Hoofdstuk 36

415 23 1
                                    

Pov Luke

Melanie grinnikt en ik zucht en eet mijn broodje verder terwijl ik het café rondkijk. "Waarom wilde je eigenlijk ontbijten samen?" Mompel ik. "We zijn niet getrouwd" Vervolg ik mijn zin bot. "Maar wel familie" Glimlacht Melanie. "Nou en" Mompel ik. Het einge wat mij nu boeit is de ruzie tussen mij en Rosalie. Ik noem haar voor het eerst bij haar hele naam. "Luke we gaan ontbijten omdat je je gedachtes op nul moet zetten, maar dan werkt dus niet" Zegt Melanie eerlijk en ik knik maar haal mijn blik niet uit mijn staar. "En je staart nu naar een meisje" Zegt Melanie en mijn blik is meteen weer op mijn handen gericht. "Dat deed ik niet" Mompel ik en ze grijnst waarop ik lach. "Oke, oke, maar ik heb een vriendin" Maak ik haar duidelijk en ze wiebelt haar wenkbrauwen twee keer op en neer. "Je moet wel voor haar knokken" Mompelt Melanie en ik knik en zucht. "Ik ga het moeilijk krijgen, met Ashton in de band" Mompel ik en voor ik enge senario's kan bedenken gaat mijn telefoon af. "Luke" Mompel ik. "Goedemiddag u spreekt met Christian van hi or hey Records" Hoor ik aan de andere kant van de lijn. "Ehm hallo" Mompel ik en Melanie kijkt me fronzend aan. "U zit in een band met drie andere jongens klopt dat?" Vraagt de man. "Ehm ja dat klopt" Mompel ik. "Ik heb ene Calum al aan de lijn gehad, ik zou graag een afspraak met jullie willen maken" Zegt de man en ik sta op en ijsbeer voor Melanie's neus door het café. "Is volgende week dinsdag oke?" Vraagt de man. "Over drie dagen dinsdag? Dan komt voor mij wel uit" Mompel ik. "Mooi, dan zie ik je dan. Adressen worden gesmst" Zegt de man en dan word er opgehangen. "Wie was dat?" Vraagt Melanie maar ik heb geen tijd om te antwoorden want ik zie Calum in mijn scherm staan. "Luke" Mompel ik weer en Melanie zucht gefrustreerd. "Ashton gaat officieel bij de band en ik ben gebeld en we hebben een afspraak binnenkort" Zegt Calum, nouja hij schreeuwt. "Ik ben nu onderweg maar Michael maar hij was bij Marlee ofzo" Mompelt hij en ik grinnik. "Ik sms de straat wel, zet het nou maar in je notitie's want je zult daar nog vaak komen" Lach ik en ik hoor hem instemmen. "Nou tot zo dan hé" Grinnik ik. "Bye bye" Zegt Calum en dan hoor ik de piep toon. "Dus" Zegt Melanie en ik grijns. "We zijn uitgenodigt op een kantoor van Hi or hey records, dinsdag" Glimlach ik. "Gosh! Had eerder gezegt!" Roept Melanie en ze slaat me tegen mijn schouder. "En vandaag is de band officieel" Glimlach ik. "Je word beroemd man" Lacht Melanie en ik grinnik, betaal de rekening en we lopen het café uit. "Bedankt Mel, voor het onverwachtse ontbijt" Mompel ik en ik geef mijn zus een knuffel. "Graag gedaan kleine broer" Glimlacht ze. "Maar jij hebt betaald" Zegt ze in de knuffel en ik laat haar los. "Mel, je ruineerd ons moment" Mompel ik lachend. "Klinkt nogal clichè" Grinnikt ze. "Weet ik, maar dat doen getrouwde mensen" Grijns ik en ze gunt me een boze blik en opend de deur omdat we inmiddels bij het huis van Marlee en Rose zijn. "Zeg dat alsjeblieft niet, ik was wanhopig oke" Lacht ze. "I know" Lach ik en ik zie nog zo voor me hoe ik mijn zus ten huwelijk vroeg, omdat ze het stom vond dat ze geen vriendje had en al haar vriendinnen wel. Volgends mij waren we rond de dertien. "Ik weet zeker dat al die vriendinnen nu een jerk naast zich hebben, terwijl jij naast een hunk staat" Grijns ik en ze trekt een wenkbrauw op. "Sinds wanneer vind jij Niall een 'hunk' en ben je zo positief over hem?" Vraagt Melanie en ik zie een twinkeling in haar ogen. "Ehm" Mompel ik. "Ik moet mijn zusje toch gaan los laten" Mompel ik. "Je zusje is groot" grijnst Melanie en ik zucht. "Al tweeëntwintig" Grijnst ze. "Oude vrouw" Lach ik en we lopen naar boven. "Kan jij niet tegenop hé broertje, met je 'achtien' jaartjes" Lacht Melanie en ik grinnik maar slik als we voor Rose's deur staan. "Go" Fluistert Melanie en net als ik de deur wil openen hoor ik hun gesprek.

