Hoofdstuk 38

326 22 0
                                    

Pov Rosalie

Ik kijk wat tv terwijl ik steeds een blik op de klok werp. Lynn zou me bellen over vrijdag en ze zei dat ze rond drie uur zou bellen. Ik bijt op mijn lip als de klok drie uur slaat en ik blijf maar op mijn telefoon kijken. Als mijn beltoon eindelijk door de lege kamer galmt neem ik snel op en teleurstelling klinkt in mijn stem als ik een jongens stem hoor. "Hee babe, jij neemt snel op" Hoor ik Luke en ik zucht. "Ja ik had mijn telefoon bij de hand" Mompel ik. "Ik mis je" Mompelt Luke. "Ik miste je gister" Grinnik ik. "Nu niet?" Vraagt Luke en ik schud mijn hoofd, blij dat hij dat niet ziet. "Tuurlijk wel, maar ik ben druk dus ik bel later wel terug" Mompel ik snel en dan hang ik op zonder dat hij wat kan zeggen. Ik heb het gevoel alsof uren voorbij gaan elke minuut lang maar eindelijk zie ik Lynn's naam in beeld staan om kwart over drie. "Rosalie" Antwoord ik en ik hoor haar lopen en even op adem komen. "Lynn hier, over vrijdag" Mompelt ze en ik bijt op mijn lip. "Hoe laat zou ik kunnen komen?" Vraag ik en ik weet dat ze nu haar schouders ophaalt. "Ehm, voor het avond eten?" Vraagt ze en ik knik. "Ik ben er rond vijfen, en ik hoop dat jullie me dan alles kunnen uitleggen" Mompel ik. "Doen we" Zegt ze zacht. "Nou tot vrijdag dan, hou je taai zus" Glimlach ik en Lynn zegt gedag voor de pieptoon valt.

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Mijn vader klonk behoorlijk boos aan de telefoon, het vorige gesprek. Lynn klonk wel overstuur en misschien bang maar ik heb haar nog nooit zo gehoord, en dit gesprek was ze heel stil en het was met een paar minuten al om. Ik staar naar de klok en knik in mezelf. Ik heb afleiding nodig, iets dat me nergens aan doet denken, zoals hardlopen. Ik grijns in mezelf en ren naar boven voor een kort broekje en een navel truitje. Ik pak nog een blauwe geruitte lange blouse en mijn kleine stereo en sluit de deur af. Ik zoek een goed nummer op mijn telefoon en zoek mijn oude plek in het park op. Ik zet mijn telefoon op shuffle in mijn speciale lijst en begin met dansen. Ik vergeet alles om me heen en concentreer me op de muziek al snel komt er een klein groepje bij me staan en af en toe word er mee geklapt met de muziek. Ik glimlach en maak een salto waarop ik verder dans en ik Luke, Ashton en mijn familie aan de kant zet. Het is nu ik en mijn dans, en dat klinkt als muziek in mijn oren.

-

Ik schrik wakker en kijk om me heen. Luke ligt aan de andere kant van mijn bed in elkaar gekropen te slapen en ik veeg wat zweet van mijn voorhoofd. Nachtmerrie. Ik heb er wel vaker last van en deze was hetzelfde als ik ze altijd heb. Ik bijt op mijn lip en staar naar Luke die zich omdraait in zijn slaap en rustig verder droomt. Ik kan niet stoppen met denken en langzaam begint mijn slaap te bonken en stap ik uit bed opzoek naar een paracetemol of iets in die richting.

Als ik na een half uur nog niks heb gevonden plof ik op de bank en worden mijn ogen weer zwaar. Ik vloek in mezelf en loop naar de keuken om mezelf wakker te houden en ik plens wat water in mijn gezicht. Het is bijna vijf uur in de ochtend en over een half uur gaat mijn wekker. Ik bijt op mijn lip en drink een glas water voor ik naar boven loop en weer in bed ga liggen. Ik durf niet te slapen bang dat ik weer diezelfde nachtmerrie heb als sinds kort en ik kijk naar mijn plafond.

Ik open brak mijn ogen en het iritante deuntje giert door mijn oren. De hoofdpijn van vannacht gaat vrolijk verder net zoals mijn wekker en ik druk hem uit waarna ik rechtop ga zitten. Het is half zes, en ik moet mezelf naar de badkamer slepen om te gaan douchen en me om te kleden. Er zitten wallen onder mijn ogen en ze vallen me pas op als ik mijn make-up eraf haal van gister. Als ik mijn make-up eraf heb gehaald en me heb uit gekleed stap ik onder de warme stralen van onze douche en ik zeep me langzaam in. Als ik mijn haar heb gewassen en mijn ochtend heb uitgestippelt stap ik onder de douche vandaan en zie ik dat het al bijna zes uur is. Ik bijt op mijn lip en droog snel mijn haar en lichaam voor ik me in mijn skinny rode broek van Marlee en witte blouse hijs. Ik pak een elastiekje en bind mijn haar in een knot en pak een roze strik die bij mijn zalm-roze pumps past die ik eronder aan ga trekken. Ik loop stil naar beneden en prop snel wat eten naar binnen. Ik geef Pancake te eten en hoor de douche alweer stromen. Ik ren naar boven voor mijn spullen en nieuwe tas en grinnik als het prijzen kaartje er nog aan zit. Ik pak mijn laptop en mappen en sneak het huis uit. Trevor is er nog niet en ik ril even van de frisse ochtend wind en dan zie ik Sam's blauwe porsche de straat in rijden. Fronsend stap ik in en zie ik Sam naar me lachen. "Trevor vroeg gister of ik je wou ophalen omdat hij een vergadering had om zeven uur" Zegt Sam en ik knik en stap in. "Maar ik heb zelf ook om zeven uur een vergadering" Mompel ik en Sam haald zijn schoudert op. "Trevor vroeg me gewoon je op te halen" Verdedigd hij zichzelf en ik grinnik en knik. "Ik zeg ook niet dat je dat niet mag doen"

Vote = Opdraging

Rosalie's Kleding; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=143187706&.locale=nl

Amnesia ~ DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu