Hoofdstuk 72

262 19 8
                                    

Pov Rosalie

''Spreek wat in als je de piep hebt gehoort, als het belangrijk is bel ik terug''

Ik hang op en zucht. ''Wat als hij me niet meer wil? Dat hij het uitmaakt?'' Vraag ik en tranen vormen zich in mijn ogen als ik mijn telefoon op mijn schoot laat vallen. ''Dan is hij echt gek, je maakt het niet uit om een stomme fout'' Mompelt Elena. ''Maar het is niet mijn eerste stomme fout'' Mompel ik. ''Ik zoende een ander El, waarom zou hij me dat vergeven?'' Vraag ik wanhopig. ''Omdat je hot bent, mensen vergeven hotte mensen sneller, snap je nu waarom ik niet zoveel vrienden heb? Mensen vergeven me nooit, omdat ik niet hot ben'' Zegt Elena. ''Ik zoende een ander'' Mompel ik. ''En ik ken hem nieteens zo goed'' Elena zucht en knikt. ''Als hij het daarom uitmaakt dan is hij echt een sukkel, het was een fout'' Zegt Elena en ik knik. ''Een van de honderd'' Mompel ik. ''Maar als hij je niet wil, dan date je Calvin toch gewoon'' Zegt Elena en ik frons. ''Wie is Calvin?'' Lach ik. ''Die aziaat in de band?'' Zegt Elena en ik lach. ''Hij is geen aziaat'' Lach ik. ''Chinees?'' Vraagt ze en ik schud mijn hoofd. ''En hij heet Calum'' Lach ik. ''Hij is toff, date hem'' Zegt Elena. ''Ehm, nee'' Mompel ik. ''Dan date je Adam toch? Je hebt toch al met hem gezoent'' Grijnst Elena. ''Is een optie'' Mompel ik. ''Adam is hot hé'' Grijnst ze erna en ik rol met mijn ogen. ''Misschien'' Lach ik. ''Maar dat heb ik niet gezegt, ik haat hem, ik haat iedereen'' Zegt Elena en ik knik. ''Dat heb ik door'' Lach ik. ''Wat heb je nou tegen Luke?'' Vraag ik en ze zucht. ''Hij is gewoon hot en jongens die hot zijn zijn hot'' Zegt Elena. ''Maar, je haat hem dus, omdat hij hot is?'' Vraag ik en Elena knikt. ''Ja, eigenlijk wel'' Mompelt ze. ''Maar, ook omdat als ik tegen Adam zeg dat zijn vrienden hot zijn hij spaced'' Grijnst ze. ''Aha'' Mompel ik en ik veeg mijn tranen weg. ''Zullen we naar beneden?'' Vraagt Elena en ik knik. Ik pak mijn telefoon en klik alle apps weg terwijl ik Elena achterna loop naar de deur. ''Luke, pas op je hoofd!'' Roept Elena en dan opend ze de deur maar we zien Luke nergends. ''Oh, ik had de deur graag tegen hem aan gegooit'' Mompelt Elena, en haar ogen worden groot. ''Zo bedoelde ik het niet!'' Lacht ze en ik rol met mijn ogen. ''Maakt niet uit, hij heeft het toch niet gehoord'' Lach ik en we lopen naar beneden. ''Je hebt echt veel trappen Rose'' Zegt Elena en als we beneden zijn is alles leeg. ''Waar zijn Adam en Luke?'' Vraagt Elena. ''En Marlee en Michael'' Lach ik en ze zucht. ''Iedereen is er vandoor'' Lacht ze. ''Wouw'' Mompel ik en ik plof op de bank. ''Ik ehm, ga zo naar huis denk ik'' Zegt Elena ongemakkelijk. ''Oh is goed hoor'' Glimlach ik en ze knikt en pakt haar jas van de eettafelstoel. ''Als Ashton heeft gebelt dan ehm, wil je me dan bellen?'' Vraagt ze en ik knik en zucht. ''Het komt goed Rose, en anders ga je terug naar Luke'' Zegt ze glimlachend. ''Ik zie wel'' Mompel ik en ze geeft me een knuffel en duwt me terug op de bank. ''Ik kan de deur zelf openen en dicht doen, blijf zitten en relax'' Zegt Elena en ik glimlach en knik. ''Dankje Elena, ik spreek je snel weer'' Glimlach ik. ''Is goed Rose, is goed''

