الحلقة الخاصة الاولى
ولا في الاحلام حبك
عند ألين وعمر
في منتصف الليل ألين تستيقظ من نومها مفزوعة ..تبكى بصوت عالى .. عمر كان نام بجانبها وأستيقظ على صوت بكاؤها .
عمر بقلق وخوف عليها " خير يا حبيبتى .. مالك ؟"
الين فقط تبكى بشدة . ولا ترد .
عمر " في حاجة بتوجعك .. تعبانة نروح للمستشفى ؟"
ألين " تهز رأسها بالنفي "
عمر " ايه اللى بيعيطك كده يا ليلو قلقتينى عليكى "
ألين ببكاء " كابوس ...كابوس فظيع "
عمر يتنفس باريحية ويقول بهدوء "الحمد لله .. بس حلم .. اهدى يا ليلو .. خلاص ده مجرد حلم "
ألين " مش قادرة اصدق اللى شوفته ..ده كان فظيع .. فظيع
عمر وهو يحتضنها ليهدئها " للدرجة دى .. ليه هو انتى حلمتى بايه "
ألين " حلمت انى انا وانت كنا قاعدين على السفرة بناكل وفجأة انت زعقتلى اوى .وقلتلى الاكل وحش .. وحش اوى .. وانتى كمان وحشة يا ألين ... انتى طالق ... انا وحشة , انا وحشة يا عمر " ألين كانت تتكلم بألم وحزن وبصوت متقطع من البكاء
بينما عمر لم يستطع ان يكتم ضحكاته فظل ينظر لها و يضحك ثم قال " يعنى مش فارق معاكى انك طالق ..واللى مزعلك اوى انك وحشة .ههههههه .."
ألين " انت عمرك ما قولت انى وحشة قبل كده .. الكلمة دى جرحتني اوى "
عمربضحك " جرحتك .. محسسانى انى ضربتك قلمين ... يا ليلو يا حبيبتى ده مجرد حلم ..حلم ..انا متأكد ان العشاء كان في حاجة. انتى كنتى طابخة ايه ؟ "
ألين " احنا اتعشينا برة النهاردة يا عمر "
عمر " لا اقصد في الحلم "
ألين " انا متهيألى شوفت بطاطس وفراخ على السفرة "
عمر" شوفتى بقي. انا عرفت الغلط فين .. لو كنتى طبختى مكرونة كنت اكلت من غيرما اتنفس حتى .. بعد كده ابقي خلى بالك وركزى وانتى بتحلمى يا ليلو" قالها وهو يمسك بذقنها كمداعبة ثم ظل يمسح دموعها .
ألين " يعنى انا مش وحشة يا عمر "
عمر " هههههههههههههه . انت قمربس بطلى عياط علشان كده ممكن تبقى ..."
ألين تمسح دموعها ثم تبتسم وتقول " لا انا مش حعيط تانى خالص "
عمر يضحك بدة ثم يحتضنها ويقول "ممكن نرجع ننام "
ألين بحب تنظرله وتقول " أنا اسفة يا عمورى صحيتك " ثم قبلته في خده بلطف .
عمر" لا عمورى زعلان ..يلا واحدة كمان هنا " قالها وهويشير لفمه ومتصنع الزعل .
أنت تقرأ
ولا في الاحلام. حبك
Fanficكلا منا لديه احلامه الخاصة ... منها أحلام نعيش من أجل تحقيقها ويسعي جاهدا لذلك .... أو أحلام لا يستطيع تحقيقها ولكن لديه أمل في ذلك ... ولكن هناك في قلب كل بشر حلم ..هدف ... فقط يتنفس من اجل تحقيقه ولا يتخيل حياته من غير هذا الحلم ...وقد يكون ال...