AFLEVERING 6 - Familiedrama (deel 2)

417 23 4
                                    

"Met Eva." Eva beantwoordde haar telefoon terwijl ze samen met Julia in het bos liep.

"Met Wolfs," hoorde ze aan de andere kant van de lijn. "het bureau belde net, er is een dodelijke steekpartij geweest in het park."

"O, uhm," Eva keek op haar horloge.

"Je bent al weg, of niet?" vroeg Wolfs lachend. "Geen probleem. Ze hadden toch maar één van ons nodig."

"Als je me wel nodig hebt, bel je me, goed?" Julia zat met een scheve lach Eva's glimlachende gezicht te bekijken. "Zie je vanavond." zei ze snel.

"Tot vanavond."

Toen Eva ophing keek ze weer naar Julia, die stokstijf op één plek bleef staan.

"Hier moet het zijn." zei ze.

"Zeker?"

"Ja, precies hier."

"En nu? Wil je gewoon gaan graven?"

Julia glimlachte en knikte.

"Hoe zeker weet je dat hier iets ligt?" vroeg Eva dubieus.

"99 procent." Ze liep terug naar de auto, die een eindje verderop stond, en haalde er een schep uit. Met een vastberaden blik kwam ze weer terug lopen en grijnsde ze even naar Eva. "Ik doe het werk wel hoor."


***


Wolfs liep naar de PD toe, waar hij Romeo het lijk zag bestuderen.

"Wat hebben we?"

Romeo stond ineens stokstijf en keek Wolfs aan. "Uhm, een mevrouw op leeftijd. Ze is drie keer in haar rug gestoken. Hoogstwaarschijnlijk zijn haar longen geraakt en is dat haar fataal geworden."

Wolfs knikte en Romeo wilde weglopen, maar hij werd tegengehouden.

"Probeer maar." zei Wolfs met een kleine glimlach.

Romeo keek hem vragend aan. "Wat bedoel je?"

"Zeg me wat je ziet. Wat je opvalt."

Romeo lachte verlegen en knikte. Hij deed handschoenen aan, hurkte bij het slachtoffer neer en bekeek haar.

"Ze heeft nette kleding aan. Geen trouwring." Romeo begon zich wat ongemakkelijk te voelen. Nu kreeg hij eindelijk zijn kans, sloeg hij dicht.

"Kijk naar wat ze nog meer níét heeft, buiten de trouwring."

"Uhm, ze heeft helemaal geen sieraden om."

"Klopt."

"Past niet echt bij haar outfit."

Wolfs knikte. "Goed. En wat mist ze nog meer?"

"Een handtas."

"Juist."

"Het was hoogstwaarschijnlijk een roofoverval."

Wolfs hurkte nu ook bij hem neer. "Wat zie je nog meer? Wat zou een eventuele aanleiding zijn naar een potentiele moordenaar?"

Romeo aarzelde.

"Uhm, ze is in haar rug gestoken. Ik denk ook van achteren benaderd."

"Hoe zou jij iemand van achter aanvallen? Waar zou je haar hebben vastgepakt?"

Romeo bekeek de schouder, keel en borst en zag toen wat Wolfs direct al zag: een vlek op haar jasje.

"Ze is achterover gevallen en ze ziet er zo chique uit dat ze elke dag wel schone kleding aan zou doen, dus die vlek op haar jasje komt waarschijnlijk van de dader."

Seizoen 13 - Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu