Douăzeci și șapte: Sulfat de magneziu

75 10 0
                                    

     Cum e să fii orb?

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

     Cum e să fii orb?

     Ce-ntrebare stupidă. Să fii orb e un chin, o provocare din ce în ce mai grea și un mod incredibil de a percepe viața, toate astea simultan. Să fii orb înseamnă, probabil, să te folosești de toate celelalte simțuri pentru a trăi și pentru a te descurca. Să ai încredere în ceea ce auzi, miroși, guști și palpezi; să creezi o formă imaginară a fiecărui lucru cu care interacționezi. Însă simțurile mele m-au părăsit. Mă simt ca un orb surd și paralizat. Eșarfa așezată cu atenție peste ochi mă face să mă simt ca un prizonier în ziua execuției, așezat pe scaunul electric. Înghit un nod. La un moment dat, șoferul care mi- spus că mergem "în Infern" apasă frâna. Cel de lângă mine, care mă ține strâns, nu a scos o vorbă. Toate astea pentru că l-am ascultat pe Nyte. Dacă m-aș fi dus după el, am fi găsit o cale. Acum... Acum e târziu. Bărbatul în haine închise la culoare deschide portiera cu un clang acut, apoi mă trage afară cu toată forța. Încheieturile mă dor, iar vasele de sânge parcă-mi ard. Ciudat. Sângele mi-e înghețat, venele mi-au luat foc. Asta înseamnă că mă topesc. Mă preschimb în abur și încălzesc iarna. Cu fiecare pas făcut ー observând, de asemenea, că nu există zăpadă în zona în care mă aflu ー mă apropii tot mai mult de moarte. Înainte ca o ușă să se deschidă în fața mea, scârțâind în cel mai deprimant mod, trag aer adânc în piept și încerc să îmi recapăt rațiunea.

     Spre surprinderea mea, în momentul în care pătrund în încăpere, urechile-mi sunt răsfățate printr-o tortură dulce: muzică clasică. Râsete de femei și râsete de bărbați, pretutindeni. Fum. Iz de parfum scump. Droguri. Transpirație. Extaz. Unde sunt? Sunt purtată de însoțitorul meu până într-o cameră care, după calculele mele, e mult prea îndepărtată de ușă și mult prea liniștită ca să fie vorba de o cameră în care toată lumea poate intra. O altă petrecere... Unde-am mai ajuns? Mă obligă să mă așez printr-o lovitură în umăr și mă dezleagă la mâini. Iau loc pe o canapea din catifea, ale cărei porțiuni în relief le palpez cu degetele. Intuiția îmi spune că mai e cineva în cameră, din cauza mirosului greoi de fum. Bărbatul cu glugă neagră ocolește canapeaua, după cum îmi șoptesc simțurile, oprindu-se în spatele meu și atingându-mi spatele gâtului cu unul dintre degete. În mai puțin de câteva secunde, își ridică mâinile ceva mai mult, pentru a desface nodul eșarfei. În sfârșit, pot vedea ce se întâmplă în jurul meu. Clipesc repede, de câteva ori, pentru a mă obișnui cu senzația. Lumina din cameră e obscură. Tapetul verde închis cu motive aurii mă bagă-n sperieți, însă nu la fel de tare cum o face persoana proptită în fotoliul din fața mea. Întredeschid gura în șoc, dar niciun sunet nu iese. Câteva urlete sunt înăbușite în interiorul meu cald și rece. Așadar, jocul continuă.

     - Te-am așteptat ceva. Bine-ai venit, mă întâmpină Moș Crăciun cu un rânjet slinos postat pe fața roșie, ținându-și trabucul relaxat. Ai avut dreptate și n-ai avut dreptate. Da, ne-am mai întâlnit o dată, exact așa cum mi-ai spus. Nu, Xiang nu-i aici. Ce trist.

Nori la înecUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum