رواية ولا في الاحلام .حبك
في بيت محمد الجميعي
حسناء '' تمام انا جاهزة ..يا استاذ اشرف ''
اشرف المحامي '' وانا كمان جاهز ...بس انتي متاكده..من قرارك ''
حسناء '' طبعا ...لان حاتم لو مكاني كان برده حيختار اختياري ...ان شاء الله هو ده الصح ''
اشرف '' للدرجة دي بتحبيه ''
حسناء بحزن'' اكيد .. انا وحاتم ..مرينا بظروف صعبة اوي .. ومتنساش كمان هو اب اولادي..وعمري ما كنت حزينة معاه ابدا واقل حاجة اقدمها ليه دلوقتي ... اني احافظ علي تعبه وجهده طول السنين دي .. وطبعا دي الطريقة الامثل للتنفيذ يا استاذ اشرف ..''
اشرف '' احنا النهاردة يومنا طويل جدا مستعدة ... يا حسناء ..بعد اذنك طبعا لو تسمحي ليا برفع الالقاب ''
حسناء '' ان شاء الله مستعدة ''
حسن يخرج من غرفته وتذهب حسناء لتقبله وتحضتنه.. وتجلس بالقرب من قدميه قائلة بابتسامة '' انت مش زعلان مني صح ...''
حسن '' عمري ما ازعل منك ابدا ..وبعدين انتي عملتي الصح ... ''
---------------------------(فلاش باك)
في شركة الأشقر.حسناء بصوت مسموع '' انا حتنازل عن ادارة الشركة لاكتر واحد جدير بيها ...عم اولادي ..وأخو حاتم ..واتربي علي ايده .....مازن المنشاوي '' قالتها وهي تفسح لمازن المكان وتجعله يجلس علي كرسي الادارة
بسام ''لا ده جنان رسمي ...مين ده اصلا علشان يمسك شركاتي ..قوم من هنا لاحسن اخلي الامن يطردوك برة '' وبالفعل ضغط علي الزر لاستدعاء الامن ...''
مازن يقوم ليوسعه ضربا ولكن حسناء تمنعه وتقترب منه وتقول بقوة وصوت يهز اركان الشركة ''لتاني مرة لازم اقولك ان ده مكان حاتم الاشقر ...وعمره ما كان ليك ..ولا كنت جدير بيه ...ااه وبالنسبة للامن اللي طلبته ده ..انا فعلا كنت حطلبهم بس ليك ...لازم يا بسام تدوق من نفس الكاس اللي شربته لينا ...'' واعطت الاشارة للامن ..وبالفعل قاموا برميه خارج مبني الشركة ...
ملحوظة '' كل عاملين الشركة كانوا يعلمون بقصة بسام وعندما عاد لادارة الشركة ..لم يكن احد يحبه او يحترمه''
وبدا الجميع بتهنية مازن ..ثم غادروا ..
حسناء تقترب من مازن وتقول '' الف مبروك ...انا كلي ثقة انك تقدر توقف الشركة تاني ...كان نفسي اسلمها ليك في مجدها ..بس انت قدها ''
مازن '' بجد انتي كل يوم بتجبريني أحترمك أكتر ..متقلقيش شركتكم في امان ''
حسناء بابتسامة '' شركتنا يا مازن ....شركتنا ...انت ليك فيها زي ما لينا بالظبط واكتر كمان ...ومش حتبقي لوحدك ..ابني كمان حيساندك لما يكبر ..ويبقي زي ابوه ويحقق احلام جده ...وخلي بالك لو قصرت ..انت عارف وشي التاني ..مش عايزة افكرك ''
أنت تقرأ
ولا في الاحلام. حبك
Fanfictionكلا منا لديه احلامه الخاصة ... منها أحلام نعيش من أجل تحقيقها ويسعي جاهدا لذلك .... أو أحلام لا يستطيع تحقيقها ولكن لديه أمل في ذلك ... ولكن هناك في قلب كل بشر حلم ..هدف ... فقط يتنفس من اجل تحقيقه ولا يتخيل حياته من غير هذا الحلم ...وقد يكون ال...