DIA | 28

21.2K 827 28
                                    

Media:
Nadine.   

Sudah seminggu perkahwinan antara Rafique dan Adra, dan itu tidak membuatkan Nadine untuk menjauhkan diri daripada Rafique malah dia nekad untuk rampas semula Rafique walau apapun caranya.

Nadine tersenyum apabila melihat Rafique melangkah masuk ke dalam kafe, tempat mereka berjanji untuk bertemu. Semakin lebar senyumannya apabila Rafique sudahpun duduk di hadapannya.

"Sayang... i miss you so much..." ucapnya meleret. Rafique tersenyum. "I miss you too, baby.."

"You dah lama tak lepak club macam dulu. Why?" Soal Nadine manja.  

"Nothing. I just malas nak pergi sana lagi dah. Lepas ni kita lepak dekat tempat lain, okay?" Kata Rafique. Nadine mengangguk-anggukan kepalanya tanda setuju.   

"You.... bila kita nak kahwin?" Soalan Nadine itu membuatkan kening Rafique terangkat sedikit. Dia tidak menyangka yang soalan itu yang ditanyakan Nadine.  

"Kenapa tiba-tiba tanya soalan macam ni?"

"I tak nak kehilangan you, Raf. I nak kahwin dengan you... please.." rayu Nadine. Dahi Rafique berkerut.

"Sayang.. you tahukan I dah kahwin. Baru je kahwin. Nanti apa pula kata mama I," balas Rafique cuba memujuk. Nadine sudah membuat muka.

"Nanti kalau you jatuh cinta dengan perempuan tu macam mana? Mesti you akan tinggalkan I kan?"   

"Jangan merepeklah. Okay, I janji yang kita akan kahwin tapi not now. Maybe one day," kata Rafique. Nadine menghela nafas perlahan kemudian dia tersenyum.      

'It's okay, Raf. Take your time. Tapi I akan pastikan yang I akan cepat kahwin dengan you juga,' Nadine tersenyum sinis memandang Rafique yang sedang menyedut minuman apatah lagi mengenangkan keadaan dirinya sekarang.

✨✨✨        

Bosan. Itu yang Adra rasakan waktu ini. Nak tengok tv bukannya ada cerita best pun. Akhirnya, Adra duduk melepak di kitchen island yang sekarang sudah menjadi tempat kegemarannya.    

Masak dah. Kemas rumah dah. Basuh baju semua dia dah buat. Adra menompang dagu di atas meja. Bosan betul! Tak tahu apa nak buat.      
Telefon dia pun bukannya ada game pun.

Disebabkan rasa bosan yang teramat, Adra mula bergerak ke ruang tamu dan menghempaskan punggung di atas sofa. Dia mengeluh untuk kesekian kalinya.     

Kan seronok kalau dia bekerja. Umur macam dia ni semuanya dah bekerja. Ke ada yang tanam anggur lagi? Kalau dia nak kerja pun, nak kerja dekat mana? Bukannya dia tahu pun area rumahnya ada kedai ataupun tidak. Seminggu asyik terperap dalam rumah je.

Walaupun duduk bersama dengan Rafique, tetapi mereka ibarat orang asing. Seorang ke timur, seorang ke barat. Masing-masing buat hal masing-masing. Akhirnya Adra terlelap di sofa itu.

Adra sedar dari tidurnya pun dalam pukul 2.30 petang. Lebih kurang satu jam lebih dia terlena. Dia segera bangkit untuk menyucikan diri dan menunaikan solat.

Bunyi enjin kereta di garaj rumah menandakan yang Rafique sudah pun pulang. Kebetulan juga Adra telah selesai solat. Terus dia menanggalkan telekung dan melangkah keluar dari bilik.      

Cintai Aku. [ complete ]Where stories live. Discover now