"Weetje Rose, ik weet dat ik me niet met je moet bemoeien. En ik weet niet wie die jongen is, maar ik hoop dat het een verdomd knappe, aardige jongen is want anders verdient hij jou echt niet" Zegt Niall. "Ik ken trouwens een jongen die het telkens over een meisje genaamd Rose of Rosalie heeft, mijn beste vriend om precies te zijn, hoe ironisch" Lacht Niall. Ik spits mijn ogen en Melanie duwt me vooruit. "Afluisteren is illigaal" Mompelt ze en ik rol met mijn ogen. "Hoe heet hij?" Vraagt Rose en dat is het moment dat ik de deur open duw. Rose mag niks weten over Ashton, dat hij 'smoor' verliefd is - zoiets begrijp ik uit Niall's verhalen- als ze het te weten komt verlaat ze me, en dat is het laatste wat ik wil. "Hey" Glimlach ik en ik zie Niall op haar bureau stoel zitten en Rose in haar bed met een glas melk en brood naast haar, zoals Melanie en Marlee hebben aangegeven dat hij moest doen. "Waar was je?" Vraagt Rose en ik voel een cocon vol vli- olifanten door mijn buik razen. "Ehm ontbijten met Melanie in een café, en ik heb nagedacht en ik had je moeten laten gaan" Mompel ik. "Ik ehm moet gaan" Zegt Niall en ik ben dankbaar dat hij Melanie mee trekt. "Ik ben ook uit gevallen" Mompelt Rose schuldig. "Kan gebeuren, wat is er nou aan de hand?" Ik wil haar niet pushen maar ik zou echt dolgraag willen weten wat er met mijn meisje is. "Familie problemen, zelf weet ik het ook niet zo goed" Mompelt ze en ik knik en sla mijn armen om haar heen. "Ik hou van je, dat weet je toch?" Vraag ik zacht en ze knikt en legt haar hoofd op mijn schouder.

Pov Rosalie

Ik word langzaam wakker en zie dat Luke naast me ligt te slapen. Ik geef hem een kus op zijn wang en stap zachtjes het bed uit. Na een dag of twee hebben we al ruzie gehad, maar we hebben het ook weer goed gemaakt. Hoe moet het later gaan? Als onze relatie zo blijft voor ons hele leven, hebben we dan ook zo snel ruzie. Ik kan niet stoppen met denken aan een ander en daar schaam ik me niet eens voor. Ik heb nog nooit 'Ik hou van je' terug gezegd omdat ik weet dat ik dat nog niet volledig doe maar ik voel me veilig in zijn armen. En dat betekend dat ik hem vertrouw en elke relatie bestaat uit vertrouwen. Het was wel wat minder dat Luke met zijn zusje ontbeet in een café en ik ontbijt van Niall kreeg. Die notabene werd gedwongen door Melanie en Marlee maar het is oke. Niall is te vertrouwen en een jongen die niet kan liegen waardoor hij maar altijd de waarheid spreekt. En dat past bij Melanie die alles zegt wat ze denkt, soms per ongeluk en soms gewoon omdat ze dat wil en kan. Ik stap uit bed en open mijn kleding kast. Ik pak wat oude kleding en besluit maar eens iets te gaan doen in de tuin. Het is bijna elf uur en het verbaast me dat iedereen nog slaapt. Ik pak een driekwart oude broek en en t-shirt en trek mijn zwarte nike's aan voor ik naar beneden loop en op het aanrecht een broodje gezond eet. "Hee, wat doe je zo vroeg beneden?" Vraagt Melanie naar haar telefoon kijken. "Het is elf uur?" Vraag ik en Melanie lacht en laat haar telefoon zien. "Het is negen uur slimme, maar wat ga je doen?" Vraag ze en ik grinnik en spring van het aanrecht. "De tuin, aangezien het nu pas zomer word en het en grote jungle is" Lach ik en ze knikt en pakt een glas cola. "Kom je helpen?" Vraag ik Melanie en ze kijkt naar haar kleding en knikt. "Als je deo hebt" Lacht ze en ik loop naar mijn tasje en gooi het naar haar hoofd terwijl ik pruts met het slot van de deur en naar buiten val. "Ga je goed?" Vraagt Melanie en ik grinnik en knik waarna we allebei de nu al warme buiten lucht in stappen en wat spullen uit ons kleine schuurtje pakken. "Hoe lang werk je eigenlijk bij Advence?" Vraag ik aan Melanie en ze haalt haar schouders op. "Paar jaartjes" Mompelt ze en ik knik en zet een schep in het hoge zand. "Maar praten over werk gebeurd niet op zondagen noch zaterdagen" Zegt Melanie met een deftige stem en ik rol met mijn ogen en ga verder in de tuin waarna ze mijn voorbeeld volgt en het later en later wordt.

