Hoofdstuk 23

444 32 2
                                    

Pov Rosalie

Lynn pakt mijn hand als we de auto uitstappen en ik heb het gevoel dat ze toch wel een beetje zenuwachtig is voor de club. Een klein stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat ze bang is voor Luke, die ze zometeen pas gaat zien, maar ik negeer het en loop klakkeloos achter Melanie aan. ''Rose, ik-'' Voor Lynn wat kan zeggen staan we stil en zie ik alleen nog maar een glimlachende Luke voor me. ''Jij moet Lynn zijn'' Glimlacht hij. Lynn knikt en hij steekt zijn hand uit. Ze twijfelt even maar nog voor hij zijn hand weghaald schud ze hem zachtjes en ik knijp in haar andere hand. ''Ik ben Luke, broer van Melanie'' Glimlacht hij. ''Ik ben Lynn, zusje van Rosalie'' Mompelt ze. Waarom altijd mijn hele naam bij serieuze momenten. ''Laten we naar binnen gaan'' Zegt Luke en Melanie knikt en is als eerst binnen met Luke achter haar aan. ''Hij is super lief Lynn, niks aan de hand'' Fluister ik nog en dan komen we de overhitte club binnen. Ik zie al mensen dansen en de muziek suist mijn oren binnen. Ik geef mijn jas aan en krijg een nummer op mijn hand, zo ook Lynn. We lopen door en ik ben Luke en Melanie nu al kwijt. Ik haal mijn schouders op en hand in hand gaan ik en Lynn aan de zijkant staan. ''Dus, hier gaan jullie altijd naar toe?'' Vraagt Lynn zacht. ''We dansen meestal, drinken en dat is het wel zo'n beetje'' Grinnik ik. Ik snap dat Lynn het nu nog niks vind, maar later gaat ze echt nog wel een keertje mee. Ze is ook nog maar zestien, ze gaat naar het laatste jaar nu en misschien komt ze dan wat meer los. Ik was precies zo, en kijk me nu. ''Maar, hebben ze ook cola hier?'' Vraagt Lynn. ''Laten we kijken'' Glimlach ik en ik pak haar hand en duw mezelf door de menigte naar de bar. We gaan allebij zitten en ik bestel twee cola en met een minuutje staat het voor onze neus. ''Lynn, ik wil dat je even goed naar me luistert'' Mompel ik terwijl ik haar glas in haar handen duw. ''Je moet je glas altijd vast houden, als je het laat staan en je je even omdraaid weet je niet of iemand er iets in heeft gedaan'' Mompel ik. ''Hoe bedoel je?'' Vraagt ze. ''De wereld is hard Lynn, dat heb je vast wel een keer op school gehad, mannen, soms jongens, maken gebruik van meisjes zoals jij en ik. We denken dat er niks aan de hand is en bestellen een cola, we draaien ons even om en zien niet wat ze in de cola doen. We drinken het op en de volgende dag lig je met weet ik veel wie in bed'' Leg ik uit en ze knijpt zowat het glas fijn. ''Daarom zeg ik, even je glas op de bar laten en er kan wat mee gebeurd zijn'' Mompel ik. ''Ik snap het, en als ik er niet op heb gelet, moet ik het dan voor de zeker heid laten staan?'' Vraagt ze en ik knik. ''Gewoon laten staan en weg lopen, dan word het wel weg gegooit, of opgedronken door een ander'' Grinnik ik. ''Hallo'' Hoor ik naast me en ik zie dat Luke naast Lynn ploft. ''Ga je mee dansen?'' Vraagt hij aan ons en ik drink mijn laatste slok cola op en knik terwijl Lynn voor mij achter Luke aan loopt. We gaan tussen alle mensen staan en Lynn beweegt al een beetje op de muziek. Me helemaal laten gaan in de muziek doe ik niet, want ik moet op Lynn letten. Maar ik lach wel om Luke die bijna uitglijd over een bekertje. Later komt Melanie ook bij ons staan en dansen we net zolang tot mijn voeten het bijna begeven en ik weer iets te drinken nodig heb.

