AFLEVERING 4 - Bitcoin (deel 1)

390 17 3
                                    


Ze sliep. Het was laat in de avond en zij lag uitgeput op de bank met de tv nog aan. Hij bekeek haar. Hij gleed met zijn hand over het raam heen, waardoor er een piepend geluid ontstond door zijn leren handschoen en het glas. Hij keek kort op zijn horloge. Precies 00:00 uur, tijd om naar binnen te gaan.

Hij trok zijn bivakmuts over zijn gezicht en voorzichtig gleed alleen zijn vinger nog over het glas, naar de klink van de tuindeur toe. Nadat hij de deur in alle kalmte had geopend, liep hij naar binnen. Hij hoorde hoe het geluid van de tv harder de kamer vulde, samen met haar ademhaling en zacht gesnurk. Hij stapte op haar af en bekeek haar, nu van dichterbij. Ze zag er vredig uit.


Hij begon aan zijn standaard routine: hij deed de gordijnen dicht, opende zijn koffer en pakte zijn pistool eruit. Rustig draaide hij de demper erop en liep weer naar haar toe. Op dat moment opende ze langzaam haar ogen en schrok ze van de onbekende in haar woonkamer. Ze kwam direct overeind maar nog voordat ze wat kon zeggen, schoot de kogel uit het pistool, recht haar voorhoofd in. Het was een snelle dood, precies zoals het moest gebeuren.


Hij merkte dat er dit keer iets gebeurde wat hij niet vaak meemaakte: hij hoorde de voordeur opengaan en niet veel later stormde Frederik Molenaar de kamer in.

"Nee! Nee!" riep hij uit. "Ik heb je nog een berichtje gedaan klootzak! Je mocht haar niet vermoorden!" Hij boog zich over zijn levenloze vrouw heen en huilde. "Je mocht haar niet vermoorden!" schreeuwde hij opnieuw. Hij kwam overeind en greep de moordenaar van zijn vrouw bij zijn jas. Frederik voelde direct het koude leer van de handschoenen om zijn polsen, die hem de jas lieten loslaten.

"Je hebt me betaald. Dat betekend dat het doorgaat. Dat staat in het contract."

Frederik kreeg de rillingen van de kalmte in zijn kille stem en ook zijn ogen stonden hem ijskoud aan te kijken. Met trillende handen greep hij de bivakmuts vast en trok hem van het hoofd af. Hij bekeek het gezicht, dat precies bij de stem hoorde. Een koudbloedige moordenaar.



Hoihoi! Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en de stemmen! <3

Sorry voor dit kleine stukje, het volgende deel wordt weer een stuk langer.  :3

Seizoen 13 - Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu