Neunikne mi, ako sa ma cez noc Ross strasie. Keďže nám prischol jeden matrac (vďaka ti, Alex), zaspali sme tak, že ona mala hlavu na mojom pleci a ja som ju objímal rukou. Bolo to dokonalé. Po toľkých dlhých dňoch, čo si ma tesne k sebe ledva pripustila. Stále len niekde behala, niečo riešila a málokedy sa cez noc vyspala. Bola hore dlhšie než ja a keď som sa zobudil, ona zrejme už ani nevedela o tom, že pred pár hodinami ešte spala.
Mysľou mi behá priveľa myšlienok na to, aby som spal pokojne. Preto si všimnem, ako Ross, odsunie moju ruku a vyšmykne sa z môjho objatia.
Spoza privretých viečok vidím, ako vrhne rýchly pohľad na mňa, potom na ostatných. Až nakoniec odhrnie bielu plachtu a stratí sa mi z dohľadu.
Zažmurkám, aby som z očí vyhnal aj ten malý kus spánku, ktorý sa mi pod ne dostal. Rozhliadnem sa naokolo, aby som sa ubezpečil, že ostatní spia a podobne nenápadne ako Ross, sa aj ja vytratím za bielu oponu.
Aby som vôbec našiel nejakú cestičku pomedzi plachty je dosť komplikované. Nehovoriac o nájdený tej správnej, po ktorej sa vydala aj Ross.
Nasledujem len tlmený zvuk krokov a niečo, čo znie ako tiché nadávky. Kto iný by to mohol byť, ak nie ona?
Prejdem pomedzi ďalšie „izby" až zastanem. Na rohu, tesne pri dverách hangáru, sedí na zemi Ross a tvár si dlží v dlaniach.
Aj tak začujem, ako si niečo šomre popod nos.
Prudko zdvihne hlavu, akoby jej došlo, že ju niekto sleduje. Rozhliadne sa naokolo a ja zacúvam. Síce je pravdepodobné, že si ma nevšimne, pre ňu som v takmer slepom uhle, ale istota je istota.
Až po pár sekundách sa opäť opovážim vystrčiť hlavu a pozrieť na ňu. Na to, ako sa v jemnom svetle pochádzajúceho zo stien, lesknú jej oči. Neprirodzene. Akoby... akoby mala slzy v očiach.
Povzdychne si a ľavou rukou si pretrie oči. To by bolo v poriadku. Akurát mi nedochádza, prečo ľavou.
Zas používajúc ľavú ruku, sa vyvlečie zo svojho svetra. Ostane tak len v tričku s krátkym rukávom. A so zas obviazanou pravou rukou.
Aj na diaľku vidím, ako zomkne pery a začne si odmotávať obväz z ruky. Ak by vedela, že ju špehujem, asi by ma zabila.
Strasie zo seba hrubú vrstvu obväzu a keď uvidím, čo má na ruke, inštinktívne zaspätkujem.
Takmer celú ruku má pokrytú čiernou šmuhou, ktorá sa tiahne pod jej pokožkou. Niekto by si mohol myslieť, že ide o tetovanie. Ale ja som podobnú škvrnu naposledy videl na bruchu Caly. A ešte predtým na mŕtvole Natinho otca.
Ross... ona... Bože môj.
Pokrútim hlavou a zvrtnem sa na päte. Bez rozmýšľania sa rozbehnem pomedzi rozvešané plachty, až kým takmer nenarazím do malej Lori, ktorá rozospato a so strapatou bábikou v rukách, zmätene stojí pred našou privátnou izbou.
„Kde si bol?" spýta sa príliš hlasno.
„Pšššt." Priložím si ukazovák na pery a chytím ju za ruku, aby ma nasledovala.
Spoločne zájdeme späť do izby, kde spí nič netušiaci Alex s Eliottom. Zvláštna dvojka. Hlavne na to, že pred niekoľkými týždňami sa takmer ani nezniesli v jednej miestnosti.
Lori ma odvedie k jej matracu a sadne si naň. Potľapká si po ňom, aby som si sadol aj ja. Poslúchnem ju a ona sa vyvalí na polku matraca. „Ľahni si," povie až smiešne dospelým hlasom. Akoby ona bola tá, ktorá to tu celé drží pokope. Tá, ktorej akoby sa nič netýkalo.
CZYTASZ
Vodca ✔
Science Fiction*3. časť príbehu Mutant* Naša spoločnosť už neexistuje. Vlákna klamstiev a túžba po pomste ovládla ľudské mysle. Únik z nekončiaceho kolotoča nie je. Našimi nepriateľmi nie sú ľudia, ani ich činy. Korene rastliny smrteľnej pre naše životy sú skryt...