64. Pár věcí navíc

496 33 13
                                    

Lavaris si masírovala bradu mezi palcem a ukazováčkem a zadumaně zkoumala neznámé ornamenty na ocelovém čtverci. Bella na ně jen tupě zírala a doufala, že Lavaris přijde na to, co znamenají.

Lavaris se najednou hlasitě nadechla. ,,Colton byl chytrý.'' vydechla.

,,Hm..?" Bella se na ni otočila. ,,Ty víš, co tohle znamená?" řekla napjatě.

Lavaris si povzdechla a nechala ruku z brady spadnout podél těla. Druhou ukázala na čtverec. ,,Tahle sračk-''

,,-prosím aspoň o chvíli slušnosti!''

Na to Lavaris protočila oči. ,,Tohle je šifra. Vymyslel ji sám Colton. Podobnou mi jednou ukazoval. Nikdo kromě mě a něho by neměl o existenci téhle šifry ani ponětí a jen tak někdo ji nerozluští.''

,,Ale ty ano, že?"

Bella si od Lavaris vysloužila rychlý pohled. ,,Bude to sice chvilku trvat, ale myslím, že by to mělo vyjít.''

...

Bella podupávala nohou a pozorovala Lavaris, která si něco zapisovala do malého bločku, který jí společně s propiskou přinesla z auta, přičemž každou chvíli vzhlédla k oceli.

Bella trochu zaklonila hlavu. ,,Už to bude?"

Lavaris něco zamručela a zase něco zapsala. ,,Počkej...'' zamručela tentokrát srozumitelně. Bella si povzdechla a znovu se zadívala na šifru.

Nechápala, jak v něčem takovém může někdo najít logiku. V každém ornamentu se nacházelo nespočet čar, a ty se na několika místech protínaly. Každý ornament vypadal jinak a zvláštně.

Bella natočila hlavu na stranu a trochu přivřela oči. Jak se tahle šifra může rozluštit?

,,Myslím, že to mám...'' prohlásila znenadání Lavaris.

,,Vážně?" pípla Bella.

Lavaris přikývla. ,,Jen se podívej.'' přiskočila k Belle. ,,Koukni na ty ornamenty... Na první pohled ti nic neřeknou, ale když si je dopodrobna rozložíš a přijdeš na to, co skrývají...'' řekla s pokroucením hlavy a pak ukázala na čáranice na papíře. ,,Předvedu ti to...'' řekla Lavaris a hned na to začala všechno Belle vysvětlovat, přičemž jí Bella stále kladla otázky.

Při Lavarisiném vysvětlování se Bella mračila a se stále se zmenšující nechápavostí hleděla na ornamenty.

,,Rozumíš už tomu?" zeptala se Lavaris nakonec.

,,Uh... Ano... Snad... Jsem jen trochu ztracená v tom, kolikrát si řekla slovo ornament.'' pokrčila Bella s uchechtnutím rameny. ,,A co potom? Myslím jako, když to tam spojíš...''

Lavaris se uchechtla a přistoupila k ocelovému čtverci. ,,Zmáčkneš dva ornamenty, které ti vyjdou...'' řekla a s doznívajícím hlasem stiskla dva ornamenty. Jeden po levé straně úplně dole a druhý na pravé uprostřed.

V tu ránu cosi křuplo a následně píplo a stěna se s hučením začala odsouvat stranou.

,,Wow...'' vypadlo z Belly.

,,Hustý, co?" řekla Lavaris se zazubením.

Bella přikývla. ,,To teda...''

...

,,Má tohle vůbec konec?" zeptala se otráveně Bella Lavaris, která momentálně kráčela před ní v úzké temné chodbě a svítila před sebe mobilem. Kde vůbec vzala mobil, do háje?

,,Colton nebyl jen chytrý, ale taky tak trochu paranoidní. Očividně si myslel, že ohromně dlouhá chodba narušitele bude nějakým způsobem zneklidňovat nebo je prostě nějakým způsobem odradí, co já vím. Třeba tu má dokonce i nějaký pasti, já fakt nevím. Každopádně dávej majzla a odpusť si ty znuděné grimasy a otrávený hlas. Snažíme se o dobrou věc, ne o chcípnutí nudou, tak se to snaž brát vážně... Nejsme tu od zábavy.'' zavrčela Lavaris na oplátku.

Twilight Saga: Úsvit [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat