BAB 11

1.5K 54 20
                                    

AFSHIN MASIH LAGI menyelubungi selimut. Azrul menarik selimut tersebut membuatkan Afshin sedikit terkejut.

"Kau dah kenapa asyik berbalut dengan selimut je?" Sapa Azrul.

Afshin melihat wajah Azrul dan tersenyum pucat. "Kau okay ke ni? Kau sakit ke?" Ujar Azrul cemas.

"Okay je. Awak jangan risaulah." Balas Afshin kembali menyelimuti badannya.

"Jomlah pegi klinik." Ajak Azrul.

"Taknaklah. Dah biasalah dengan senggugut ni." Jawab Afshin.

Azrul lantas keluar dari bilik tidur. Dikeluarkan telefon bimbit dari poket seluar. Afshin hanya melihatnya dari jauh. Sakit senggugut masih terasa.

'Telefon makwe lah tu.' Bisik hati Afshin.

"Ouh, okay. Thanks a lot." Azrul masuk kedalam bilik semula.

"Awak nak pegi mana?" Tanya Afshin.

"Kau diam je, jangan banyak tanya boleh?" Azrul menutup pintu.

'Aku tanya je, bukan nak telan dia satu kali! Dahlah sakit perut ni, buat lagi aku emosi!' Afshin berdiri dan lantas turun kebawah.

"Eh, Afshin nak pegi mana?" Tanya Mak Mah.

"Hm, nak masak untuk tengahari." Jawab Afshin.

"Afshin, tak payahlah. Biar Mak Mah je yang masak. Mak Mah tahu, Afshin senggugut,kan?" Afshin mengangguk.

"Saya minta maaf Mak Mah tak tolong Mak Mah harini." Afshin memegang perutnya yang semakin memulas.

"Dah, kamu masuklah. Rehat rehat." Afshin bergegas masuk ke ruangan tamu dan membaringkan tubuhnya diatas sofa.

Telefon Afshin yang berdering cuba dicapainya diatas meja.

"Assalamualaikum, sepupu aku yang ter samyang!" Ujar si pemanggil.

Afshin melihat kembali skrin telefon. Ayeen rupanya yang menelefon. "Waalaikumussalam. Iyaa, kau dah kenapa call aku?" Tanya Afshin.

"Erm, aku rasa... kau harini, cantiklah!" Puji Ayeen.

"Heii, lain macam budak ni. Dah kenapa puji orang tanpa sebab ni??" Tanya Afshin lagi.

Macam dia tak tahu, kalau Ayeen banyak memujinya secara tiba tiba mesti ada benda baik yang Ayeen hendak beritahu.

"Kau nak tahu tak, yang mamat haritu yang langgar aku sampai tersimbah air tu, nak ajak aku keluar! Weyh, aku tak tahu nak cakap apa. Kau tolong aku, boleh? Aku ambil kau dekat rumah engkau. Kita jalan sama sama." Afshin kembali melihat tangannya yang masih lagi lebam dek pukulan Azrul.

"Aku bukan apa Ayeen tapi aku rasa aku tak boleh jalanlah. Azrul tak kasi aku keluar." Sengaja Afshin membuat alasan.

"Alah, kau tak sayang aku ke? Aku rindu kau lah! Jomlah, please!" Rayu Ayeen.

"Tak bolehlah. Sorrylah, aku memang tak boleh keluar buat masa sekarang." Ujar Afshin.

"Hm, yelah kalau macam tu. Tapi, aku nak jumpa kau boleh? Rindu sangat aku dengan kau ni! Aku dah dekat luar rumah kau ni!" Ujar Ayeen.

Afshin segera menyelit langsir. Menepuk dahi Afshin sebaik melihat kereta ford didepan pagar rumah.

"Hello, Afshin kau dengar tak ni. Takkan kau nak aku berpanas dekat luar. Taknak bagi aku masuk rumah kau ke?" Ujar Ayeen yang setia digagang telefon menunggu jawapan dari sepupunya.

"He...hello, ya. Kau masuklah aku dah suruh pak guard bukakan kau gate." Terketar ketar Afshin berkata.

"Okay, thank you." Ayeen mematikan talian.

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now