XXV.- Maličká explózia/ALEX

633 68 37
                                    

Večer na Kupolu dosadne skôr, akoby mi bolo milé. V celkom veľkej oranžovkastej miestnosti sa po ôsmej večer zídeme na miniatúrnej porade.

Okrem mňa a Ami, dvoch hlavných bodov nášho stretnutia, tu nesmie chýať Ross, Rio, Eliott, Salem, Petr, ba dokonca ani Talin. Tá si určila výsostné právo zúčastniť sa na väčšine našich porád.

„Zohnala sa vám toto," zaškľabí sa Talin a položí pred mňa a Amu dvojicu staromódnych vysielačiek. Zopár podobných som videl v archívoch SODA.

„Čo to má byť?" spýta sa Ama nechápavo a zoberie si jednu z vysielačiek do rúk. Zapnutím gombíka by sa mala vysunúť anténka, ktorá sa spojí so zvyšnými, ktoré sú napojené na rovankú rádiovú dĺžku. Netušil som, že ešte niečo také môže fungovať.

„Vysielačka," podotknem. „Používala sa pred časmi Kupoly."

Talin nás gestom stopne. „Je troška zmodernizovaná. Žiadne dlhé anténky ani praskajúci hlas na druhej strane."

„Stále je to len vyslielačka," pokrčím plecami. „Na čo nám bude?"

„Ak by sa čokoľvek stalo, môžete byť v kontakte. Alebo sa môžete spojiť s nami." Na stôl položí aj tretiu vysielačku. „Bohužiaľ, mám len tri takže sa musíme uskromniť. Tento dávam Ross, ako vašej veliteľke."

Posunie vysielačku k Ross, ktorá sedí na stoličke hneď vedľa nej. Pochybovačne si ju premeria. „Vlastne ti dávam aj zvyšné dve a ich môžeš rozdávať tým, ktorí to budú práve vtedy potrebovať."

Ross sa zamračí, ale vysielačku si vezme. „Nechápem. Prečo mi to dávaš?"

„Ja mám ešte jednu, ak budem potrebovať," žmurkne Talin. „A zvyšné sú mi aj tak nanič. Vy to môžete využiť. A komu inému by som ich mala dať, ak nie veliteľke?"

Ross nad tým pokrúti hlavou. „Ako fungujú?"

„Stačí stlačiť gombík. Pozri." Talin jej veľmi jednoducho predvedie zapnutie a vypnutie vysielačky. „Sú na seba napojené, takže ak sú všetky zapnuté, každý začuje, o čom je reč. Ak je vypnutá, tak samozrejme nie."

Zoberiem si poslednú vysielačku zo stola. „Táto bude moja?"

„Zatiaľ," prikývne Ross. „Jednu si necháme tu a vy si zoberiete dve. Pre istotu, ak by ste sa náhodou museli rozdeliť."

„Čírou náhodou, čo?" spýtam sa s nadvihnutým obočím a vysielačku si pripnem na opasok vedľa AP-R zbrane. „Ešte niečo, alebo môžeme ísť?"

„Vráťte sa čo najrýchlejšie," podotkne Ross. „A čo najlepšie, v jednom kuse."

„Ako si želáš, šéfka."

„Nerob si z toho srandu, Alex, prosím ťa," prevráti nado mnou Ross očami.

„Tak po prvé, nerobím si z toho srandu. A po druhé, už som to zvládol. Navyše teraz budem mať aj pomocníčku."

Ama ma zboku štuchne. „Žiadna pomocníčka, Alexandro. Spolupáchateľka."

„Závažný status," podotknem pobavene a vyhodím si na plecia ruksak. „Tak? Môžeme?"

Ross si povzdychne. „Neber to na ľahkú váhu, hej?"

„Prosím ťa, Ross. Nie som malý chlapec."

„Veru nie. Ty si poriadne veľký chlapec s dušou maličkého chlapčeka."

Zasmejem sa nad jej tvrdením, ale veľmi rýchlo si uvedomím, koľko pravdy je v jej slovách.

Vodca ✔Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt