Musím uznať, že tento krát nebol Riov nápad na zahodenie. Všetci sme potrebovali ucelené vysvetlenie a prebratie našich možností. No taktiež je potrebné dodať, že miestami som ešte viac zmetenejší, ako pred tým celým.
V zborovni sú stoly poukladané vedľa seba, do tvaru písmena U a my sme vykonali len maličkú obmenu a urobili sme z nich kruh. Učitelia sa určite náramne potešia, že sme im spravili takýto dizajnový ťah.
Potom to šlo postupne. Začala Nat, keďže jej príbeh poznala len ona. Hovorila o tom, že bola v cele, Steph jej pomohla ujsť a potom ju požiadala o pomoc. Nakoniec dostala na starosť skupinku ľudí spoza hraníc.
Následne Alex vysvetlil, že on sa s Riom a Eliottom vybral za hranice a to, čo jej povedala Stephanie, bola lož. Sama veľmi dobre vedela, prečo musia nájsť Ross a ona im zostavovala plán, kde hľadať podzemné mestečko. Naviedla ich zlým smerom.
Keď skončil, Rio vysvetlil všetko okolo Samuela O'Leandera a prečo je Ross taká dôležitá. Nakoniec sa slova ujala Ross a vysvetlila, ako sa dostala do podzemia, čo všetko tam našla a ako to celé vlastne funguje. Opísala príchod chalanov a aj to, ako ju prinútili otvoriť dvere do Kupoly. Finálne dodala svoj plán, ako zbaviť Stepahnie Tysonovú prevahy.
„Budete potrebovať pomoc tunajších," povie nakoniec Natasha a založí si ruky na hrudi. „Musíte si získať spojencov."
Ross prikývne. „To je nám jasné. Ale musíme postupovať opatrne. Ty sa, predpokladám, pridávaš na našu stranu."
Natashino prvotné pokrútenie hlavou zničí každého ilúzie. Ale následne dodá vysvetlenie: „Niekto v blízkosti Stephanie sa vám zíde. Najlepšie to bude tak. Budem vašim donášačom." Nenavrhne to. Povie to ako holý fakt, akoby námietky každého naokolo nezmohli nič.
„Si si vedomá toho, že ak ťa odhalia, zabijú ťa?" spýtam sa, keď medzi ostatnými nastane prekvapené ticho.
Natasha mykne plecami a stavil by som sa, že jej pohľad je takmer vyzývavý. „Teoreticky som už aj tak mŕtva."
„Nemala by si toľko riskovať," podotkne Rio. „Už ma nebaví stále za tebou smútiť."
Natasha sa nad ním len zasmeje. „Prestaň. Ak hovoríte o tom celom pravdu, tak nejde len o mňa. Ide o celú Kupolu, ale aj podzemie. Okrem toho, vieš, že nie som ľahký terč."
Rio sa uškrnie, akoby šlo o osobný vtip, ale nakoniec prikývne. „Ale budeš si dávať pozor."
„Áno, oci." Prevráti nad ním Natasha očami. „Podľa mňa by si mohla začať v nemocnici," obráti sa na Ross.
„Prečo práve tam?"
„Lebo Yan bude na tvojej strane. A pacienti ju milujú. Tým pádom by si mala na svojej strane o Ostreľovača viac."
„Čože?" skočí jej do reči Alex.
Natasha sa usmeje. „Lose. Zobudila sa. Hoci je stále slabá. No Steph ju chce zlanáriť k sebe."
Postrehnem, ako sa Ostreľovači okolo stola usmejú. „Potom by ste mohli pokračovať so zvyšnými Ostreľovačmi," podotkne Nat. „Ama, Liks a Troy by sa určite pridali k vám."
„Čo ostatní?" ozve sa aj Galia.
„Vet ovláda Meerová a Wan je stále s ňou. Dag je ten agresívnejší typ, možno by sa skôr rozhodol pre Steph. Ale väčšinu by ste mali na svojej strane."
„Vet a Meerová?" nechápe Ross.
„Hej," prisvedčí Natasha. „V poslednej dobe sa dosť šušká o tom, že pre ňu donáša tak, ako to kedysi robil Rio. Ale aj ju vydiera, akurát neviem čím."
BINABASA MO ANG
Vodca ✔
Science Fiction*3. časť príbehu Mutant* Naša spoločnosť už neexistuje. Vlákna klamstiev a túžba po pomste ovládla ľudské mysle. Únik z nekončiaceho kolotoča nie je. Našimi nepriateľmi nie sú ľudia, ani ich činy. Korene rastliny smrteľnej pre naše životy sú skryt...