Pov Luke

De deur knalt dicht en ik zucht. ''Ga je dat flesje drinken nog opdrinken?'' Hoor ik haar en ik wil weglopen maar dan hoor ik mijn naam vallen en blijf ik nog even staan. ''Hoelang hadden jij en Luke?'' Hoor ik Elena en ik bijt op mijn lip, dat weet ze wel, waarom vraagt ze het nog. Ik heb Adam alles vertelt, vanaf het moment dat ik Rosalie ontmoette tot nu aan toe, en hij heeft geluistert. Elena heeft vast iets opgevangen omdat ze in de keuken was, dus vandaar. ''Iets van twee weken'' Hoor ik Rosalie en ik slik. Twee weken en vier dagen. ''Das ook niet lang'' Hoor ik zacht. Dankjewel Elena. ''Voor een jongen die best wel hot is'' Wat? Ze vind me- ''Maar een dick'' Oh. ''Mag ik?'' Hoor ik dan en verder hoor ik mijn naam niet meer vallen. Ik zucht en haal een hand door mijn haar. ''Hij luistert ons af'' Hoor ik dan gelach en ik grinnik en open de deur. ''Waarom ben ik een dick?'' Vraag ik voor ik het door heb en ik bijt op mijn lip. ''Omdat je er een hebt, nou doei Luke'' Weer word er een deur naar me gegooit en ik zucht en loop mompelend naar beneden. ''Hoe is het met Rosalie?'' Vraagt Marlee, die schijnbaar al heeft gehoord wat er is gebeurt. ''Ze gaat Ashton bellen, ik ga naar huis'' Mompel ik. Ik had beter niet hier heen kunnen komen, dan was dit gezeur er misschien ook niet. ''Oh, hoe dan?'' Vraagt Michael met een grijns en ik rol met mijn ogen. ''Adam brengt me thuis, kom mate'' Ik trek Adam mee en Michael en Marlee kijken me stom verbaast na. ''Waar gaan we heen?'' Vraagt Adam verbaast. ''Naar mijn huis'' Beantwoord ik zijn vraag bot en ik laat hem los bij zijn auto. Hij stap in waarna ik dat ook doe en in stilte start hij de motor en rijd hij weg.

Het is al de hele rit stil en zodra hij geparkeerd maak ik mijn riem al los. ''Kom je?'' Vraag ik en zonder op antwoord te wachten stap ik uit. ''Waarom zou ik mee gaan? Wil je dat?'' Vraagt Adam verbaast en ik knik. ''We gaan praten, nu'' Adam knikt, en ik voel me raar nu ik iemand die een stuk ouder is beveel mee te lopen. We lopen naar binnen en ik gooi mijn jas, die ik nieteens aan had, over de kapstok. ''Ehm, het zal echt niet nog een keer gebeuren Luke'' Zegt Adam onzeker en ik zucht en ga op de bank zitten. Hij gaat ook zitten, op een andere bank en ik zucht zacht. ''Luister, dit is niet cool. Rosalie heeft een vriendje en ze is al zo moeilijk dus als het uit gaat is ze helemaal de kluts kwijt'' Leg ik uit en Adam knikt. ''Maar, ze is knap'' Mompelt hij. ''En leuk, natuurlijk'' Grinnikt hij. ''Je weet heel goed dat ik daar precies hetzelfde over denk, en we werden net goeie vrienden, verpest het niet'' Mompel ik. ''Ik moet van Rose op het goede pad blijven, en omdat jij niet rookt of elke dag drinkt-'' Ik stop met praten en zucht. ''Je snapt me wel'' Mompel ik en hij knikt. ''Bro, je bent een goede jongen'' Zegt Adam. ''En we blijven vrienden, je bent cool'' Zegt Adam erna en ik grinnik en knik. ''Dankje Adam''

-

Als Adam weg is en ik weer op de bank zit, kan ik eindelijk weer rustig nadenken. Het is een zooi in mijn huis, en ook in mijn hoofd. Adam is verliefd geraakt op Rosalie. Oke. Ik heb nogsteeds gevoelends voor Rosalie. Oke. Elena is h- wacht dit gaat niet over haar. Het gaat om het rommelige groepje nu, Adam, Rosalie, Ashton en ik. Rosalie is bezet, hopelijk na dat Ashton het weet ook nog, en twee jongens kunnen niet stoppen met aan haar te denken. Ik werk eraan, maar het leek erop dat het Adam niet kan schelen en hij gewoon nog naar haar kijkt, meer dan anderen. Aan haar denkt, meer dan anderen en ik wil niet weten wat nog meer. Ik zucht en schrik op van mijn telefoon, die drie keer piept.

