جزء 14

1.4K 24 0
                                    


ولا في الأحلام

بعد ثلاثة أعوام.....

عند مصطفي..

مي (زوجة مصطفي) .'' انا رايحة للدكتور النهاردة ''

مصطفي ''' خير... انتي تعبانة ''

مي '' لا.. بس رايحة علشان موضوع الأطفال ''

مصطفي '' تاني يا مي... ما احنا روحنا قبل كده والدكتورة قالت ان الموضوع بس شوية وقت... انتي ليه مستعجلة ''

مي بغضب '' مصطفى احنا متجوزين من ثلاث سنين.. وبعدين الدكتورة اللي كنت بتابع معها كانت صغيرة ومش فاهمة حاجة.... لكن الدكتور ده أشهر دكتور في إسكندرية '

ولو علي الفلوس متقلقش ..انا معايا كتير متشغلش بالك '

مصطفى بغضب '' استغفر الله العظيم ..انتي عارفة كويس مش قصدي الفلوس..انا خايف علي تعبك بين الدكاترة كل شويةبس علي العموم انتي حرة.. ان شاء الله بعد الكلية نبقي نروح مع بعض... ''

-------------------------------------------

عند جميلة ومازن..

مازن.. ' صباح العسل يا جميلتي... '''

جميلة بنعاس '' صباح الخير إيه.... هو انا نمت أصلا ''

مازن '' ههههههه... هو سهرك تاني... لا الولد ده مش طالع ليا خالص ....انا بحب النوم حتي ''

جميلة '' لا طبعا... ده كله شبهك.. بس علشان هو لسة صغير.. المهم اتفضل شيله بقي لحد ما احضر الفطار''

مازن '' لا يا روحي.. ده انا اموت من الجوع... ولا اني اشيله ثانية.. متقلقيش انا حتصرف ''

جميلة '' بقي كده يا مازن... ماشي..اه افتكرت.. انا حروح لحسناء شوية النهاردة ممكن ''

مازن '' خلاص.. كمان ساعة كده حبعتلك السواق .. وخلي بالك من العيال ... انتي فاهمة.. . والنهاردة محضر ليكي مفاجأة...''

جميلة بلهفة '' ايه يا مازن... وحياتي لتقول ''

مازن يقترب منها يقبلها ثم يقول ''متقلقيش.. اصبري شوية وهي حتوصل عالطول ''

جميلة '' حتوصل ...هي ليها رجلين ''

مازن لم يستطع الرد ..فدق جرس الباب ..فاشار بيديه عليه وجرت جميلة اليه وتفتح ..اذا بسيدة تتعدي الاربعين من عمرها تقف امامها وتقول ..''بيت مازن بيه المنشاوي ''

جميلة بتعجب '' ايوه مين حضرتك'"

السيدة '' انا الدادة الجديدة واسمي سهام

مازن بابتسامة يحمل ابنه ويعطيه لسهام قائلا' اتفضلي استلمي الشغل ' '

وما ان ابتعدت اكمل كلامه'' انتي محتاجة حد يساعدك وبجد الايام اللي فاتت كنت صعبانه عليا اوي ..انا اسف كانت المفروض تكون موجودة قبل كده ..بس لازم اللي تدخل بيتنا تكون موثوق فيها ...ها عجبتك ' المفاجأة''

ولا في الاحلام. حبكحيث تعيش القصص. اكتشف الآن