الجزء 54

820 15 0
                                    


رواية ولا في الاحلام حبك


الجزء الثانى

الفصل العشرين

بعد خروج نسمة وحاتم

اميرة تقترب من فارس كان بجانب والدته

اميرة " اهلا .. ازيك يا نهى ..عاملة ايه .. ده ابنك ؟"

نهى " الحمد لله . ايو ده فارس ابنى ؟"

اميرة " وايه اللى شلفته كده ؟"

نهى " عمل حادثة .. بس كانت جامدة شوية . الحمد لله انه قدر يقف على رجله تانى ..فضل اسبوع في السرير مش قادر يتحرك "

اميرة " يا حرااااام .. ( ثم اقتربت منه تمسك بوجهه وتضغط على الكدمات بشدة قائلة ) تعيش وتاخد غيرها .. علشان كده انا بقول الشباب متنفعش تسوق عربية ..تلاقيه كان بيبصبص لبنت ومش مركز في الطريق .. شقى انت يا فسافيسو "قالتها وهى ممسكة بخدوده بشدة .

نهى " فارس .فارس مش بتاع بنات "

اميرة " يا سلاااام .. امال بتاع ايه ..هى كده الام دايما اخر من يعلم ...وعلى راي المثل القرد في عين امه حمار "

نهى بضحك " ههههههههه . انتى لسة زى ما انتى دمك خفيف اوى ... ثوانى وراجعة " وابتعدت .

اميرة " اظن كده اتعلمت ازاى متجرحش بنات الناس تانى .وخلى بالك عمر لو كان عرف كنت زمانك ميت .. وابعد عن بنتى وسيبها في حالها ..علشان متتأذيش اكتر من كده "

فارس باسف " انا بجد اسف وماكنش قصدى اعمل كده ابدا .ولوهى دى الطريقة اللى حتسمحونى بيها انا مستعد لاكتر من كده باضعاف بس تسامحنى .انا مش قادر اتحمل نظارتها ليا "

اميرة " انا عن نفسي مش طايقاك ..ما بالك هى "

فارس يمسك بيديها يترجاها " لو سمحتى يا طنط ادينى فرصة تانية اكفر بيها عن اللى عملته "

اميرة تنظر له في عينيه وتلمح ندمه واسفه فتقول " بص اولا كده بلاش طنط دى علشان منزعلش من بعضنا .قولى يا ميرو..ولوعايز تثبت صدق كلامك يبقي تحترم رغبتها قالت ليك مش عايزة اشوفك تانى..يبقي تنفذ عالطول "

فارس " بس .."

اميرة " بس ايه ؟ قول الصراحة عايز من سلمى ايه ؟"

فارس " عايزها تسامحنى "ا

ميرة "ابعد عنها وانا حخليها تسامحك "

فارس "بس"اميرة " بص انا بس بتاعتك دى ملهاش عندى غير تفسيرين غي تفسيرين ..يا اما انت عيل سيس من بتوع احنا صحاب وتسحسح للبت . وانا بنتى مش بتاعة الكلام ده .يا اما بقى راجل وتعمل زى كل الناس المتربية والمحترمة وتدخل البيت من بابه واحنا بيتنا ميتوهش "

فارس ينظر لها بتوتر ثم يقول بصوت مهزوز" بس "

اميرة " انت علقت مش حافظ الا بس ... على العموم انا حسهلها عليك ..تكشف ورقك اكشفلك ورقى انا كمان . يعنى تقولى انت عايز من بنتى ايه ؟ انا اقولك ازاى تخلى بنتى تسامحك "

ولا في الاحلام. حبكحيث تعيش القصص. اكتشف الآن