Ross nesie Lori na rukách. Vzhľadom na to, že to dievčatko poslúžilo ako prostriedok na vydieranie, sa správa v skutku odvážne. Neplače, nemrnčí, ani pohľadom nedá najavo, že sa bojí. Ale viem, že je to tak. Každý z nás sa bojí.
Eliott podopiera Hawkeho, ktorý postrelenou nohou krivká pozdĺž chodieb. V podstate sme jeho aj Nat mohli odniesť aj s Eliottom, ale riskovať pohyb v budove ak nevieme na čom sme, mi prišlo hlúpe. Navyše, každý z nás mierne dúfal, že ak, tak sem privedú aj Ross a ostatných. No Ross sa očividne rozhodla vziať dianie vecí do vlastných rúk.
Nat nesiem v náruči a hoci viem, že žije, ten pohľad ma desí. Mŕtvolne bledá pokožka, nehybné telo. Čoby som sa díval na mŕtvolu Lose pod bledou látkou v nemocnici.
Ross nás zavedie do telocvične, kde to vyzerá ako po vojne. Mŕtvoly sa kopia v dvoch radoch a ja ľahko pochopím, že jedna strana je tá naša a druhá SODA. Ďalšia kopa ľudí je zranená a každý, kto dokáže chodiť, pomáha, kde sa dá. Keď Ross spomínala spúšť v telocvični, nebral som ju až takto doslovne. No tadiaľto akoby prehrmelo tornádo.
„Nie si zranená?" spýta Ross od Lori a tá rýchlo pokrúti hlavou. „Dobre, tak bež za Amou, tou fialovlasou, a pomôž jej, dobre?"
Lori rýchlo prikývne a odbehne k Ame, ktorá ju pevne objíme a následne jej do rúk strčí jeden kotúč obväzu a povie jej, aby ju nasledovala.
Nat opatrne položím na žinenku, ktorá očividne slúžila ako niečia posteľ. Hlavu má obviazanú, vlasy jej stoja všetkými smermi a jej dych je naďalej pomalý, takmer až neexistujúci.
Hawke sa zvalí vedľa nej a Ross kývne k doktorke, aby sa mu prišla pozrieť na nohu. „Hneď sme späť," povie Ross doktorke a mňa aj s Eliottom odtiahne bokom.
Najskôr si všimnem len výrazné hnedé vlasy, ktoré patria Talin, nejde ich nespoznať. Až potom szbadám ženu, ktorá sedí vedľa nej s rukami zviazanými pred telom. Obväz na jej rukách je navyše plne presiaknutý krvou. Stephanie Tysonová.
Keď som ju videl naposledy, jej sivé oči mi nepripadali také krvilačné a jazvy sa nezdali byť také jasné. Akoby som videl zase tú desivú ženskú, ktorá mi jedného dňa zaklopala na dvere s tým, že mi vie pomôcť s Ross. Stephanie Tysonová bola v tom čase mojou spásou.
Teraz je však len problémom, ktorý treba odstrániť za každú cenu.
„Špiny," zašomre, až nás zbadá a Talin sa tiež pozrie našim smerom. Dlane má od krvi, ale som si takmer istý, že patrí Steph, nie jej.
„Čo má s rukami?"
„Ross predviedla dvojitý zásah. Guľka jej prevŕtala aj jedno, aj druhé zápästie," odvetí Talin a uškrnie sa na Ross. „Lebo ma táto špina, chcela zastreliť."
Stephanie zavrčí. „Máme ešte jeden problém," podotkne Ross, nedbajúc na Stephanin jedovatý pohľad. „Naša skupinka je tu. Aj tá Natina. No jedna ešte stále chýba."
Ross sa pozrie na mňa a mne docvakne, že nemám ani tušenia, kde môžu byť naši. Keď nás s Eliottom chytili, viedli nás chodbou, ktorú mali obsadiť. No tam nebolo už ani živej duše.
Talin vrhne spýtavý pohľad na Eliotta, no ten len pokrčí plecami. Rovnako ako ja. Sme idioti. Mali sme dávať pozor aj na nich, nie len na seba. Mali sme z tých strážnikov vytiahnuť kde sú. No myslel na to niekto? Maximálne Rosielee Parkerová.
Talin pozrie na Steph a vyčarí chladný úsmev. „Spievaj, vtáčik."
No sivovlasej žene nehne ani brvou. Akoby tu ani nesedela so zničenými rukami. „Pozri, Stephanie, nechci, aby som stratila nervy," podotkne Talin a nebezpečne sa priblíži k jej tvári.
ESTÁS LEYENDO
Vodca ✔
Ciencia Ficción*3. časť príbehu Mutant* Naša spoločnosť už neexistuje. Vlákna klamstiev a túžba po pomste ovládla ľudské mysle. Únik z nekončiaceho kolotoča nie je. Našimi nepriateľmi nie sú ľudia, ani ich činy. Korene rastliny smrteľnej pre naše životy sú skryt...