Pov Rosalie
Ik open langzaam mijn ogen als ik onze deur hoor kraken. Ik haal mijn handen over mijn gezicht en werp een snelle blik op de klok. ''Hee Mar'' Mompel ik slaperig. ''Hee Ros- wat doe je?'' Vraagt ze verbaast en ik sta op en rek me uit. ''Ik ben net wakker, ik ga douchen en daarna zal Michael wel komen'' Mompel ik. Ze knikt en ik zie dat ze twee boodschappen tassen mee naar de keuken neemt. ''Geen heel restaurant opbouwen hé'' Grinnik ik en ik hoor Marlee van alles in zichzelf mompelen. Ik loop snel naar boven, pak een handdoek en zet het bad vast aan. Een kwartiertje in bad kan geen kwaad, het is half zes. Ik pak een skinny witte broek en een zwart topje en leg al mijn kleding klaar. Wat ik nu allemaal aan heb gooi ik in de was en ik stap in het bloed hete bad.
-
Worstelend met mijn haar loop ik naar beneden en stop ik al mijn krullen in een knotje. Ik pak mijn make-up tasje en doe mijn mascara overnieuw en groet Marlee voor ik op de bank plof. ''En weer vrolijk?'' Vraagt Marlee en ik grinnik. ''Echt alles ging fout vanochtend Mar, ik moest even een uurtje op de bank niksen'' Lach ik. ''Wil je me helpen met de uien?'' Vraagt Marlee vanuit de keuken en ik knik en loop naar de keuken. ''Wat is er eigenlijk met je tas?'' Vraagt Marlee en ik zucht. ''Ik was zo aan het dromen'' Mompel ik. ''Zoals altijd'' Praat ze door me heen en ik geef haar een kleine duw. ''Ik was zo aan het dromen dat het opeens tijd was om weg te gaan en ik had mijn tanden nog niet gepoetst, mijn haar was half geborsteld. Ik had nog een blanco gezicht en niks op orde'' Mompel ik en ik voel alweer dat ik me iriteerd aan mezelf zoals ik vanochtend was, ik leek wel verstrooid. ''En toen?'' Vraagt ze en ik betrap mezelf weer op dromen. ''Toen heb ik mijn laptop, papieren en make-up snel in mijn tas gegooid en nu zit er overal poeder'' Mompel ik zuchtend. ''Oh, dus je tas is niet meer wit maar bruin, ook eens wat anders'' Lacht Marlee en ik zend haar een dodelijke blik. ''Let me be stupid'' Grinnik ik en Marlee lacht. Dan gaat de bel en ik zie al haar haartjes overend staan. ''Ik ben nog niet klaar met het eten, Rose!'' Gilt ze zowat en ik zucht. ''Ik doe open!'' Roep ik en ik ren -ik ben eerlijk - naar de deur en geef mezelf nog snel een blik in de spiegel.
''Hey'' Glimlach ik als ik de deur open en Michael kijkt me een beetje zenuwachitg aan waarop ik hem een hand geef. ''Rose'' Mompel ik. ''Michael'' Mompelt hij zacht. Ik weet dat je Michael heet, ik heb Marlee uitgehoord gister. ''Lee is in de keuken'' Grinnik ik. ''Druk bezig met haar kook kunsten'' Mompel ik er achteraan en ik zie lichte blosjes op zijn wangen staan. ''He's here'' Mompel ik als Marlee haar hoofd om het hoekje steekt en ik grinnik als ze bloost als ze hem ziet.
-
Aan tafel is het vrij stil. Marlee heeft een normaal gerecht gemaakt waar we na de soep nu van genieten en mijn hersenen zijn aan het over denken om een vraag te verzinnen voor Michael.''Dus'' Mompel ik en de twee lijken wel op te schrikken uit een dag droom. Oh, ze waren naar elkaar aan het staren. ''Hoe zit het met jou opleiding Michael'' Mompel ik zacht. ''Ik heb het er heel erg naar mijn zin'' Glimlacht hij. ''En ik zit bij Marlee in de klas nu, over een half jaar heb ik als het goed is mijn diploma'' Zegt hij en ik knik. ''En wat doe jij?'' Vraagt hij en verbaast door zijn vraag moet ik even na denken. ''Ik maak verslagen voor tijdschriften en werk bij Advence'' Glimlach ik. ''Goed in talen dus'' Zegt Michael en ik knik. Als het eten op is gaan Michael en Marlee een film kijken terwijl ik alles afruim. ''We gaan The Lone Ranger kijken goed?'' Vraagt Michael aan mij en ik knik. We gaan met zijn drieën op de bank zitten en ik grinnik als die twee alleen maar met zijn tweeën bezig zijn. Ik pak mijn laptop en maak alvast wat dingentjes voor morgen zodat ik morgen optijd klaar ben maar dan gaat mijn telefoon en pak ik hem verward op. ''Kijk maar verder ik ben zo terug'' Mompel ik tegen Marlee en Michael en ze knikken zacht. ''Slik elkaar niet in hé!'' Roep ik nog en tegelijkertijd druk ik op de groene knop. ''Ehm hallo'' Hoor ik aan de andere kant van de lijn. ''Met Rosalie'' Mompel ik terwijl ik naar boven loop. ''Met Luke'' Hoor ik zacht. ''Oh, hey Luke'' Mompel ik terijl ik nerveus aan mijn truitje friemel. ''Hey, ehm ik vroeg me af of je morgen avond kwam naar de club'' Vraagt hij. ''Hoezo wil je zo graag dat ik kom?'' De vraag rolt over mijn lippen en ik sla mijn hand voor mijn mond wat hij waarschijnlijk ook heeft gehoort. ''Ehm ik ehm, vond het erg leuk vorige week zaterdag'' Mompelt hij zacht. ''Is goed, hoelaat moet ik er zijn?'' Vraag ik en ik hoor Luke wat mompelen en een deur open en dicht gaan. ''Is het goed dat ik om acht uur bij jou ben? Dan halen wij jullie op, jou en je vriendin'' Zegt Luke en het verbaast me dat hij dat allemaal nog weet. ''Ja is goed, ik zal aan haar vragen of ze ook mee komt'' Grinnik ik. ''Dan ben ik morgen om acht uur bij je, en ehm Rose?'' Vraagt hij en ik maak een instemmend geluid. ''Ik zag je vandaag bij Advence in de buurt, je zag er mooi uit'' Mompelt hij. Ik werk bij Advence. "Oh, dankje'' stotter ik en ik knijp in mijn arm. ''Nou dan ehm, zie ik je morgen'' Zegt Luke en ik knik maar realiseer me dat hij dat niet kan zien en dan mompel ik snel een doei en hang ik op. De vraag 'waarom wil hij me zo graag zien' blijft door mijn hoofd spoken maar ik negeer het en loop terug naar beneden.
Vote = Opdraging
Rosalie's kleding; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=138842121&.locale=nl
JE LEEST
Amnesia ~ Dutch
FanfictionI remember the day you told me you were leaving. I remember the make-up running down your face. And the dreams you left behind you didn't need them, Like every single wish we ever made. I wish that I could wake up with Amnesia. And forget about the...