''Ik haal wat te drinken, pas op Lynn okee?'' Schreeuw ik boven de muziek uit naar Melanie en Luke. Ze knikken en vertellen Lynn dat ik drinken ga halen terwijl ik me door de mensen massa heen pers. Ik wil het liefste niet weg, maar Melanie en Luke letten wel op. Ik zucht als ik eindelijk de bar heb gevonden en plof op een kruk. ''Een cola geel geschud graag'' Mompel ik. Een drankje alcohol kan geen kwaad toch? De man knikt en als ik hem het geld heb gegeven krijg ik mijn drankje. Ik giet het gulzig door mijn keel en vraag erna om nog een. Daarna voel ik me lichtjes in mijn hoofd maar ik negeer het en loop weer terug naar waar we net stonden. Als ik daar ben en de drie zijn een stuk verder loop ik zuchtend verder. Ik word op mijn schouder getikt en een vaag bekende komt in beeld. ''Well hello'' Grijnst hij. ''Ehm hey, kan ik je ergens mee helpen?'' Vraag ik en mijn stem klonk net als die van een robot. ''Dans met me schoonheid'' Grijnst hij. Ik schud mijn hoofd en duw hem weg waardoor hij zijn evenwicht verliest en ik loop verder naar Luke en Melanie waar ik Lynn ook uit haar dak zie gaan. ''Ben ik weer!'' Roep ik en Lynn knikt en samen gaan we dansen terwijl Luke en Melanie een of andere samba aan het oefenen zijn. Teminste, zo komt het op mij over.

-

''Veel beter dan die school gala's hé, Lynn?'' Zegt Melanie lacherig. Luke lacht nog harder en Lynn kijkt me alleen maar schichtig aan. ''Ze hebben drankjes met alcohol op Lynn, dan ben je aangeschoten en lach je snel'' Grinnik ik. ''Hoeveel heb jij op?'' Vraagt Lynn. ''Niks'' Lieg ik en ik open de hotel kamer. ''Jaja'' Lacht ze en ik grinnik en duw Melanie en Luke ook naar binnen en doe voor de zekerheid de deur op slot. ''Ik ben kapot'' Zucht Melanie en ze ploft op haar deel van het bed. ''Ik slaap wel op de grond, dan hebben jullie een bed'' Mompelt Luke. ''Lynn als jij aan die kant gaat liggen, tussen mij en Mel in, moet passen'' Mompel ik. Ze knikt en lacht. ''Het was super'' Zegt ze voor de zoveelste keer en ik knipoog naar haar voor ik op het bed plof en bijna direct in slaap val.

-

Ik word langzaam wakker maar mijn ogen zijn nog te zwaar om te openen. Ik ga rechtop zitten en wrijf over mijn pijnlijke achterhoofd terwijl ik een oog open en grinnik. Ik lig op de grond, met Luke die met zijn hoofd op mijn schoot slaapt. Melanie ligt in een paar dekens verwikkelt op het bed en Lynn ligt over dwars en half over Melanie heen. ''Luke'' Fluister ik zacht. ''Wake up mate'' Grinnik ik en hij opent zijn ogen en schiet overeind waardoor onze voorhoofden tegen elkaar stoten. Een flinke pijn gaat me tegemoed en Luke leunt kreunend met zijn hoofd tegen een bedpoot. ''Wat was dat?'' Hoor ik Melanie mompelen. ''Meneer schoot omhoog'' Mompel ik nogsteeds mijn hoofd vast houdend. ''En toen raakte we elkaar'' Kreunt Luke. Tussen de volgende momenten zit drie seconden stilte. Het moment dat ik stopte met praten, en het moment dat Melanie super hard begon te lachen en Lynn wakker maakte.

Vote = Opdraging

Rosalie's Kleding; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=142625327&.locale=nl

Amnesia ~ DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu