Pov Rosalie
Ik kom op mijn werk en met een zucht plof ik op mijn stoel. ''Ehm, Rose'' Zegt Trevor en ik knik en draai me naar hem toe. ''Goedemorgen'' Glimlach ik. ''Silvy wil je spreken'' Mompelt hij. ''Hoezo?'' Vraag ik en hij zucht. ''Ga maar gewoon naar haar toe'' Ik frons en pak mijn tas op. ''Tot zo'' Glimlach ik awkward en hij knikt. ''Hopelijk'' Mompelt hij en ik haal mijn schouders op en stap weer de lift in, alleen nu naar de bovenste verdieping. Ik glimlach naar de mensen die me voorbij lopen en dan klop ik op haar kantoor. ''Binnen'' Hoor ik een zware stem en als ik binnen kom frons ik. ''Sam?'' Vraag ik maar hij kijkt me niet aan. ''Ga zitten Hemmson'' Zegt Silvy en ik knik en ga op een van de stoelen tegenover haar zitten. ''Je hebt het afgelopen jaar goed gewerkt, alleen de afgelopen maanden heb je het helemaal door de war gebracht'' Zegt Silvy en ik knik. ''Ik heb een reden mevrouw'' Mompel ik. ''Feestjes?'' Vraagt ze en ik schud mijn hoofd. ''Wat dan?'' Zegt ze en ze zet haar bril af. ''Ik ehm, mijn ouders zitten midden in een scheiding en ik had wat problemen met jongens'' Mompel ik. ''En dat is je reden dat je gemiddelt maar een paar dagen, in totaal drie weken bent komen opdagen in de afgelopen twee maanden?'' Zegt Silvy en ik bijt op mijn lip. ''Ik snap dat u nu wilt dat ik overwerk'' Mompel ik. ''Ovenwerken?'' Vraagt ze en ze staat op. ''Ga maar gewoon naar huis, en neem je spullen mee'' Zegt Silvy. ''Moet ik ook-''
''Je bent ontslagen Rose, zoek het maar uit'' Zegt Silvy en ik probeer oog contact te maken met Sam maar die is aan het typen op zijn telefoon dus ik knik en loop weg. Als ik de deur uit wil lopen stap ik ook nog mis op mijn pumps waardoor ik struikel en ik zucht. ''Je dag gaat niet al te goed Rose'' Mompel ik en ik pak mijn pumps in mijn handen en loop op mijn blote voeten naar de lift. Ik stap er weer in en bij verdieping drie stap ik weer uit en loop ik het kantoor binnen. ''Waarom loop je op blote voeten?'' Vraagt Trevor en ik stop foto lijstjes en al mijn papieren in mijn tas. ''Ga je weg?'' Vraagt Trevor en ik knik. ''Ik ben ontslagen Trevor, werkloos'' Mompel ik en ik haal mijn bureau leeg en Trevor zucht. ''Rose, ik-'' Ik sla zijn hand van mijn schouder en ga verder met inpakken. Mijn tas zit prop vol en ik bijt op mijn lip. ''Trevor, ik kom later de rest ophalen'' Mompel ik en met dat loop ik het kantoor uit, terug naar die akelige lift.
Ik gooi alles achterin en ga dan zelf aan de stuur kant zitten. Ik rij naar huis en bij elke meter knijp ik harder in mijn stuur. Hoe moet ik Marlee gaan uitleggen dat ik daar weg ben. Hoe moet ik gaan uitleggen dat we geen geld meer hebben, dat we niks meer kunnen zonder het inkomen wat ik heb. Hoe moet ik gaan uit leggen dat ik altijd weg was. Altijd in Sydney. En dan heb ik Ashton, dan zijn mijn ouders stil, en dan krijg je dit. Ik zucht en ben inmiddels al aangekomen. Ik stap uit en draai me om als ik denk dat ik mijn naam hoor, maar draai me weer terug. ''Rose!'' Ik draai me om en zie Ashton aan komen rennen. ''Wat doe jij hier nog?'' Frons ik. ''Ik wou je nog gedag zeggen op je werk, waarom ben je zo snel terug?'' Vraagt Ashton en ik zucht. ''En waarom loop je op blote voeten?''
''Ik ben ontslagen Ashton, ontslagen bij Advence Melbourne'' Mompel ik. ''Maar-'' Ik onderbreek hem door weg te lopen en hij loopt met me mee naar binnen. ''Hoezo dat ineens?'' Vraagt hij en ik zet mijn spullen op de tafel en plof op de bank. ''Ik ben veels te vaak te laat, en ook vaak afwezig zonder reden'' Mompel ik. ''Baby'' Mompelt Ashton en hij gaat naast me op de bank zitten en slaat zijn arm om me heen. ''Ik moet snel werk gaan zoeken, voor we blut raken'' Mompel ik. ''Dat gaat niet gebeuren, Michael en Marlee werken toch na school?'' Vraagt Ashton en ik haal mijn schouders op. ''Marlee niet, die moet veels te vaak nablijven'' Mompel ik. ''Maar Michael wel, en misschien niet genoeg maar je vind heus wel een baantje Rose'' Zegt Ashton en ik zucht en knik.
''Ik wou trouwens vandaag naar Adam'' Zegt Ashton en ik knik. ''Was je daar net heen gegaan?'' Vraag ik en hij knikt. ''Ik dacht, als ik na jou werk naar Adam ga, kan ik erna naar huis'' Mompelt hij en ik knik. ''Hoelaat moet jij werken?'' Vraag ik en hij haald zijn schouders op. ''Waarschijnlijk rond vier uur'' Mompelt hij. ''Dan zou ik als ik jou was maar gaan'' Mompel ik. ''Als je ook nog naar Adam wil'' Grinnik ik en Ashton knikt. ''Laat je het nog even weten?'' Vraag ik en Ashton knikt. ''Love you'' Mompelt hij en ik geef hem een kus. ''Love you too''
Pov Ashton
Met een raar gevoel klop ik aan de deur waar die Adam schijnt te wonen. Er is een hoop gerommel voor de deur open gaat en een meisje van ongeveer achtien doet open. ''Hey'' Glimlacht ze. ''Ik ben Ashton, ik kom voor Adam'' Probeer ik te glimlachen. ''Ashton? Van Rosalie?'' Vraagt ze en ik knik. Ik herken haar stem, zou zij ook van de voicemail zijn? ''Damnit jij bent hot'' Mompelt ze. ''Wat?'' Grinnik ik en ze schud haar hoofd. ''Ik geef het even door'' Glimlacht ze en dan sluit ze de deur. ''Ik wou dat zulke hottie's voor mij kwamen maar nee hoor'' Hoor ik haar zeggen en ik grinnik. ''Adam!! Bezoek!'' Roept ze en momenten later gaat de deur weer open. ''Hey Lu-'' Hij stopt zijn zin en bijt op zijn lip. ''En jij bent?'' Vraagt hij met angst in zijn stem. ''Ashton, Rosalie's vriend'' Mompel ik. ''Oh shit'' Zegt Adam en hij gooit de deur voor me dicht. ''Adam! niet doen!'' Gilt het meisje. Hoe heette ze nou ook alweer. ''Elena!'' Roept Adam. Oh. ''Hi'' Glimlacht Elena als de deur weer open gaat. ''Adam is een sukkel en ehm, kom je hem in mekaar slaan want dan mag ik je niet binnen laten, jammer genoeg'' Zegt Elena en ik schud mijn hoofd. ''Nee, ik kom alleen praten, en ik beloof niet boos te worden'' Glimlach ik en ze knikt. ''Kom binnen Ash, als ik je zo mag noemen'' Zegt Elena en ik knik en voor ik wat kan zeggen praat ze weer door me heen. ''Ik vind van wel'' Grinnikt ze. ''Adam! Ashton komt je slaan!'' Roept ze en als ik de woonkamer in kom zie ik Adam naar me glimlachen met een opblaas knuppel in zijn hand. ''Adam doe normaal, ik had hem nooit binnen gelaten als hij je ging slaan'' Mompelt Elena en ze ploft op de bank.
Rosalie's Kleding; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=144606916&.locale=nl
JE LEEST
Amnesia ~ Dutch
FanfictionI remember the day you told me you were leaving. I remember the make-up running down your face. And the dreams you left behind you didn't need them, Like every single wish we ever made. I wish that I could wake up with Amnesia. And forget about the...