Emily'nin Gölgeler Kitabı
31 Ocak 16.
Sarmaşık'ta yedinci gün.
Günün son saatleri.
Sana biraz cadılarla ilgili bilgi vereyim.
Neden siyah?
Her şey yıllar yıllar önce kara büyünün yasaklanması ile başladı. Oradaymışım gibi yazdığıma bakma, ölümsüz değiliz anlatılanlardan biliyoruz.
Konsey, kara büyüyü yasakladığında ve kara büyüyle ilgili tüm bilgileri toplayıp yok ettiğinde, cadılar ayaklanma başlatmış ama konsey çok güçlü olduğundan –nasıl güçlere sahip olduklarını belki daha sonra anlatırım- kısa süreli ve etkisiz bir direniş olmuş bu. O yüzden pasif direnişe başlamışlar. Siyah giyerek akılları sıra konseyi protesto etmişler. Ne var biliyor musun? Kara büyüyü herkes yapamıyormuş. Yapabilenler, kendilerini diğerlerinden üstün görüyormuş. Kara büyüleri ellerinden alındığında, kendilerini diğerleriyle aynı sınıfa düşmüş gibi hissetmişler. Bu yüzden kendilerince diğerlerinden ayrılmak için siyah giyinmeye başlamışlar. Ve pek tabii ki gösteriş tutkuları bu direnişi körüklemiş ve zamanla amacından saptırmış. Önce şapka, sonra kıyafet, takılar derken mobilyalar ve hatta evlere kadar sıçrayıp tüm hayatlarına girmiş siyah. Zamanla da kimin kara büyü sahibi olduğu unutulduğundan, tüm cadılar için gelenek gibi bir şey olmuş. Bu sefer de, cadıların insanlardan farklı olmak adına yaptıkları bir şey haline gelmiş. Olay bu kadar basit olmasına rağmen siyah takıntıları o kadar büyük ki, şaşırırsın.
Cadılar gösteriş yapmayı çok sever. O yüzden bu onların gururlarını okşuyor. Siyah, cadıları insan ırkından ayıran ve onlardan üstün olduklarını herkesin anlamasını sağlayan bir araç. Biraz da korkutucu olmasının etkisi var. Bakma şimdi herkesin siyah giydiğine, bir zamanlar böyle değildi.
İzlediğin filmlerde gördüğün kadarıyla kara büyünün kötü olduğunu düşünüyorsun değil mi? Yanılıyorsun. İnsanlar cadılarla ilgili çoğu şeyde olduğu gibi bunda da yanılıyor. Kara büyünün adı kötü olmasından değil, yapıldıktan sonra zayıf ama simsiyah bir duman çıkarmasından geliyor. Asıl kötü olan kan büyüleridir, kara büyüler değil.
Neden yasaklandı o zaman?
Çünkü çok güçlü büyülerdi. O yüzden herkes yapamıyordu ya zaten. Güçlü büyücülerin bu kadar güçlü büyülere sahip olması, konseyi tedirgin etmiş sanırım. Konsey, dışarıda çok güçlü büyücüler olması fikrinden asla hoşlanmaz. Tüm güç konseyde toplanmıştır çünkü. Herhangi bir olayda karar verecek kişiler onlardır. Türümüzün en büyük gücü konseydir ve yollarına çıkacak minicik bir taş bile istemezler.
Eski zamanlarda cadılar ve cadı avcıları.
Biz değildik. Cadıları öldürmek için, yakılan bir ateşten çok daha fazlasına ihtiyaç var. Bunların ne olduğunu sana tabii ki söylemeyeceğim.
Evet, yakılanlar masum insanlardı. Peki, bu konuda cadılar ne yaptı? Neyse, onu da belki sonra anlatırım. Daha ilk baştan bizden nefret etmeni istemiyorum. Bizler de insanlar gibiyiz bu konuda. Sizler de bir iblisten daha kötü olabiliyor ve birbirinize cehennem kadar kötü acılar çektirebiliyorsunuz. Ancak bunların olması, bir melek saflığına sahip insanların olmadığı anlamına gelmez.
Şunu bil ki; insanları seven, insanların ve cadıların eşit olduğunu düşünen ve o zamanlarda yaşasaydı, olanlara kesinlikle müdahale edecek birinin yazdıklarını okuyorsun. Benim gibi düşünen cadıların olmadığını sanma. Mesela Mag, ailesi ve babam. Sana az gelebilir ama benim çevrem zaten bu kadar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CADI | ASKIDA
FantasyYanılmıştım, gözlerinde şeytanın ışığını taşımıyordu. O; şeytanın ta kendisiydi. || * "Nesin sen Darren?" Dudaklarında oluşan kıvrım tehlike uyarısıydı. Onun bizden çok farklı olduğunu anladığımı biliyordu ama bu tehlikeli sulara gireceğimi düşünm...