الحلقة الخاصة ال12

469 10 2
                                    


حسيت أنه ماينفعش أن اختم الرواية من غير ما أطمنكم على أبطالها الأساسيين ...
وخاصة أميرة 😊😊.. لأنها بصراحة ذات شعبية عظيمة 😂😂😂

فى إحد ى شركات عائلة الأشقر

فى المصعد

أميرة " ده ايه الشركة اللى مفيهاش رجالة دى يا ختى "

جميلة " هههههههههههه .. لا طبعا فيها رجالة كتير بتشتغل هنا .بس الاستقبال هما اللى بنات "

أميرة " انتى بتضحكى .. يعنى بذمتك مشوفتيش اشكالهم ولا لبسهم . دى مناظر بنات جاية تشتغل "

جميلة " يا بنتى دول واجهة الشركة فلازم يكونوا شيك .. وكمان بيوتى أوى .."

أميرة " بيوتى .. والله ونطفتى يا بنت عم محمد ..وبقيتى بتتكلمى لغات .."

جميلة " ههههه . مش حرد عليكى علشان وصلنا..يلا "

أميرة " يلا . ده انا رجلى وجعتنى بقالنا ساعة فى الاسانسير "

جميلة " ههههههه . اميرة اهدى احنا جاين نعمل مفاجأة ليهم .مش ننكد عليهم ..فكيها بقي "

أميرة " بعد اللى شوفتهم تحت دول ..أنا كده حصور أقتيل"

جمية " هههههههههه . طاب تعالى ربنا يعدى النهاردة على خير "

ثم اتجها معا تجاه ممر الإدارة ( عبارة عن ممر به عدد من الكاتب الخاصة بادارة الشركة وفيها مكتب كلا من مازن المنشاوى (زوج جميلة ) وأحمد الجمال ( زوج أميرة )

كان اول من قابلهم عند أول الممر فتاة جالسة على مكتب وما ان رأتهم وقفت قائلة " hello يا فندم أقدر أخدمكم ازاى ؟"

أميرةأقتربت من الفتاة وظلت تنظر لها من أصبع قدميها حتى خصلات شعرها تتفحصها قائلة " وانتى مين بقى ؟ انتى كمان يا قمورة "

الفتاة " أنا كارما وليد .."

أميرة اقتربت منها أكثر تشتم رائحتها وتعبث بملابس الفتاة ثم أمسكت ببعض خصلات شعرها وجذبتها منه ..حتى تأوهت الفتاة .

جميلة اقتربت تسحب أميرة من يدها تقول لها " .في ايه يا ميرو ..انتى حتاكليها "

أميرة بغيظ سحبت يدها من جميلة وقالت " ابعدى عنى خالص . سبينى عليها "

ثم اقتربت من الفتاة مرة اخرى وهى ترتسم لى وجهها ابتسامة كلها غيظ وقالت " قولى بقى يا قمورة ..شعرك الحلو ده ..حقيقى ولا قص ولزق "

الفتاة نظرت لها ثم قالت باستغراب " نعم "

اميرة اقتربت منها وامسكت بخصلة من شعرها وقالت " ده شعرك ولا تركيب "

الفتاة " اااه ..شعرى حضرتك ..شعرى "

جميلة " اميرة "

اميرة نظرت لجميلة وقالت " متدخليش انتى خالص ..ثم عادت لتنظر للفتاة قائلة " وشعرك ده سايح كده وناعم وحلو ..ازاى يعنى بتعملى دوامة ول الليل ولا بتقعيه في جاز بالليل "

ولا في الاحلام. حبكحيث تعيش القصص. اكتشف الآن