-

"Het is weer maandag! Opstaan Roosje!" Hoor ik Marlee zeggen en ik kreun en gooi een van mijn kussens richting de deur. "Wake up!" Gilt ze dan en ik voel het volgende moment een kussen die hard mijn hoofd raakt en ik wrijf in mijn ogen en zucht. "Oke, oke, ik kom al" Mompel ik en ik ga rechtop zitten. "Vandaag nog precies een week en dan ben je jarig!" Gilt Marlee en ik rol met mijn ogen al zitten ze nog pot dicht. "Jaja" Grijnst Marlee. "Bijna eenentwintig jaartjes op aarde, voelt goed niet raar?" Vraagt Marlee. "Wil je het serieus vieren dan?" Vraag ik Marlee en ze knikt. "Oke" Mompel ik en ik bijt op mijn lip. "Volgend weekend ben ik alleen het hele weekend weg" Mompel ik. "Dat vertel je nu pas" Zegt Marlee met een serieus hoofd en ik knik. "We moeten echt een kalender aanschaffen, dan zie ik teminste wat je allemaal van plan bent" Lacht Marlee en ze loopt mijn kamer uit. Zou Luke eigenlijk wel weten dat ik bijna jarig ben? Het lijkt me van wel, Marlee begint altijd een paar maanden van tevoren met het organiseren van haar eigen verjaardag dus ze zal mijn verjaardag ook wel uitgestippelt hebben. Ik heb eigenlijk een hekel aan mijn verjaardag, het is in mijn ogen een gewone maandag volgende week. Alleen ben ik eenentwintig die dag in plaats van twintig, en ik word ook geen twintig meer vanaf die dag.

Speciaal hé.

Ik mopper en pak een skinny witte broek uit de kast en een sweater. Vandaag ga ik niet zo moeilijk doen. Ik hoor de douche lopen en zuchtend loop ik naar beneden. Nog iets waar ik niet heel vrolijk van word is maandagen. Dinsdag vind ik wel gaan en de rest zit al weer vlakbij het weekend.

Eenmaal gedoucht, gegeten en aangekleed en al loop ik de deur uit en zie ik Trevor net de straat in komen rijden. Ik glimlach naar hem en stap meteen in. "Goedemorgen" Glimlacht Trevor. "Hey" Mompel ik en hij rijdt mijn straat uit. "Goed weekend?" Vraagt Trevor en ik knik. "Nog naar club de hoek geweest?" Vraagt Trevor met zijn wenkbrauwen wiebelend en ik rol met mijn ogen en schud mijn hoofd. "Zaterdag veel geslapen en zondag de tuin gedaan met Melanie" Mompel ik. "Aha, interessant" Zegt Trevor en ik rol nog eens met mijn ogen waar ik natuurlijk weer commentaar op krijg. "Pas je op dat ze niet uit je oogkassen rollen?"

Vote = Opdraging

Rosalie's Kleding; http://www.polyvore.com/amnesia_wattpad_rimonsterr/set?id=142937978

Amnesia ~ DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu