*Chapter ni lebih spesifik menceritakan tentang Tengku Adwa Hayyan *
Buku di tangan tidak pernah lengkang dari sisi Adwa. Suka sungguh dia dengan studynya itu. Bukan mudah tau untuk dirinya berenggang sedikit pun dengan studynya itu. Sampaikan benda lain pun tak dipandangnya.“ Woi bro…” tegur Noah sambil menepuk belakang Adwa.
Adwa hanya mengetap bibirnya sedikit. Malaun sorang ni kalau tegur aku memang suka main tepuk belakang haish !
“ Kau ni tak bosan ke asyik study aje ? Rileks lah…paper exam lambat lagi dhoo…” kata Noah.
“ Biarlah aku nak study pun even paper exam lambat lagi pun…” balas Adwa tak nak kalah.
“ Ohh patut lah kau ni…”
Adwa tayang muka pelik. Apa yang patut aku ni ?
“ Apa maksud kau ?”
“ Patut lah kau ni sampai sekarang tak bergirlfriend !” kata Syafawi yang tiba-tiba muncul.
Adwa dan Noah masing-masing memandang kea rah Syafawi. Ni lagi sorang malaun yang suka muncul tiba-tiba. Hahahaah asal yang kawan dengan Adwa ni semuanya macam-macam perangai ? Okay dua orang ni sahabat baik Adwa dekat USM ni.
Eh ? Adwa masih study dekat USM ke ? Ikutkan dia dah habis belajar dah rasanya 2 tahun yang lalu ? Nope ! Habis aje diploma 3 tahun yang lalu Adwa terus sambung buat degree pulak. Hahaha see ? Minat sungguh study sampaikan sanggup buat degree pulak. Sekarang masuk tahun ke 3 dah.“ Haah betul lah tu cakap Syafawi…Kau ni memang tak berminat langsung nak bergirlfriend ke? Kau ingat umur kau muda lagi ke ? Dah nak masuk 23 tahun tau tak tahun ni ? “bebel Noah.
Adwa hanya memekakkan telinganya. Dah jemu dengar Noah bebel soal girlfriend apa semua ni. Haish.
“Aku bukan tak berminat nak ada girlfriend tapi aku malas nk buang masa dengan perkara yang tak pasti…Kau tengok lah zaman sekarang ni bercinta bagai nak rak tapi last sekali putus jugak kan ? Dah tu kahwin dengan orang lain juga. Habis rugi masa dengan ex girlfriend tu…Hmm macam ni lah prinsip hidup aku , ada jodoh ada lah…tak ada jodoh nak buat macam mana kan ?” jelas Adwa panjang lebar.
Noah dan Syafawi mengangguk perlahan mengiyakan kata-kata Adwa itu. Ada juga betulnya. Diaorang berdua pun dah banyak kali break up ! Hahahah asyik kena tipu dengan perempuan aje. Tak pun kena kikis duit aje. Taka da pun yang kekal.
“ Tapikan abang dengan adik kembar kau dah kahwin kan ? Diaorang pun masing-masing dah dapat anak kan ?” kata Syafawi.
Adwa mengangguk.
“ Yes…buat masa sekarang ni aku ada anak menakan aje lah…” kata Adwa.
“ Diaorang berdua macam mana boleh kahwin ?” Noah.
YOU ARE READING
Smile Again Please ?
RomanceFirst author suggest kpd pembaca sebelum nak baca cerita ni a.k.a buku ke 2, baca terlebih dahulu buku cerita pertamanya yang bertajuk " Mr. Sweet Tu Aku Punya ! " ? Buku ini merupakan sambungan daripada buku cerita Mr. Sweet Tu Aku Punya ! Kisah...