"To rád slyším." řekl doktor Howard a položil si svojí tašku na podlahu. Já jsem si sedl za Niky a snažil se jí uklidnit. Hladil jsem ji po vlasech.
"nejprve se ti podívám do krku" udržoval si přátelský přístup. Niky jen přikývla a otevřela pusu.
"Hodná holka" pronesl "teď změřím teplotu a mezi tím i tlak"
Do podpaží ji vsunul teploměr a pak se přemístil k jejímu zápěstí.
____
"Tep je trochu zrychlený. Stejně jako zvýšená teplota. Takže ještě změříme ten tlak."
Všechno si uklidil do jeho tašky a vytáhl tlakoměr. Já jsem ji vytáhl rukáv na levé ruce. co nejvíc to šlo. Doktor ji obmotal ruku páskou a začal měřit.
"Tlak je v normě" zase pásku sundal.
"Tak teď tě poprosím aby jsi si lehla na záda. Potřebuji zkontrolovat břicho a ještě si tě poslechnu" usmál se
Niky ho celou dobu pozorovala. Byla nedůvěřivá, ale nakonec si lehla. Hlavu měla u mě na klíně a já ji nepřestával hladit.
"Zdá se že je vše v pořádku. Tedy asi ne úplně kvůli té horečce, ale já vám tady víc neřeknu. Kdyby jste tu horečku nemohli srazit tak určitě doporučuji ledovou koupel a obklady. A každopádně odběry krve tam by mohli zjistit co je špatně, ale to už nechám na doktoru Stylesovi.
"Dobře moc vám děkuju pane Howarde"
"Žádný problém. Kdyby se něco zhoršilo klidně mi zavolejte"
Doprovodil jsem ho ven a zase se vrátil za Niky.
"tak vidíš co jsem ti říkal nebylo to nic hrozného" Jen kývla hlavou na souhlas a dala se znovu do pláče.
"Proč brečíš teď?" zeptal jsem se jí. Nic neodpověděla jen pokrčila rameny. Obejmul jsem ji abych ji alespoň trochu uklidnil. Obejmula mě na zpět a po chvíli usnula. Opatrně jsem ji položil na gauč a lehl si vedle ní. Spát se mi nechtělo a tak jsem si pustil další film. Dal jsem televizi na minimum bych ji nevzbudil. Snažil jsem se přemýšlet co by s ní mohli být. Na nic jsem nepřišel. Začínám mít pocit že se na povolání lékaře nehodím.
*Další den*
Včera Niky spala až do večera. Celou noc měla vysokou teplotu. Bylo kolem jedenácté ráno ale bylo dost zataženo. Venku už dlouhou dobu pršelo. Harry už měl za chvíli přijet. Doufám že se tahle záhada kolem jejího stavu co nejdříve vyřeší.
Když Harry zazvonil tak jsem mu šel otevřít. Dovedl jsem ho za Niky která doposud spala na gauči.
"Niky" jemně do ní strčil aby se probudila. Pomalu otevřela oči a chvíli se dívala do stropu.
"Už jsem se vrátil a přišel jsem tě prohlédnout." položil si jeho tašku vedle gauč podobně jako doktor Howard
"Ahoj" řekla rozespale a protáhla se.
"No dobré ráno" ukázal jeho zářivý úsměv "teď tě prohlédnu dobře?" chytil ji za ruku
"n-ne! myslím že to nebude nutný řekla unaveně
"No já si myslím opak a James taky nebude proti" podíval se na mě a já přikývl.
"Zrádče" podívala se na mě a já na ni vyplázl Jazyk. Po chvíli jsem si sedl vedle ní a chytil ji za ruku.
"Vyhrň si tričko poslechnu tě" dal si stetoskop do uší. A Niky ho poslechla.
"z hluboka dýchej.....dobrý" uklidil stetoskop. "Tady je to v pořádku všechno"
"Teď teplotu" vytáhl teploměr a chtěl ji ho dát do podpaží. "Co to tady máš?" podivil se
"kde?" zeptala se nejistě Niky
"Tady na krku" podíval se na mě a odhrnul ji vlasy "TY MÁŠ CUCFLEK?!" vyjekl
"Ty ho máš taky?" podíval se na mě a začal mi zkoumat krk.
"Nemam" řekl jsem provinile "au!" dostal jsem pohlavek
"proooč?" spíš jsme si z toho udělali legraci než abychom to brali vážně a to se mi na Harrym líbí.
"Nechte toho" vložila se do toho Niky
"No jo prosím tě" .............