BAB 61

869 10 0
                                    

SUDAH SEMINGGU AFSHIN dibenarkan keluar dari hospital . azrul masih lagi sama . Tidak melayaninya dengan baik . Afshin hanya redha . Entah apa lagi yang harus dia lakukan supaya dapat berbaik dengan suaminya . Azrul masih lagi dingin . Mujur ada Mak Mah yang setia menemaninya . Jikalau tidak , mungkin kemurungan akan melanda .

Nasi Lemak sudah tersedia di atas meja makan . Kecur liur Afshin menghidu bau wangi dari nasi lemak . Mak Mah tersenyum melihat Afshin yang sudah lama melabuhkan punggung diatas kerusi .

" Sedapnya Mak Mah ! Mak Mah masak memang the best . " Ujar Afshin sambil mengunyah nasi di dalam mulut .

" Amboi , sedap tu memanglah sedap . Habiskan dulu dekat dalam mulut tu baru memuji . " Balas Mak Mah .

Afshin tersenyum kambing .

" Azrul mana , Mak Mah ? " Tanya Afshin .

Dari tadi dia tidak melihat kelibat suaminya itu .

" Azrul dah jalan dah . " Jawab Mak Mah .

Afshin menghela nafas panjang . Mesti suaminya itu ke rumah Asyifa . Tidak apalah , memang dari dulu lagi begitu sahaja perkahwinan mereka .

" Alah , Afshin janganlah sedih . Jom jalan hari ni ? Azrul suruh Mak Mah teman Af jalan jalan harini . " Mak Nah mengenyit mata .

Afshin tersenyum . Pagi pagi lagi Azrul sudah memindahkan sejumlah wang ke dalam akaun bank Afshin .

" Jom . Mak Mah nak ke mana ? Saya belanja harini . " Mak Mah tersenyum.

" Jom beli barang baby . Kita borong satu kedai ! " Mak Mah bersemangat .

Senyuman Afshin mati . Disitulah terjadinya mama mertuanya di tolak oleh Asyifa .

" Taknaklah , Mak Mah . Lama lagi baby nak keluar . " Afshin memberi alasan .

" Okay , takpe . Kalau macam tu , duduk rumah jelah . Layan drama Korea . " Bahas Mak Mah.

Afshin tergelak besar . Tadi kata nak jalan , last last dekat rumah juga menjadi pilihan .

" Betullah . Tengok drama lagi senang . Tak penat nak jalan sana sini . Lepastu , orang sekarang kan cakap , kalau tengok banyak banyak drama korea , nanti baby keluar macam oppa . Tak pun macam Lisa blackout tu . " Tambah tergelak Afshin .

Ada sahaja karenah Mak Mah cuma membuatnya tersenyum . Lisa Blackout manoi pulak tu ??

" Mak Mah , Lisa Blackpink laa . " Afshin cuba membetulkan Mak Mah .

" Haa tak kisahlah . Blackpink ka , Blackout ka , black metal ka , Blackberry ka , segala macam black tu tak kisah . Yang penting sekarang ni , jom tengok Lee Min Ho . Mak Mah dah rindu ni dengan oppa Mak Mah . " Mak Nah membuka saluran tv mencari drama korea yang dibintangi Lee Min Ho berjudul ' The Legend Of The Blue Sea ' .

Afshin pula berdekah dia tertawa . Sakit perutnya asyik ketawa . Boleh pula Mak Mah jatuh minat dengan Lee Min Ho !

AFSHIN MELABUHKAN TUBUHNYA diatas sofa empuk di ruang tamu dengan menonton filem lucu berjudul ' Abang Long Fadil 3 ' dibintangi Zizan Razak .

Azrul baru sahaja pulang dari kerja . Dilihatnya , Afshin masih lagi terjaga . Jam menunjukkan pukul 0245 subuh .

" Kenapa belum tidur lagi ni ? " Dingin Azrul bertanya .

" Abang dah balik . Afshin tunggu abang balik . " Balas Afshin .

" Tak payah tunggu balik . Tidurlah , dah lewat malam ni . Jangan pula terfikir nak gugurkan anak lagi . " Sindir Azrul halus .

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now