Heyy, ligt mijn portemonnee nog bij jou? Want dan komt Elena die even halen.

Ik grinnik en stuur terug naar Adam dat het oke is. Dan open ik de tweede sms en ik bijt op mijn lip. Ashton zegt dat hij Rosalie niet kan berijken en vraagt wat er aan de hand is. Maar dat kan ik hem niet zeggen, ze moet het zelf vertellen. Ik zucht en schrik van de bel. ''Hey'' Mompelt Elena als ik open doe en ik pers mijn lippen op elkaar. ''Hey'' Probeer ik te glimlachen en ik laat haar binnen. ''Dus, die sukkel heeft hier iets laten liggen?'' Vraagt Elena en ik knik. ''Ehm, ik pak het even, ga maar op de bank zitten ofzo'' Mompel ik en ik loop naar boven. Ik kijk in mijn kamer en zie inderdaad zijn portomonee daar liggen. Ik grinnik en pak het op om vervolgends naar beneden te lopen en ze glimlacht ongemakkelijk. ''Kan ik even naar de wc?'' Vraagt ze en ik knik.

''Ja tuurlijk, op de gang'' Glimlach ik en ze knikt en laat haar jas en telefoon op mijn bank liggen. Ik bijt op mijn lip en pak haar telefoon op. Zonder dat ik het door heb probeer ik de code 1234 en is het nog goed ook. Ik scrol door haar contacten op zoek naar een jongen met een hartje maar er is niks te vinden. ''Ehm, wat doe je op mijn telefoon?'' Hoor ik naast me en mijn ogen worden groot en ik laat haar telefoon uit mijn handen vallen en hoor het breken. Ook haar ogen worden groot en ze pakt het op. Haar scherm is kapot, nog erger dan toen we vielen. Elena trekt haar mond open om wat te zeggen maar ze sluit hem weer en bijt op haar liep. ''Ehm, ik betaal het, alweer'' Mompel ik en ik sta op en ze sluit haar ogen. ''Ga'' Mompelt ze, met een boze ondertoon. ''Fuck, off'' Mompelt ze en ze opent haar ogen weer. ''Nee'' Zegt ze en ik sta op en leg mijn hand op haar schouder. ''Elena het was een ongeluk, ik maak het'' Beloof ik haar en ze slaat mijn hand weg.

''Ga alsjebliefd weg'' Mompelt ze. ''Ehm, dit is mijn huis'' Mompel fik ongemakkelijk. ''Dan'' Begint ze en ze rolt met haar ogen. ''Ik ga'' Zegt ze en ze loopt weg. Ik pak haar jas en ren haar roepend achterna. ''El! Je jas!'' Roep ik en ze staat in de deur opening en pakt haar jas uit mijn handen. ''Noem me geen El, Luke'' Zegt ze en dan loopt ze weg. Ik sluit mijn ogen en zucht. Ik sluit de deur en plof op de bank. Dan zie ik dat Ashton me twee keer heeft gebelt en bel ik hem terug. ''Hee met Ashton'' Hoor ik even later aan de andere kant van de lijn en ik zucht. ''Waarom nam je niet meteen op?'' Vraagt hij en ik haal mijn schouders op, niet realizerend dat hij dat niet kan zien. ''Heb je Rosalie terug gebelt?'' Vraag ik maar hij reageerd niet. ''Luke'' Zegt Ashton met iritatie in zijn strem en ik frons. ''Ehm ja?'' Beantwoord ik hem vragend en hij zucht. ''Ik hoorde haar voicemail, per ongeluk. Ze heeft met een ander gezoent'' Dat ook nog.

Rosalie's Kleding; http://www.polyvore.com/cgi/set?id=143721365&.locale=nl

Amnesia ~ DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu