Ik ben iets te laat met dit stuk plaatsen, maar dat mag de pret niet drukken. (:
Julia zat op haar bed, tegen de muur aan, toen Romeo voorzichtig zijn hoofd om de deur stak. Hij kwam verder binnen en ging behoedzaam naast haar zitten.
"Die zag ik niet aankomen." zei hij zacht.
"Ik ook niet." Julia keek hem aan en hij legde zijn hand op haar been.
"Is het..."
"Het is van jou." zei Julia snel.
"Waarom zei je niks?" vroeg hij.
Ze haalde haar schouders op. "Waarom zou ik?"
"Omdat ik je had geholpen."
"Waarmee?" vroeg ze. "Met kotsen?"
Romeo zuchtte. "Je weet wat ik bedoel."
"Luister Room," Ze pakte zijn hand die op haar been lag vast. "je hoeft niet perse nu uit schuldgevoel al je aandacht op mij te richten ofzo." Ze haalde zijn hand van haar been af. "Als je kansen ziet met Claire dan moet je ze pakken."
Romeo trok een wenkbrauw op. "Met Claire?"
Julia rolde met haar ogen. "Hou je ff niet voor de domme, sukkel."
Romeo begon te grinniken. "Sorry." Hij draaide zijn hand om, waar de hare nog steeds op lag, en schoof zijn vingers tussen de hare. "Weet je wat het probleem is?" vroeg hij. "Ze is heel mooi, maar ik vind haar helemaal niet zo leuk." Hij keek haar aan. "En jou gek genoeg wel."
Julia's mondhoeken krulden om. "Ik heb mijn best nog wel gedaan om zo kut mogelijk tegen je te doen."
Romeo lachte en haalde zijn schouders op. "Blijkbaar vind ik dat leuk?"
Haar lach verdween weer. Ze legde haar hoofd op zijn schouder. "Gek genoeg vind ik jou ook leuk." zuchtte ze. "Maar ik had nou niet echt zin om direct gezinnetje met je te spelen."
"Ja, ik ook niet," zei hij. "maar we moeten nu wel. Tenzij je abortus wil plegen?"
Ze haalde abrupt haar hoofd weer van zijn schouder. "Wil jij dat ik dat doe?"
"Nee." zei hij direct. "Ik bedoel... het is jouw keuze en ik steun je hoe dan ook."
Julia beet op haar lip en legde haar handen op haar iets gebolde buik. "Ik denk..." begon ze voorzichtig. "dat ik het wil houden."
Ze liepen naar beneden toe, nadat ze nog wat hadden gepraat. Julia had een vragenvuur van Eva verwacht, maar ze stonden nog geen seconde beneden, of Wolfs begon al te praten.
"Het lijkt ons verstandig dat je thuis blijft de aankomende tijd." zei hij. "Ik ga ook regelen dat je onder protectie komt te staan."
"Pardon?" vroeg ze direct. "Wat? Waarom?" Ze ging zitten terwijl Wolfs het verhaal begon uit te leggen, waarna ze de drama van zojuist ook snapte.
"Ik weet dat hij gevaarlijk is," zuchtte ze. "maar ik ga me niet schuilhouden omdat jullie vermoeden dat ik de volgende ben." zei ze. "Ik weet mijn leven lang al dat hij me wat wil aandoen."
"Het lijkt mij veiliger voor jou." zei hij. "Plus; jij kan gewoon vanuit huis werken."
"Maar," een kleine grijns brak door op haar gezicht. "wat als jullie willen... je weet wel." knipoogde ze. Ze keek Romeo aan. "Ze hebben seks gehad." vertelde ze hem, om Wolfs terug te pakken.
"Ik ging er vanuit dat ze dat allang deden." haalde Romeo zijn schouders op.
"Niet dus." grijnsde ze.
JE LEEST
Seizoen 13 - Flikken Maastricht
FanficNa haar kortdurende verslaving, probeert Eva haar normale leven weer op te pakken, maar dat lijkt makkelijker dan dat het is. Wolfs probeert haar zo goed mogelijk te helpen, maar haar koppigheid kan flink in de weg zitten. Desondanks zijn ze hechter...