Pov Rosalie
Lachend gooi ik een kussen naar Julie. ''Ik ga hem niet bellen, ben je gek in je hoofd ofzo'' Mompel ik kijkend naar het nummer op mijn hand. ''Maar dan krijg je nooit een vriendje!'' Roept Lynn lachend. ''Shut up!'' Roept ik en ik krijg tranen in mijn ogen van het lachen. ''Ze blijft niet alleen, ze gaat later wonen met negen katten'' Zegt Jasmijn lachend. Wrong. "No way'' Mompel ik en ik gooi ook naar haar een kussen. ''Pillow fight!'' Roept Marlee dan en ik voel al snel dat er een hinderlaag op me af komt. ''Noh! please!'' Roep ik nog maar ze gaan gewoon door. Ik trek aan Lynn's voet waardoor ze op haar matras valt en dat vervolg ik ook bij de rest. Iedereen ligt met tranen in zijn ogen te lachen en dan besluit ik te gaan staan en een film te pakken. ''Welke film willen jullie kijken?'' Vraag ik en iedereen is stil. ''Hebben jullie Titanic?'' Vraagt Julie en ik haal mijn schouders op en type het in op netflix. ''I got it'' Glimlach ik. ''Iedereen het er mee eens dat we die gaan kijken? Het oh, zo, zielige titanic?'' Vraag ik en de meiden knikken. Ik druk op play en realiseer me dan dat we helemaal geen popcorn hebben. ''Hee meiden, we hebben geen popcorn, geen cola, geen film food'' mompel ik. ''Dan halen wij dat toch? De film duurt vier uur dus we missen niet veel als we een uur weg zijn'' Zegt Lynn. ''Een uur? De supermarkt is een tien minuten lopen van ons vandaan, we wonen dicht bij de stad'' Grinnik ik. ''Okee dan zijn we met een twintig minuten terug en dan missen we net een half uur van de film'' zegt Lynn. ''Okee tot zo dan'' Mompel ik en de rest knikt. Ik en Lynn pakken een tas en lopen dan naar de super markt. Voor acht uur in de avond is het nog best licht. ''Waarom ben je zo stil?'' Vraag ik Lynn en ze haalt haar schouders op. ''Lynn, ik zie dat er wat is, wilde je daarom met mij mee naar de supermarkt, om even te praten?'' Vraag ik en ze knikt zachtjes. ''Zullen we even naar het park dan?'' Vraag ik en ze schud haar hoofd en dan lopen we in stilte verder. ''Mike'' Mompelt ze zachtjes. ''Wat is er met Mike?'' Vraag ik en ze zucht. ''Ik heb, Ik ben'' Ze komt niet uit haar woorden en zucht nog een keer. ''Ik vind iemand leuk maar hij haat me'' Mompelt ze zacht. ''Waarom haat hij je?'' Vraag ik. ''Hij treitert me altijd en, als zijn vrienden er zijn, noemt hij me dik en lelijk'' verzucht ze. ''Lynn'' Mompel ik op een strenge toon. ''Ja ik weet dat hij geen gelijk heeft en ik ben heus niet van plan af te gaan vallen ofzo'' Mompelt Lynn. ''Maar?'' Vraag ik en ze haald haar schouders op. ''Hij vroeg of ik naar een muurtje wou komen na school en toen- toen, hebben we gezoend'' Zegt ze snel. ''Jullie hebben wat?'' Vraag ik. ''Gezoend, na school, gister'' Mompelt Lynn. ''Awh meisie'' mompel ik en ik trek haar dicht tegen me aan. ''Misschien treitert hij je om een reden'' Mompel ik. ''Welke reden? Omdat ik echt dik en lelijk ben?'' Vraagt ze en ik zucht. ''Nee Lynnie, omdat hij jou ook leuk vind, en dan pest of plaagt hij je om dichter bij je in de buurt te komen'' Glimlach ik. ''Meen je dat?'' Vraagt ze en ik knik. ''Misschien moet je met hem afspreken in de vakantie om, te praten erover'' Lynn knikt zachtjes en ik zie de super markt al in beeld verschijnen. Voor de super markt staan een paar jongens te roken maar mijn aandacht gaat alleen maar naar Lynn. ''Het komt heus wel goed, en anders kom ik naar Sydney om hem even bij te praten over hoe leuk jij wel niet bent'' Grinnik ik en Lynn slaat me tegen mijn schouder. ''No way''
-
We komen weer terug bij mijn huis en als we binnen komen en onze schoenen uitschoppen hoor ik hard gelach. Zodra mijn jas in de buurt van de kapstok ligt en ik in de woonkamer kom kan ik mijn lach ook niet binnen houden. Jasmijn ligt half op de bank en half op de grond met Marlee er bovenop en Julie lacht ze uit. ''Wat is hier gebeurd'' Lach ik en ze kijken ons verschrikt aan. ''Ze had mijn telefoon'' Mompelt Marlee die snel haar iphone uit Jasmijns handen trekt. ''Aha'' Lach ik en ik ga naast de andere meiden zitten met een paar zakken popcorn. ''Als je dat maar niet bij mij uithaald'' Grinnik ik met mijn telefoon nog veilig in mijn zak. ''Okay'' Mompelen ze en de film gaat weer op play. Zoveel hebben we dus niet gemist, omdat hij al heel lang op pauze stond.
-
Ik word langzaam wakker en merk dat er iets zwaars tegen me aan leunt. Ik knak mijn nek zoals ik bijna elke ochtend doe en leg Julie op het matras zodat ze niet haar hoofd stoot als ik opsta. Ik loop daarna naar de keuken en werp een blik op de klok. Half acht geweest. Ik mompel wat onverstaanbaars en doe mijn bruine lokken in een staart en kijk op mijn telefoon terwijl ik ontbijt maak voor ons alle vijf. Iedereen ligt nog heerlijk te slapen, Lynn op de bank, Julie tegen de bank, Marlee achter de bank en Jasmijn netjes onder een deken op een van de matrassen. ''Meiden ontbijt'' Glimlach ik als ik een bekende ping hoor maar er is geen beweging in ze te krijgen. Daarom besluit ik wat water te pakken en over Marlee haar hoofd te gieten. Waarom alleen Marlee? Omdat ze dan iedereen wakker maakt, en ze ligt achter de bank dus worden er ook geen dekens of matrassen nat. Ik grinnik om mijn eigen plan maar mijn gehele plan stopt als ik mijn telefoon drie geluidjes hoor maken.
Bericht van: Luke
Wie is Luke nou weer? Ik haal mijn schouders op en dan worden mijn ogen groot en pak ik snel mijn telefoon. Een heel gesprek met Luke - De jongen van de battle - staat er op mijn telefoon en mijn ogen worden nog groter dan wat ze al zijn. De meiden hebben het nummer van mijn hand over genomen en gesproken met Luke. Ik ben er geweest.
Vote = Opdraging
Kleding Rosalie; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=135181058&.locale=nl
JE LEEST
Amnesia ~ Dutch
FanfictionI remember the day you told me you were leaving. I remember the make-up running down your face. And the dreams you left behind you didn't need them, Like every single wish we ever made. I wish that I could wake up with Amnesia. And forget about the...