinde mutlaka taşıdığı sarı kantaron.

Tüm bunların içinde belki de en önemlileri ve hepimizin en iyi bildiği: Kötü büyüleri, özellikle yasak olan kan büyülerini bozmak, arınmak, kötü ruhları ve enerjileri kovmak için kullanılan; üvez ve üzerlik otu. Annem de sık sık bunlardan birini yakar, evin içinde ve bahçede gezdirir, dumanının her yeri sarmasını sağlardı.

Tütsü kısmında safran, laden ağacı ve daha yüzlerce bitki vardı.

Bayan LeGuin ile bir buçuk saat süren sera gezimizden sonra bizi istediğimiz gibi gezebilmemiz için serbest bıraktı. Herkes bir yere dağılırken ben de Maggie, Juliet ve Lana'dan ayrılıp tek başıma dolaştım.

Seranın birkaç farklı yerinde daha küçük süs havuzları vardı. Bazı bitkilerin, büyük ağaçların ve bonsai ağaçlarının dallarına renkli kristaller asılmıştı. Bunlar bir işe yarıyor mu yoksa sadece süs için mi oradaydı bilmiyordum.

Dikkatli inceledikçe daha çok şeyin farkına vardım. Bazı ağaçların dallarına küçük kavanozlar bağlanmış, içlerine mumlar yerleştirilmişti. Bazılarının içinde, üzerinde büyü yazdığını düşündüğüm kağıtlar vardı. Bazılarında ise büyüler mumun üzerine yazılmıştı.

CADI | ASKIDA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin